سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سنتکام: نتوانستیم یمن را در دریای سرخ مهار کنیم

سنتکام: نتوانستیم یمن را در دریای سرخ مهار کنیم

امریکایی‌ها به عجز در مقابل یمنی‌ها؛

سنتکام: نتوانستیم یمن را در دریای سرخ مهار کنیم/ فارن افرز: آمریکا از توقف حملات انصار‌الله ناتوان است.

مجله تخصصی سیاست خارجی در آمریکا تاکید کرد نیروهای نظامی این کشور قادر به حملات مقاومت یمن در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب نیست.
 فارن افرز با اشاره به تحولات منطقه می‌نویسد: اسرائیل در جنگ شش روزه 1967 به سرعت موج ناسیونالیسم عربی را در خاورمیانه در هم کوبید. همچنین حزب‌الله در جنگ سال 2006 نبردی متوازن با اسرائیل داشت و تصویر شکست ناپذیری ارتش اسرائیل را در هم شکست.
جنگ‌های اعراب و اسرائیل همواره رویدادهایی روشن‌کننده بوده‌اند. این مخاصمات ایده‌هایی را که برای دهه‌های متمادی پابرجا بوده‌اند از بین برده یا تغییر داده‌اند.
هنوز خیلی زود است که بخواهیم فهرست کاملی از نتایج حاصل از جنگ اخیر غزه تهیه کنیم.
اما با گذشت 5 ماه از رویارویی بین اسرائیل و حماس  نادرست بودن برخی از انگاره‌های مهم منطقه‌ای به اثبات رسیده است: این که آرمان فلسطین از بین رفته بود، ائتلاف در حال شکل‌گیری اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس یک وزنه تعادل بخش سنگین بر علیه ایران ایجاد خواهد کرد، و منطقه خسته از جنگ و درگیری قرار است بر تنش‌زدایی و رشد اقتصادی تمرکز نماید.
تا 7 اکتبر، استراتژی دیرین تفرقه بنداز و حکومت کن اسرائیل در قبال فلسطینیان موفق عمل می‌کرد.
نتانیاهو هر کاری که می‌توانست برای تضعیف تشکیلات خودگردان کرده بود، حتی او توافقاتی با حماس صورت داده و انتقال میلیاردها دلار کمک به دولت حماس در نوار غزه را تسهیل نموده بود. او ادعا کرده بود که اسرائیل هیچ طرف مذاکره‌کننده‌ای در میان فلسطینیان ندارد زیرا حماس طرفی قدرتمندتر است.
جهان دیگر علاقه‌ای به آرمان فلسطین نشان نمی‌داد. ایالات متحده دیگر نمی‌خواست نقش میانجی را ایفا کند. چین و هند اولویت‌های دیگری داشتند. حتی برخی دولت‌های عربی علاقه بیشتری به تعامل با شرکت‌های اسرائیلی فعال در حوزه‌های فن‌آوری‌های پیشرفته داشتند تا تلاش برای ایجاد یک دولت فلسطینی. هیچ فشاری روی اسرائیل برای پایان دادن به اشغال‌گری نبود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.