سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تظاهرات ضدصهیونیستی در 3 قاره جهان با شعار«نسل‌کشی ممنوع»

تظاهرات ضدصهیونیستی در 3 قاره جهان با شعار«نسل‌کشی ممنوع»

مردم کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند، دانمارک، انگلیس، آمریکا، تونس، موریتانی و… همزمان با چهار ماهگی جنگ غزه، با شعار«نسل‌کشی و کشتار کودکان فلسطینی را متوقف کنید» به خیابان‌ها آمده و حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین را فریاد زدند. تل‌آویو نیز شنبه‌شب شاهد تظاهرات بزرگ علیه دولت نتانیاهو و کابینه فوق‌افراطی‌اش بود.

مردم کشورهای مختلف جهان در 120 روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، حتی یک روز هم فلسطینی‌ها را فراموش نکرده و با برگزاری تظاهرات‌های کوچک و بزرگ، نفرت خود از صهیونیست‌های آدمکُش را به نمایش گذاشته‌اند. نباید فراموش کرد، یکی از مهم‌ترین دلایلی که صهیونیست‌ها را وادار به پذیرش دو نوبت آتش‌بس در این مدت کرد، همین فشارهای بین‌المللی و تظاهرات‌های جهانی بود که از غرب تا شرق عالم را گرفته است. نکته جالب توجه دیگر این که، در برخی از کشورهای غربی مثل فرانسه و انگلیس و همین آمریکا، با هدف حمایت از صهیونیست‌ها، برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی ممنوع شده است! و این تظاهرات‌ها با وجود غیرقانونی بودن برگزار می‌شود!

خبرگزاری ایرنا در همین رابطه با انتشار تصاویری از راهپیمایی بزرگ مردم انگلیس در لندن نوشت: «هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس برای هفدهمین هفته متوالی و در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و ماجراجویی‌های انگلیس و آمریکا در منطقه، دست به تظاهرات زدند… حامیان فلسطین از ملیت‌ها و مذاهب مختلف بار دیگر در خیابان‌های پایتخت انگلیس سرازیر شده و شعارهایی را درخصوص عدالت‌خواهی، پایان نظام آپارتاید و آتش‌بس فوری در غزه سردادند. آنها تاکید دارند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین ادامه دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند… تظاهرات‌کنندگان ابتدا مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی تجمع کرده و پس از سردادن شعارهایی علیه گزارش‌های جانبدارانه این شبکه درخصوص تحولات غزه، به سمت دفتر نخست‌وزیر انگلیس راهپیمایی کردند. پلیس لندن پیش‌تر مانع تجمع معترضان مقابل دفتر نخست‌وزیری شده بود اما پس اعتراض شدید نهادهای برگزارکننده، ناگزیر به عقب‌نشینی شد.

خبرگزاری مهر نیز با انتشار تصاویر ویدئویی از تجمع در چند کشور اروپایی نوشت: «شهرهای میلان در ایتالیا، مونیخ، برلین، دولسدورف، برمن در آلمان و ماستریخت در هلند شاهد تظاهرات هزاران نفر در حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از جنایات صهیونیستی بود.» مرکز مطالعات فلسطین نیز با انتشار فیلم تظاهرات ساکنان لندن جمعیت حاضر در این راهپیمایی را «سیل عظیم جمعیت» خواند که برای «محکومیت نسل‌کشی ارتش اسرائیل در غزه» به خیابان‌ها آمده‌اند. در میشیگان آمریکا نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و طی آن مردم از دولتمردان خود خواستند دست از حمایت صهیونیست‌های آدمکش بردارند و برای صلح در غزه تلاش کنند. تونس و موریتانی نیز شاهد تظاهرات مشابهی بود.

خاخام آمریکایی:

مقابل هر یهودی، هزار فلسطینی باید کشته شوند!

جمله بالا که اظهارات جدید یک خاخام صهیونیست آمریکایی است، همان جمله‌ای است که در ذهن و روان همه صهیونیست‌هاست و آنها را مجاب به نسل‌کشی در غزه می‌کند. دیروز «آوی گروزمن» در فضای مجازی به صورت وسیع منتشر شد که می‌گوید: «باید در مقابل هر یهودی که اسیر یا کشته می‌شود، هزار فلسطینی را بکشیم؛ این بازدارنده خواهد بود و موجب بالارفتن روحیه نیروهای ما خواهد شد!» همزمان با این اظهارات بود که خبر رسید کودک بی‌گناه فلسطینی بر اثر بمباران یک مهدکودک در شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسید. در این مهد کودک که مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت، ده‌ها آواره فلسطینی اسکان داده شدند. بمباران وحشیانه رفح چند روزی است که از سوی صهیونیست‌ها آغاز شده است.

چرا غرب جنایات اسرائیل را نمی‌بیند؟

در کنار مردم کشورهای مختلف جهان، هستند سیاستمداران غربیِ مستقل و اندکی که فلسطینی‌ها را تنها نگذاشته‌اند. «ایون بلارا» یکی از این سیاستمداران است که اهل اسپانیاست. او در اعتراض به حمایت غرب از جنایات هولناک اسرائیل و آمریکا در غزه گفت: «چرا هیچ‌کس جرأت نمی‌کند ایالات‌متحده را به عنوان یک همکار در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین معرفی کند؟»

اما این همه آنچه در جنگ غزه می‌گذرد نیست. در میادین جنگ و لااقل تا اینجای کار دست برتر با فلسطینی‌ها بوده است. اصلا یکی از دلایل جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در کشتار غیرنظامیان ساکن غزه، جبران شکست در میادین جنگ است. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز شمار سانسورشده تلفات خود را اعلام کرد. با وجود این که عدد واقعی دو یا سه برابر عدد اعلامی است، ولی همین عدد کوچک شده نیز قابل‌توجه است و نشان می‌دهد، در میادین جنگ کدام جبهه دست برتر را دارد. طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون، ۵۶۲ نظامی صهیونیست کشته و 2هزار و 815 نظامی صهیونیست نیز زخمی شده‌اند. از میان نظامیان زخمی‌ یک‌هزار 658 نفر جراحت جزئی و ۷۲۸ نفر زخم متوسط دارند؛ حال ۴۲۹ مجروح دیگر هم وخیم است.

این، جدای از گزارشی است که یدیعوت آحارونوت درباره میزان آسیب‌های روحی و روانی وارده به نظامیان صهیونیست منتشر کرده است. طبق گزارش این روزنامه عبری‌زبان، هزاران نظامی بازگشته از غزه دچار اختلالات جدی روحی هستند و از بی‌خوابی، وحشت، احساس ناامنی، نگرانی و ناتوانی جنسی و منفی‌نگری رنج می‌برند. بسیاری از آنها می‌خواهند روانپزشک آنها را ببیند. طبق این گزارش احساس گناه و عذاب وجدان نیز بسیاری از نظامیان صهیونیست را گرفتار کرده و در مأموریت‌هایی که به آنها محول می‌شود، تأثیر گذاشته است.

تبادل اُسرا

اما چند روزی است که خبرهایی از توافق نسبی بین حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس و تبادل اُسرا منتشر می‌شود. «یائیر لاپید» رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این‌باره تأکید کرد که توافق مبادله اسرا با حماس بسیار دردناک خواهد بود، اما چاره‌ای نیست و باید اسرا را بازگرداند. اما در مقابل آن، نتانیاهو اعلام کرد: «با هر توافقی و با هر قیمتی» موافقت نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ حماس به طرح توافقی است که چندی پیش در پاریس ریخته شد.

دردسرهای بن‌گویر تمامی ندارد

اما «بن‌گویر»، وزیر فوق‌افراطیِ امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که حتی صهیونیست‌ها او را «دیوانه» می‌دانند، در مصاحبه با «وال‌استریت ژورنال» چنان گافی داده است که صهیونیست‌ها مشغول جمع‌وجور کردن آن هستند. او شنبه‌شب گفت که نتانیاهو در یک دوراهی قرار دارد و اوست که باید انتخاب کند به کدام سمت برود…اما برنامه من این است: ساکنان غزه را تشویق به مهاجرت داوطلبانه به نقاط مختلف جهان کنیم…»

این گفته‌ها علی‌رغم پیامدهای بین‌المللی پس از انتقاد شدید دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه از اظهارات مقامات ارشد دولتی و چند روز پس از کنفرانس جنجال‌برانگیز شهرک‌سازی در غزه که انتقادات زیادی را در جهان به دنبال داشت انجام شده است. وی همچنین با ابراز انتقاد شدید از دولت بایدن گفت: «با هرگونه معامله با حماس که منجر به آزادی هزاران اسیر امنیتی فلسطینی یا پایان دادن به جنگ قبل از نابودی حماس شود، مخالفت خواهم کرد… می‌ترسم دولت بایدن به تلاش‌های جنگی اسرائیل آسیب برساند… بایدن به جای حمایت کامل از ما، مشغول ارائه کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه است که به حماس می‌رسد… اگر ترامپ در قدرت بود، رفتار آمریکا کاملا متفاوت بود…. برنامه‌ام این است که با ارائه مشوق‌های نقدی به ساکنان غزه آنها را به مهاجرت داوطلبانه به نقاط مختلف جهان تشویق کنم… این کار واقعا انسان دوستانه است… یک کنفرانس جهانی می‌تواند به یافتن کشورهایی که مایل به پذیرش آوارگان فلسطینی از غزه هستند کمک کند.»

لاپید: بن‌گویر سیاست خارجی نمی‌فهمد

به گزارش الجزیره، یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از این اظهارات بن‌گویر، به شدت انتقاد کرد و گفت که این اظهارات هجمه مستقیم به جایگاه بین‌المللی اسرائیل است و به امنیت ما آسیب وارد می‌کند… بن‌گویر ثابت کرد که چیزی از سیاست خارجی نمی‌فهمد… بنیامین نتانیاهو، بر وزرای تندروی کابینه خود سیطره ندارد. «بنی گانتس»، عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز با جمله «نتانیاهو به بن‌گویر دستور دهد که آسیب رساندن گسترده به روابط خارجی اسرائیل را متوقف کند» به اظهارات بن‌گویر واکنش نشان داد. وی این را هم گفت که «اظهارات غیرمسئولانه بن‌گویر به روابط راهبردی اسرائیل و امنیت آن آسیب وارد می‌کند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حزب‌الله لبنان کارنامه جنگی‌اش را منتشر کرد؛ 1637 عملیات  ضدصهیونیستی در 200 روز

عملیات طوفان‌الاقصی حماس علیه اسرائیل

گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

حمله نیروهای امنیتی آمریکا اف‌بی‌آی برای کنترل اوضاع وارد معرکه شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.