سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اتحادیه آفریقا به هیأت صهیونیستی اجازه ورود نداد

اتحادیه آفریقا به هیأت صهیونیستی اجازه ورود نداد

هیأتی صهیونیستی که به صورت محرمانه برای شرکت در سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا به آدیس‌آبابا -پایتخت اتیوپی- رفته است، اجازه ورود به نشست‌های این اتحادیه را نیافت.

: یک منبع آگاه که اشاره‌ای به نام او نشده، شامگاه روز (چهارشنبه)، به شبکه «الجزیره» خبر داد اتحادیه آفریقا با حضور مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیست در نشست‌های خود مخالفت کرده است.

 منبع یادشده اضافه کرد که هدف هیأت اسرائیلی از سفر به اتیوپی جلب موافقت برخی از کشورهای اتحادیه آفریقا با عضویت تل‌آویو در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر بوده است.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از منابع خود در این باره گزارش داد هیأتی دو روز پیش برای شرکت در این اجلاس وارد اتیوپی شد.

سی و هفتمین نشست اتحادیه آفریقا در سطح وزیران خارجه به‌تازگی آغاز شده و نشست دیگری نیز در سطح رؤسای جمهور در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

تکاپوی تل‌آویو برای عضویت در اتحادیه آفریقا در حالی صورت می‌گیرد که عضویت این رژیم در این اتحادیه سال گذشته میلادی به دنبال اعتراض شدید برخی از کشورهای آفریقایی به حالت تعلیق درآمد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۲۱ تل‌آویو را به صورت یک‌جانبه به عنوان عضو ناظر این اتحادیه تعیین کرد که این اقدام اعتراض شدید برخی کشورهای آفریقایی بخصوص الجزایر را به دنبال داشت. تا جایی که در پی این اعتراضات، عضویت تل‌آویو به حالت تعلیق درآمد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.