سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نامه‌ی معمر قذافی به امام خمینی در آستانه‌ی پیروزی انقلاب

نامه‌ی معمر قذافی به امام خمینی در آستانه‌ی پیروزی انقلاب

بی‌شک مسلمین جهان… انتظار و امید دارند که این انقلاب در قالب‌های غربی اعم از جمهوری و یا سلطنتی قرار نگیرد. انقلاب اسلامی ایران… به هدف‌های عالی خود نخواهند رسید جز با اعلان جمهوری اسلامی که قانون اساسی‌اش قرآن باشد که می‌تواند سرمشقی برای همه‌ی ملت‌های اسلامی باشد و حقیقت انقلابی اسلامی را آشکار نمایند.

 در آستانه‌ی پیروزی انقلاب ۵۷، معمر قذافی رئیس‌جمهور وقت لیبی طی نامه‌ای به آیت‌الله العظمی امام خمینی حمایت خود را از انقلاب ملت ایران ابراز داشت.

متن این نامه که روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۵۷ در صفحه‌ی ۵ روزنامه‌ی کیهان منتشر شد به این شرح بود:

پیشگاه آیت‌الله امام خمینی – تهران

بعد از سلام و تحیت هم‌اکنون که ملت ایران این پیروزی چشم‌گیر را تحقق بخشید که اسلام محرک آن است؛ اسلامی که جاودان و همیشه تحرک‌آفرین است.

اکنون که ملت ایران در سایه‌ی انقلاب ملی اسلامی که در نوع خود بی‌نظیر است از ستم و استبداد رهایی یافته و صفحه‌ی جدیدی را در تاریخ ایران گشوده است. حال برای جهانیان در شرق و غرب روشن شد که قدرت مردمی که ایمان به قرآن دارند تا چه حد است.

بی‌شک مسلمین جهان که در خوشحالی پیروزی برادران ایران شرکت دارند انتظار و امید دارند که این انقلاب در قالب‌های غربی اعم از جمهوری و یا سلطنتی قرار نگیرد.

انقلاب اسلامی ایران که به پشتیبانی ملت ایران به پیروزی رسیده است به هدف‌های عالی خود نخواهند رسید جز با اعلان جمهوری اسلامی که قانون اساسی‌اش قرآن باشد که می‌تواند سرمشقی برای همه‌ی ملت‌های اسلامی باشد و حقیقت انقلابی اسلامی را آشکار نمایند.

معمر قذافی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مراسم سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شود

سخنرانی نوروزی سالانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه اول فروردین

همدلی و هماهنگی دولت و شهرداری به نفع مردم تهران

ثمره حاکمیت یکدست دوره گذشته با حاکمیت همدلانه امروز چیست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.