سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تجمعات بزرگ ضدصهیونیستی از سالن‌های ورزشی ایندیاناپولیس تا خیابان‌های مونیخ

تجمعات بزرگ ضدصهیونیستی از سالن‌های ورزشی ایندیاناپولیس تا خیابان‌های مونیخ

شاید رهبران بسیاری از کشورهای دنیا مردم مظلوم غزه را رها کرده و به شرافت‌شان چوب حراج زده باشند اما، مردم این کشورها حتی یک روز از این 134 روز، ساکنان این باریکه را فراموش نکردند؛ به شکل برگزاری یک تجمع کوچک در خیابان یا به اهتزاز درآوردن یک پرچم در گوشه‌ای از یک استادیوم ورزشی، مردم صدای اعتراض خود را به نسل‌کشی در غزه نشان داده‌اند.

می‌گویند کشته شدن یک نفر «تراژدی» و کشته شدن یک‌میلیون نفر، «آمار» است. به عبارتی، وقتی کشت و کشتار از حد گذشت، ضمن کم شدن حساسیت‌ها، عدد و ارقامی که از این تلفات منتشر می‌شود، صرفا عدد و ارقام باقی می‌ماند! 134 روز از جنگ غزه گذشته و صهیونیست‌ها با فشار و سلاح و مشورت‌های نظامی آمریکایی‌ها و صدالبته حمایت‌های پنهان مالی و شاید حتی تسلیحاتی برخی مرتجعین عرب و غربی‌ها، چیزی نزدیک به 30هزار فلسطینی را در این مدت قتل‌عام کرده‌اند! که خود یک رکورد است اگر بدانیم، نزدیک به 90درصد این شهدا غیرنظامی و زن و کودک و نوزاد هستند. «نسل‌کشی» اتهامی است که صهیونیست‌ها را با آن در دادگاه بین‌المللی لاهه محاکمه کردند اما رفته‌رفته حساسیت روی این واژه یعنی «نسل‌کشی» هم کم و کمتر شده است!

نمی‌دانیم، شاید با «جادوی رسانه» و شاید هم با سوءاستفاده از علوم روانشناختی می‌خواهند دنیا را نسبت به چنین جنایات هولناکی «کِرِخت» و «بی‌حس» کنند. هرچه هست بسیاری از مردم آزاده در سراسر دنیا هنوز روی این واژه حساسند و از محکومیت این جنایات خسته نشده‌اند. چه همین وجدان‌های بیدار بتواند ماشین آدم‌کشی «صهیونیسم جهانی» را متوقف کند. این تجمعات شرق و غرب نمی‌شناسد و تقریبا در 5 قاره جهان به شکل تجمعات کوچک یا بزرگ و میلیونی برگزار شده و می‌شود.

مسابقات «ان‌بی‌ای»

طبق تصاویر و گزارش‌های ارسالی از مینیاپولیس آمریکا، تماشاگران حاضر در مسابقات لیگ بسکتبال NBA از مردم غزه حمایت کردند. به گزارش فارس در حاشیه برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال NBA، سازمان‌های مختلف، از جمله حزب سوسیالیسم و آزادی

– ایندیاناپولیس، صدای یهودی برای صلح- ایندیانا، و انجمن دانشجویان خاورمیانه (IU-Indy)، تجمع و سپس در مرکز شهر به سمت «لوکاس اویل» راهپیمایی کردند. در سالن برگزاری مسابقات نیز تماشاگران شعارهای مختلفی مانند «دیگر پولی برای کشتار اسرائیل وجود ندارد» سر می‌دادند. آنها معتقد بودند رژیم صهیونیستی تهدید به بمباران و حمله به رفح می‌کند که در حال حاضر متراکم‌ترین منطقه در جهان است. «همین حالا آتش‌بس» و «بگذارید مردم غزه نفس بکشند» جملاتی هستند که روی دست‌نوشته‌های تماشاچیان آمریکایی به چشم می‌خورد. همزمان واشنگتن نیز شاهد تجمعی بزرگ علیه نسل‌کشی در غزه بود. مردم دست‌نوشته‌هایی با خود حمل می‌کردند که روی آنها چنین جملاتی نوشته شده بود: «تسلیح اسرائیل ممنوع»، «فلسطین آزاد باد»، «همه فلسطینی‌ها باید به سرزمین خود بازگردند»، «اسرائیل مسئول تراژدی 75 سال خونریزی».

اجلاس مونیخ تحت‌الشعاع تظاهرات ضدصهیونیستی

کنفرانس امنیتی امسال مونیخ نیز تحت تاثیر جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه برگزار شد. بنابر اعلام خبرگزاری ایسنا، همزمان با برگزاری این کنفرانس امنیتی، صدها هزار معترض حامی فلسطین نه‌تنها در این شهر آلمان بلکه در سراسر اروپا برای محکومیت جنایات جنگی تل‌آویو به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی نظیر «همین حالا آتش‌بس» را سر دادند.

در سایه انتظارها برای حمله قریب‌الوقوع اشغالگران به رفح، کشتارها، حملات و محاصره بیمارستان‌ها همچنان ادامه دارد و با توجه به فاجعه بهداشتی که نوار غزه را فرا گرفته است، تعداد شهدا و مجروحان همچنان در حال افزایش است. طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، همزمان با اینکه تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه به مرز ۳۰هزار می‌رسد، صدها هزار نفر روز شنبه ضمن برگزاری تجمعات و تظاهراتی در شهرهای اصلی اروپایی، خواستار توقف خشونت‌ها و اجرای آتش‌بس فوری در غزه شدند.

باشکوه در لندن

حامیان فلسطینی در لندن هم مصادف با «روز جهانی اقدام» که توسط گروه‌های مدافع فلسطینی مستقر در بریتانیا سازماندهی شده بود، در مقابل «ماربل آرچ» گرد هم آمدند و مسیری را تا سفارت رژیم صهیونیستی طی کردند و شعارهایی در راستای حمایت از مردم غزه سر دادند. گزارش شده است که این راهپیمایی یکی از بزرگ‌ترین راهپیمایی‌ها برگزارشده در لندن از تاریخ هفتم اکتبر (15 مهر) بوده است و گروهی از معترضان یهودی نیز در آن حضور داشتند.

گفتنی است تجمعاتی که طی این 134 روز در حمایت از فلسطین در لندن برگزار شده، بلااستثناء بزرگ و پرجمعیت بوده است. این تجمعات بعضا آن‌قدر عظیم و باشکوه بوده که نشریه «تایمز» انگلیس یک‌بار نوشت، این تظاهرات‌ها مشکوک هستند و جمهوری اسلامی ایران آن را سازماندهی کرده است! ساکنان شهر «مادرید» در اسپانیا نیز در حمایت از فلسطینی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند.

شورش در تل‌آویو

اعتراض‌ها حتی در «تل‌آویو» نیز ادامه دارد. معترضان نتانیاهو را متهم می‌کنند، برای نجات خود جنگ را طولانی کرده است و قصد ندارد 130 اسیر صهیونیستی را که در چنگال فلسطینی‌هاست، آزاد کند. آنها معتقدند، در صورت توافق با حماس، جنگ متوقف شده و فرصت محاکمه نتانیاهو مهیا خواهد شد و او این را نمی‌خواهد. نتانیاهو حتی متهم به تلاش برای کشته شدن اُسرای صهیونیست هم شده است. در همین رابطه شنبه‌شب طبق روال همیشه این شهر اشغال‌شده صحنه اعتراض‌های خشن صهیونیست‌ها به دولت افراطی نتانیاهو بود.

خبرگزاری فارس دیروز در این‌باره نوشت: «اسرائیل طی چند ساعت گذشته شاهد تظاهرات خانواده‌های گروگان‌ها در غزه بود؛ تظاهراتی که رئیس اتحادیه‌های کارگری را هم شامل شد تا درخواست کند که اعتصاب باید تا فلج کردن اقتصاد ادامه یابد… خانواده‌ها از کابینه جنگ خواسته‌اند به یک توافق مبادله فوری دست یابد که بازگشت همه زندانیان را تضمین کند. رسانه‌های عبری نوشتند که خانواده اسرای اسرائیلی در غزه، نتانیاهو را به نادیده گرفتن آنان و مطالبات‌شان متهم کرده و بر مخالفت با تصمیم او برای توقف مذاکرات قاهره تاکید کردند.»

دیروز نتانیاهو گفت، حتی در صورت توافق با حماس، به رفح حمله خواهد کرد! و این همان موضوعی است که هم شهرک‌نشینان صهیونیست را ترسانده هم 130 اسیر صهیونیست را به فنا خواهد داد.

دولت‌هایی هم که به صورت پیدا و پنهان از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، نسبت به تبعات چنین حماقتی هشدار داده‌اند. آنها نگران واکنش حزب‌الله لبنان به چنین حمله‌ای نیز هستند!

از آتش‌بس چه خبر؟

طبق گزارش‌هایی که دیروز در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد، دولت الجزایر از شورای امنیت سازمان ‌ملل خواسته است روز سه‌شنبه(فردا) با تشکیل جلسه، پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را دوباره به رای بگذارد؛ اما گفته می‌شود به احتمال زیاد آمریکا برای سومین‌بار، این قطعنامه را وتو خواهد کرد. آن طور که خبرگزاری فارس نوشته است، در درخواست رسمی الجزایر می‌خوانیم: «خواستار آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه و مورد احترام همه طرف‌ها هستیم؛ ما آوارگی اجباری غیرنظامیان فلسطینی را رد کرده و می‌خواهیم این نقض قوانین بین‌المللی پایان پیدا کند.» الجزایر پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در اواخر ماه ژانویه، رایزنی‌ها را درباره پیش‌نویس قطعنامه آغاز کرد؛ قطعنامه‌ای که در آن از رژیم صهیونیستی خواسته بود از هرگونه اقدام احتمالی «نسل‌کشی» در غزه جلوگیری کند… دولت آمریکا اما با نادیده‌گرفتن تمامی فشارهای جامعه جهانی و انتقادات حقوق‌بشری، 2بار [ماه اکتبر و اویل دسامبر] از حق وتو برای ردشدن پیش‌نویس قطعنامه‌هایی که خواستار آتش‌بس در نوار غزه شده بود، استفاده کرد. نخست‌وزیر قطر نیز دیروز در کنفرانس امنیتی مونیخ پیش‌بینی کرد مذاکرات آتش‌بس به نتیجه نرسد! قطر جزو طرف‌های اصلی در موضوع مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین است از این‌رو، این موضع‌گیری‌اش، «مهم» به نظر می‌رسد.

اتحادیه آفریقا: اسرائیل وحشی است

دیروز سران کشورهای آفریقایی نیز در اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی، جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و تلاش برای کوچاندن آنان را به شدت محکوم کردند. به گزارش مهر، در بیانیه پایانی این اجلاس می‌خوانیم: «ما از اسرائیل می‌خواهیم به درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس دائم در نوار غزه پاسخ دهد… تل‌آویو باید از تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه تبعیت کند… جنگ وحشیانه و به‌کارگیری خشونت مفرط علیه ۲.۲میلیون غیرنظامی فلسطینی در نوار غزه را محکوم می‌کنیم… ما خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌الملل در مورد استفاده اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز رسانه‌ای در جنگ علیه غزه هستیم.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.