سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شروع خونین سال نو در آمریکا 12 تیراندازی، 16 کشته و 47 زخمی طی 16 روز

شروع خونین سال نو در آمریکا 12 تیراندازی، 16 کشته و 47 زخمی طی 16 روز

پایگاه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» آمریکا اعلام کرد تنها در عرض 16 روز اول سال جاری میلادی بر اثر 12 تیراندازی جمعی در این کشور 16 نفر کشته و47 نفر زخمی شده‌اند.

خشونت‌های مسلحانه هر سال جان هزاران نفر را در آمریکا می‌گیرد. آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند و این سلاح‌ها در شرایط بی‌عملی دولت و کنگره آمریکا به بلای جام مردم این کشور تبدیل شده است.

سال 2023 نیز خشونت‌های مسلحانه هزاران کشته روی دست دولت آمریکا بر جای گذاشت. سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح‌های گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

به نقل از اسپوتنیک، این سازمان با انتشار گزارشی در همین زمینه اعلام کرد که بیش از ۲۳ هزار و ۷۶۰ نفر به دلیل خودکشی با سلاح و ۱۸ هزار و ۵۰۷ نفر بر اثر تیراندازی‌های غیرعمدی، قتل مسلحانه و یا در حین دفاع از خود با سلاح کشته شده‌اند. این آمار حاکی است که در آمریکا روزانه تقریبا ۱۱۸ نفر به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۳۵ هزار و ۷۳۷ تن نیز در این تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۶۵۰ مورد تیراندازی گروهی در سال ۲۰۲۳ در آمریکا ثبت شده است.

آرشیو خشونت‌های مسلحانه از سال ۲۰۱۴ آمار خود را منتشر کرده و این چهارمین سال متوالی است که بیش از ۶۰۰ مورد تیراندازی گروهی را ثبت می‌کند. تیراندازی یا کشتار دسته جمعی به عنوان اتفاقی تعریف می‌شود که در آن چهار نفر یا بیشتر، بدون احتساب مهاجم کشته شوند.

گزارش این نهاد نشان می‌دهد سال 2024 نیز از جهت تیراندازی‌های دسته جمعی سال خونینی در آمریکا خواهد بود. پایگاه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» آمریکا در همین زمینه گزارش داده است در سال جدید میلادی در این کشور ۱۲ تیراندازی کور به وقوع پیوسته است.

گزارش این پایگاه غیرانتفاعی نشان می‌دهد در 16 روزی که از سال جدید میلادی می‌گذرد 12 تیراندازی کور در 9 ایالت مختلف آمریکا به وقوع پیوسته است.

این پایگاه که به صورت منظم تیراندازی‌های کور را در آمریکا رصد می‌کند گزارش داده که بر اثر این تیراندازی‌ها دست‌کم 16 نفر کشته شده و 47 نفر هم زخمی شده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.