سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / خاصیت شگفت انگیز میوه های بنفش

خاصیت شگفت انگیز میوه های بنفش

هرچند همچون سایر مواد مغذی گیاهی مصرف آنتوسیانین‌ها برای عملکرد درست ارگان‌های بدن حیاتی نیست اما این ترکیبات به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری شود، کمک می‌کنند.

در ادامه به چند مورد از این مواد غذایی و فواید آن‌ها خواهیم پرداخت.

* آلو

به گزارش ایسنا، آلوها معمولا جزو اولین خوراکی‌های بنفش‌رنگی هستند که ممکن است برای بیشتر افراد آشنا باشند. هرچه میوه پررنگ‌تر باشد، آنتوسیانین بیشتری دارد. میوه های رسیده نیز دارای مواد مغذی قابل استفاده بیشتری خواهند بود. همچنین پوست میوه می تواند ۲۰ برابر بیشتر از گوشت داخل آن آنتی اکسیدان داشته باشد.

* سته یا بِری و توت (berry)

اگرچه آنتوسیانین ها با رنگ بنفش مرتبط هستند، رنگدانه ها می توانند از قرمز تا آبی متغیر باشند. زغال اخته، شاه توت، توت فرنگی و … همه دارای خواص مشابهی هستند. بر اساس مطالعاتی که روی کودکان و بزرگسالانی که از بلوبری استفاده می کنند انجام شد، این خوردنی‌ ها ممکن است قدرت مغز و خلق و خوی شما را تقویت کنند.

* سیب زمینی‌ها

سیب‌زمینی‌هایی که پوست و گوشت بنفش دارند را امتحان کنید. علاوه بر آنتوسیانین ها، آنها ۲-۳ برابر کل آنتی اکسیدان های یک سیب زمینی سفید معمولی را دارند که سرشار از پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و فیبر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ترکیب زردچوبه با این ۲ میوه بهشتی

زردچوبه، سیب و انگور

استفاده از سلول درمانی برای درمان کمردرد

نخستین آزمایشهای سلول درمانی برای درمان کمردردهای ناشی از تخریب دیسک و اوتیسم در پژوهشگاه رویان جواب داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.