سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / زمان‌شناسی و مسئولیت‌شناسی مردم شایستهٔ تقدیر است

زمان‌شناسی و مسئولیت‌شناسی مردم شایستهٔ تقدیر است

آیت الله رئیسی رئیس جمهور پیش از سفر به الجزایر گفت: در ابتدا باید از حضور پرشور مردم در انتخابات تشکر کنم و همچنین دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات. زمان‌شناسی و مسئولیت‌شناسی مردم شایستهٔ تقدیر است.
رییس‌جمهور ادامه داد: امیدوارم  شکل گیری مجلس شورای اسلامی و  مجلس خبرگان به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی و مردم  بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.
وی تصریح کرد: این سفر به دعوت رئیس جمهور کشور دوست الجزایر است. الجزایر در نگاه ملت ما کشوری است که در مقابل استکبار ایستادگی کرده است و مردم ما خاطرات بسیار خوبی را از ایستادگی و مقاومت ملت الجزایر در مقابل استکبار دارند.
رئیس جمهور یادآور شد: جایگاه الجزایر در آفریقا جایگاه ویژه‌ای است و ان شاءالله ارتباط ما با الجزایر بتواند کمک کند برای ارتباط با آفریقا و شمال آفریقا.
رئیسی تاکید کرد: نقش دو کشور ایران و الجزایر در جهان اسلام ما را به هم نزدیک کرده است.
وی با اشاره به اعتقاد ایران و الجزایر به بحث مبارزه با یک جانبه‌گرایی، گفت: الجزایر و جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشورها امروز قبول دارند که باید در مقابل یک جانبه‌گرایی ایستاد.
رئیس جمهور اضافه کرد: در این سفر بحث غزه و‌همچنین بحث ارتباط سیاسی و ارتباط تجاری حتماً مورد توجه قرار می‌گیرد.
رئیسی گفت: یکی دیگر از مباحث ما بحث ارتباط در حوزه انرژی است که می‌تواند مورد همکاری ما قرار گیرد و دو کشور ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه داریم.
وی افزود: نشست سران فرصت خوبی است که پیشنهاداتی که جمهوری اسلامی در رابطه با بحث گاز داشت پیگیری شود و ما به عنوان کشور تولید کننده و صادر کننده می‌توانیم به عنوان هاب منطقه باشیم.
رئیسی تصریح کرد: در حاشیه این سفر دیدارهایی هم با روسای شرکت کننده در اجلاس خواهیم داشت و امیدوارم که این سفر بتواند به روابط بین غرب آسیا و شمال آفریقا کمک بسزایی داشته باشد و حتماً می‌تواند این روابط بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا موثر باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد

/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.