سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۷۵ درصد گزارشهای فرار مالیاتی مربوط به پزشکان است

۷۵ درصد گزارشهای فرار مالیاتی مربوط به پزشکان است

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در سامانه گزارشگری مالیاتی یا سامانه سوت زنی ۷۵ درصد تخلفات مالیاتی مربوط به پزشکان است که عدد قابل توجهی است.

مهدی موحدی بکنظر : متاسفانه علی رغم هشدارهای بسیار فرار مالیاتی پزشکان ادامه دارد و گزارشهای آن توسط سامانه گزارشگری تخلفات یا سامانه سوت زنی به اطلاع سازمان امور مالیاتی میرسد که ۷۵ درصد کل گزارشها از تخلفات مربوط به پزشکان بوده است.وی ادامه داد: سامانه سوت زنی در درگاه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و افراد میتوانند پزشکان یا مشاغلی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمیکنند را به صورت ناشناس گزارش دهند.موحدی افزود: استفاده از کارتخوان برای پزشکان از سال ۸۹ الزامی شد و پزشکان موظف به نصب دستگاه کارتخوان شدند تا درآمدشان شفاف شود و مانند کارگران و کارمندان مالیات دهند.وی ادامه داد: متاسفانه پس از تذکرهای بسیار سازمان امور مالیاتی نسبت به فرار مالیاتی پزشکان، همچنان برخی از پزشکان از نصب و استفاده کارتخوان در مطب خود امتناع میکنند و درخواست کارت به کارت، دریافت پول نقد و سکه دارند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به دنبال شفافیت و راههای مختلف در شناسایی فرارهای مالیاتی است، در همین راستا سامانه سوت زنی را فعال کرده ایم تا بسیاری از مردم تخلفات و فرارهای مالیاتی از جمله فرار مالیاتی پزشکان را گزارش کنند.

وی در توضیح چگونگی فرار مالیاتی پزشکان گفت: برخی از پزشکان با حسابهای شخصی کار نمیکنند و در بعضی از موارد از حساب منشی، خانواده و یا یک حساب تجاری دیگر استفاده میکردند که بسیاری از حسابهای مشکوک به حسابهای تجاری شناسایی شده است. همچنین بازرسیهای میدانی نیز در این موارد انجام میشود.

موحدی ادامه داد: تاکنون از طریق سامانه سوت زنی و روشهای مختلف از جمله رصد حسابهای بانکی مشکوک به تجاری، برخی از پزشکانی را که فرار مالیاتی دارند را شناسایی کرده و اسامی آنها به ادارت مربوط ارسال شده است، اما تعداد بیشمار این متخلفان، مواجه با آنها را دچار مشکل میکند که به دنبال راههایی برای شناسایی دقیقتر و مقابله با فرا مالیاتی همه اصناف از جمله صنف پزشکان هستیم.

پیش از این نیز سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود: سال ۱۴۰۱ اطلاعات بیش از ۵ هزار پزشکی که برای شانه خالی کردن از پرداخت مالیات، بیماران را ملزم به پرداخت نقدی میکردند و یا شماره کارت غیر را داده به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ارسال شد که مورد رسیدگی دقیق مالیاتی قرار گرفتند و این دسته دیگر شامل قانون تسهیل فرآیند مالیات نیستند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معرفی 40 هزار مالک دارای 5 خانه خالی به سازمان مالیاتی

بیش از 40 هزار مالک دارای حداقل پنج خانه خالی به سازمان امور مالیاتی در مرحله دوم سال مالیاتی ۱۴۰۱ خبر داد.

حضور پررنگ پزشکان و جراحان ایرانی در بیمارستان‌های عراق

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر حضور پزشکان ایرانی در اربعین را پررنگ دانست و گفت: پزشکان امسال توانستند کار جراحی انجام دهند و در ۶ بیمارستان مستقر شدند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.