سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایران جزو ۵ کشور سازنده توربین در جهان

ایران جزو ۵ کشور سازنده توربین در جهان

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اعلام اینکه می‌توانیم خدمات تعمیرات نیروگاهی را به کشورهای منطقه ارائه دهیم، گفت: اکنون ایران یکی از پنج کشور سازنده توربین در جهان است و 91درصد قطعات نیروگاهی در کشور تولید می‌شود.

  «ناصر اسکندری» در بازدید خبرنگاران از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران اظهار داشت: اکنون به عنوان یکی از پنج کشور سازنده توربین در جهان مطرح هستیم و در مناقصه‌های جهانی شرکت می‌کنیم زیرا توانایی ساخت داخل زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تولیدکننده قطعات نیروگاهی هستیم و وابستگی به خارج از مرزها نداریم، این نتیجه تصمیم‌های شجاعانه‌ای است که منجر به تشکیل شرکت نیروگاهی شده است.

معاون راهبری تولید برق حرارتی با بیان اینکه 91درصد قطعات نیروگاهی در کشور تولید می‌شود و از نظر ظرفیت نصب شده رتبه نهم جهان را داریم، گفت: در گذشته از حضور متخصصان خارجی بهره می‌بردیم، اما امروز فقط متخصصان داخلی کار تولید و تعمیر قطعات را انجام می‌دهند و 825هزار قطعه نیروگاهی ساخت داخل شده است.

اسکندری ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی 94درصد انرژی کشور را تولید می‌کنند و شش‌درصد تولید را نیز دیگر نیروگاه‌ها انجام می‌دهند. در دولت سیزدهم، 42 واحد نیروگاهی جدید به مدار آمده که 29 واحد گازی و 13 واحد بخار بوده است.

وی گفت: واحدهای بخاری 2100 مگاوات تولید برق دارند بدون اینکه سوخت مصرف کنند و این باعث شده سه‌میلیارد و 250میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

معاون راهبری تولید برق حرارتی اظهار داشت: صنعت برق با وجود تحریم در ارائه خدمات به مردم کوچک‌ترین کوتاهی نداشته، زیرا مردم ناظر فعالیت‌های آن را نظارت می‌کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: صنعت برق در دو سال گذشته باوجود تنگنای اقتصادی و تحریم توانسته با 98درصد آمادگی در خدمت مردم باشد در حالی که این رقم در جهان 95درصد است.

وی با اعلام اینکه بیش از 620 واحد نیروگاهی در کشور تولید برق دارند، گفت: در این بین نیروگاهی داشتیم که با 64 سال عمر در اوج تابستان با حداکثر ظرفیت تولید برق داشته است.

معاون شرکت حرارتی ظرفیت نیروگاهی کشور در ابتدای انقلاب را هفت‌هزار مگاوات اعلام کرد که اکنون به 75هزار مگاوات رسیده که رشد 15 برابری داشته است.

اسکندری خاطرنشان کرد: بازدهی نیروگاهی از ابتدای ۱۴۰۱ به 39 و یک‌دهم درصد رسیده است، ضمن آنکه کاهش تلفات و همچنین استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان به طور جدی در دستورکار است.

معاون راهبری شرکت تولید برق حرارتی در‌باره برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها، ادامه داد: سال گذشته 94هزار مگاوات فعالیت تعمیراتی داشتیم که امسال به 110هزار مگاوات می‌رسد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خیزش دانشجویی در کشورهای جهان برای حمایت از فلسطین

اعتراضات دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.