سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۱۰۰هزار فرهنگی ظرف ۲ سال آینده صاحب‌خانه می‌شوند

۱۰۰هزار فرهنگی ظرف ۲ سال آینده صاحب‌خانه می‌شوند

وزیر آموزش‌وپرورش از تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و مسکن و شهرسازی برای خانه‌دار شدن ۱۰۰هزار فرهنگی خبر داد.

رضامراد صحرائی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و مسکن و شهرسازی از خانه‌دار شدن ۱۰۰هزار فرهنگی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده، زمین‌های مناسب برای ساخت این خانه‌ها در ۱۸ استان تعیین شده است و این خانه‌ها تا پایان دولت تحویل داده می‌شود.

صحرائی درخصوص میزان آورده فرهنگیان بیان داشت: این آورده مطابق قانون تامین مسکن خواهد بود؛ اما به‌دنبال این هستیم تا آن بخش از سهم معلمان با کمک و مشارکت بانک‌ها به تدریج پرداخت شود تا فشار کمتری به این قشر وارد شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌مان این است که در همین دولت این امر را به نقطه مطلوبی برسانیم، افزود: طبق قانون تامین مسکن فرهنگیان، ۴۰درصد مسکنی که ساخته می‌شود با اولویت فرهنگیان است؛ این قانون در کنار قانون جدید یک فرصتی ایجاد کرده تا بتوانیم مشکل تامین زمین در ۱۸ استان را حل کنیم این در حالی است که مشکل مابقی استان‌های دیگر نیز حل خو اهد شد و به‌تدریج به این طرح ملحق خواهند شد.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: مقدمات تحویل زمین‌های مناسب در ۱۸ استان به معلمان با بهره‌گیری از قانون تامین مسکن فرهنگیان و قانون جدید انجام شده است و در مابقی استان‌ها نیز به‌تدریج این مشکل برطرف می‌شود. امیدوارم مابقی معلمان به‌ویژه معلمان جوان که از نظر وزارت مسکن دارای شرایط لازمه بوده و اصطلاحا فرم «ج» آنها سبز است نیز صاحب مسکن شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هدف سند ۲۰۳۰ گسست «خانواده» بود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ در وهله اول گسست خانواده بود که مقام معظم رهبری مانع اجرای آن شدند.

شهادت یکی از کارکنان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در جاده خاش – زاهدان

سرهنگ پاسدار شهید حسینعلی جاودان‌فر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.