سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بزرگترین خدمتی که طی سال‌های اخیر به دانشگاه‌ها شد

بزرگترین خدمتی که طی سال‌های اخیر به دانشگاه‌ها شد

در مجموع بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین با ظرفیت بیش از ۶۰ هزار واحد تامین شده است. این اتفاق یکی از بزرگترین خدمات دولت به دانشگاه‌هاست که نمونه آن در دولت‌های گذشته سابقه نداشته است.

: تامین مسکن یکی از دغدغه‌های دانشجویان بوده و همین امر نیز مانعی بر راه ازدواج و تشکیل خانواده آن‌ها تلقی می‌شود. در همین راستا در دولت سیزدهم، طرحی موسوم به تامین مسکن دانشجویان از طریق زمین مازاد دانشگاه‌ها مطرح شد.

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در این باره بیان کرد: بخش اعظم این زمین ها زمین مازاد خود دانشگاه ها است. این کار با توافق وزارت علوم و دانشگاه ها و وزارت مسکن اتفاق افتاد. 

این مقام مسئول در ادامه افزود: تخصیص این زمین ها به صورت ۹۹ ساله است یعنی عملا زمین از قیمت تمام شده ساخت تقریبا به صفر رسیده است.

بذرپاش با اشاره به مسکن اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و خوابگاه متاهلی اظهار کرد: در حوزه وزارت علوم بیش از ۳۰ هزار و ۵۶۶ مسکن ویژه اساتید هیات علمی ۵ هزار و ۸۰۰ خوابگاه متاهلی و برای دانشگاه آزاد ۲۳ هزار ۸۱۹ هدف گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: در مجموع بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین با ظرفیت بیش از ۶۰ هزار واحد تامین شده است. این اتفاق یکی از بزرگترین خدمات دولت به دانشگاه‌هاست که نمونه آن در دولت‌های گذشته سابقه نداشته است. 

1.mp4 | دانلود فیلم 

۳ هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی تا یکسال آینده بهره برداری می‌شود

همچنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره بیان کرد: بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها تا به الان ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری رسید، ۳ هزار و ۲۰۰ واحد نیز در حال احداث است و تا یکسال آینده تکمیل میشود، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد هم کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

2.mp4 | دانلود فیلم 

این مقام مسئول در ادامه افزود: ما در پردیس‌های اصلی دانشگاهی اگر بتوانیم منازل مسکونی و خوابگاه متاهلی داشته باشیم دسترسی دانشجویان متاهل ما و اعضای هیات علمی جوان ما در بدو استخدام به مراکز پژوهشی و رفاهی راحت تر خواهد بود و این به نفع منافع ملی کشورمان است. یک نمونه موفق دانشگاه صنعتی اصفهان است که از بدو استخدام تا زمان بازنشستگی منازل مسکونی در اختیار اعضای هیات علمی می‌گذارند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.