سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / یمنی‌ها دست‌بردار نیستند انهدام دو کشتی آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن

یمنی‌ها دست‌بردار نیستند انهدام دو کشتی آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن

در حالی که خبر آمد آمریکا و انگلیس و شرکای‌شان بار دیگر یمن را هدف حمله قرار داده‌اند، انصارالله یمن دست از عملیات برنداشته است. نیروی دریایی ارتش یمن با موشک‌های مناسب، کشتی باری نظامی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داد. همچنین خبر آمد که یک کشتی نفتکش باری سنگین، متعلق به انگلیس با پرچم آمریکا در خلیج عدن هدف یک موشک یمنی قرار گرفت.

خبرنگار شبکه الجزیر بامداد سه‌شنبه از یمن گزارش داد که صدای انفجارهای مهیبی در صنعا به همراه پرواز جنگنده‌هایی در آسمان این کشور به گوش رسید. برخی منابع غیررسمی نیز با انتشار تصاویری مدعی شدند که فرودگاه صنعا هدف حملات تجاوزکارانه آمریکا قرار گرفته است. دقایقی بعد خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به چند پایگاه نظامی متعلق به جنبش مقاومت انصارالله از جمله پایگاه هوائی الدیلمی در شمال صنعا حمله کردند. در ادامه رسانه عراقی صابرین‌نیوز هم گزارش داد که پایگاه‌های نظامی «السواد»، «الدیلمی»، «الحفا» و «النهدین» هدف حملات تجاوزکارانه غربی‌ها قرار گرفتند. یک مقام نظامی یمن نیز به شبکه الجزیره گفت که پایگاه هوائی الدیمی در شمال صنعا، مناطقی در جنوب پایتخت، تعز، البیضا و حجه هدف حمله قرار گرفتند. این مقام یمنی که نامش فاش نشد در گفت‌وگو با الجزیره توضیح داد: «حملات امشب را می‌توان شدیدترین حملات به صنعا از زمان آغاز تجاوز [غربی‌ها] به کشورمان دانست.» دولت‌های آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین نیز در بیانیه‌ای مشترک گفتند که به ۸ پایگاه نظامی انصارالله یمن حمله کرده‌اند.

یمنی‌ها باز هم زدند!

اما هیچ‌کدام از این حملات عملیات حمایتی انصارالله از مردم فلسطین را متوقف نکرده است. شب دوشنبه، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح، اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن، در راستای حمایت از ملت فلسطین و در پاسخ به حملات دشمن آمریکایی علیه یمن، با موشک‌های مناسب کشتی باری نظامی آمریکایی «OCEAN JAZZ» را در خلیج عدن هدف قرار داد. همچنین وال‌استریت ژورنال به نقل از آژانس دریانوردی انگلیس گزارش داد: «یک کشتی نفتکش باری سنگین، متعلق به انگلیس با پرچم آمریکا، در حین حرکت به سمت شرق، در خلیج عدن هدف یک موشک یمنی قرار گرفت.» بعد از آن نیز سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلاک کرد: «گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت یک سامانه پدافند پهپادی در فاصله 46 مایلی بندر مخا دریافت کرده‌ایم.» یکی دیگر از مقامات یمنی نیز گفته است که عملیات ظالمانه آمریکا نه‌تنها حملات ما در دفاع از غزه را متوقف نمی‌کند بلکه ایستادگی و اراده ما در این مسیر را افزایش خواهد داد! پس از تجاوز هوائی جدید آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف در صنعا، پایتخت یمن و سایر استان‌های این کشور «محمد علی الحوثی»، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله یمن، تاکید کرد که حمله جدید «تلاش جدیدی برای بازداشتن یمن از حمایت از غزه است».

حمله به مقرهای خالی

الجزیره به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داده است که حمله دوشنبه‌شب آمریکا و انگلیس به مقرهای خالی بود که پیش‌تر هم هدف قرار گرفته بودند. این منبع همچنین رصد ماهواره‌ای آمریکا از محل پرتاب موشک‌های یمن را ناموفق خوانده و گفته است: «ماهواره‌های آمریکا و پرنده‌های جاسوسی در رصد محل‌ شلیک موشک‌های دریایی ناموفق بوده‌اند.» المیادین نیز به نقل از یک منبع نظامی یمنی نوشت: «تمام حملاتی که به یمن صورت گرفته، مواضعی را هدف قرار داده که پیش از این بارها مورد حمله قرار گرفته بودند و هیچ تسلیحاتی در آنجا وجود ندارد.» این اظهارات مقام یمنی در واکنش به بیانیه مشترکی از سوی آمریکا، بریتانیا، بحرین و سایر کشورها است که ضمن برعهده گرفتن حملات به ۳ استان یمن ادعا کردند به طور خاص یک «محل ذخیره‌سازی زیرزمینی» و مواضع مرتبط با قابلیت‌های موشکی و نظارت هوائی ارتش یمن را هدف قرار دادند.

انتقال کالاها از هند به اسرائیل!

خبر دیگر آن‎‌‎که وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روی موضوع انتقال کالاها از هند به اراضی اشغالی از طریق امارات کار می‌کند. «مِری رگو»، وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که کار روی ایجاد محوری برای انتقال کالاها از هند به اراضی اشغالی از طریق امارات در حال انجام است که هدف آن دور زدن حملات نیروهای ارتش یمن در دریای سرخ است. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، رگو در ادامه ادعا کرد: «ما در حال ایجاد محوری برای دور زدن حوثی‌ها (انصارالله) هستیم و کالاها از هند و از طریق ابوظبی به اسرائیل منتقل خواهند شد.»

طرح آلمان، ایتالیا و فرانسه برای دریای سرخ

گویا سودای دریای سرخ اروپایی‌ها را نیز سودازده کرده است. وزیر امور خارجه ایتالیا پس از ارائه طرح مشترک با آلمان و فرانسه گفت: «ماموریت نظامی جدید اروپا در دریای سرخ که ایتالیا با فرانسه و آلمان در حال ترویج آن هستند، گامی قابل‌توجه به سوی دفاع واقعی اروپایی خواهد بود.» همچنین «آنتونیو تاجانی»، نخست‌وزیر ایتالیا، در کنفرانسی مطبوعاتی در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا به ماموریت پیشنهادی در دریای سرخ با هدف حفاظت از کشتی‌ها چراغ سبز اولیه دادند. وی افزود که انتظار می‌رود در شورای آینده روابط خارجی اتحادیه اروپا، توافق نهائی صورت گیرد.

پایگاه استراتژیک اسرائیلی زیر حملات حزب‌الله

خبر دیگر از مقاومت لبنان است. حزب‌الله لبنان اعلام کرد روز سه‌شنبه بار دیگر پایگاه استراتژیک «مِرون» رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور فلسطین پایگاه هوائی مرون را در جبل‌الجرمق با تعداد زیادی موشک هدف قرار دادند که منجر به تلفات زیادی در میان نیروهای دشمن شد.» حزب‌الله لبنان تأکید کرد این حملات را در واکنش به ترورهای اخیر در لبنان و سوریه و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به منازل لبنانی در مرزها و حمله به غیرنظامیان انجام داده است. حزب‌الله لبنان پیش‌تر نیز در واکنش به ترور «صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در بیروت پایگاه مرون را هدف قرار داده بود.

برق اسرائیلی‌ها قطع شد!

همچنین منابع رسانه‌ای ظهر روز سه‌شنبه از حملات موشکی از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. حزب‌الله لبنان از حملات موشکی به تجمع صهیونیست‌ها خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدین مقاومت اسلامی تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در منطقه «تله کوبرا» را با سلاح موشکی هدف قرار دادند. حزب‌الله از هدف قرار گرفتن دقیق صهیونیست‌ها در این حمله خبر داد. خبرنگار الجزیره نیز از اصابت ۱۲ موشک به مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه «الجلیل علیا» خبر داد. شبکه المیادین در این‌باره گزارش داد که آژیرهای خطر در منطقه «عرب العرامشه» و شهرک‌های «ادمیت»، «ایلون» و «جورین» در الجلیل غربی به صدا درآمده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که چند موشک از خاک لبنان به سمت الجلیل غربی پرتاب شده است. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که برق شماری از شهرک‌های یهودی‌نشین در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی درپی حمله موشکی حزب‌الله لبنان قطع شد. رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که از صبح دیروز بیش از 20 موشک از لبنان شلیک شد.

تلاش وزیر فرانسوی

برای جلوگیری از جنگ با حزب‌الله

«سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه، که به فلسطین اشغالی سفر کرده، شامگاه دوشنبه با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، بامداد سه‌شنبه گفت که لکورنو به مقامات صهیونیست از تلاش پاریس برای جلوگیری از وقوع جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله خبر داده است.

مقاومت اسلامی عراق: به بندر اشدود حمله کردیم

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بندر اشدود در سرزمین‌های اشغالی را با پهپاد هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روز سه‌شنبه مبارزان مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپاد به بندر اشدود در سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) حمله کردند.» مقاومت اسلامی در ادامه این بیانیه تایید کرد هدف قرار دادن مواضع دشمن ادامه می‌یابد. در این بیانیه توضیح داده شده ‌است که این هدف قرار دادن در چارچوب ادامه مقاومت در برابر اشغالگری، در همبستگی با مردم غزه و در پاسخ به کشتارهای مرتکب‌شده توسط رژیم غاصب(ارتش اسرائیل) علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و سالمندان انجام می‌شود.

حمله پهپادی به یک خودرو در مرز عراق و سوریه

خبر دیگر آن‌که خبرگزاری ایرث‌نیوز عراق دیروز با انتشار ویدئوی گزارش داد که یک دستگاه خودرو در مرز عراق و سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. این خبرگزاری و رسانه‌های دیگر به جزئیات بیشتری در این‌باره اشاره نکرده‌اند.

سایر رویدادها

* یک منبع عالی‌رتبه وابسته به دفتر سازمان ملل در صنعا از تصمیم جدید انصارالله درباره کارکنان آمریکایی و انگلیسی سازمان ملل در مناطق تحت کنترل انصارالله خبر داد.

* کشتیرانی ‌هاپاگ-لوید، بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل کانتینری آلمان اعلام کرد خدمات ترانزیت زمینی از طریق عربستان ارائه می‌دهد. این شرکت در پیامی که به صورت آنلاین فرستاده گفته است با توجه به اوضاع متشنج در دریای سرخ، ‌هاپاگ-لوید به مشتریان خود خدمات ترانزیت در سراسر عربستان ارائه می‌دهد و کریدورهای حمل‌ونقل زمینی سه بندر خلیج‌فارس را به بندر جده در دریای سرخ متصل می‌کند.

* دولت نیوزیلند اعلام کرد: «برای مقابله با حملات غیرقانونی یمن به کشتی‌های اسرائیلی یک‌ تیم به دریای سرخ می‌فرستیم.»

* ۶۴ کشتی با درج جمله «ما هیچ ارتباطی با رژیم‌صهیونیستی نداریم» در سامانه کشتیرانی خود را به نیروهای ارتش یمن معرفی کرده‌ و به سلامت از دریای سرخ عبور کردند.

* ارتش رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد در حمله حزب‌الله به پایگاه مرون، زیرساخت‌های این پایگاه مهم نظامی آسیب دیده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.