سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هزار عملیات‌ مانند حادثه کرمان در کشور خنثی شده

هزار عملیات‌ مانند حادثه کرمان در کشور خنثی شده

احمد وحیدی وزیر کشور در همایش خانه احزاب که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مشکل بزرگ ما عدم گفتگو است؛ باید احزاب و سلایق مختلف با هم حرف بزنند. گفتگوی احزاب بسیار مهم و راهگشا است چرا که خیلی از اختلافات و سوءتفاهمات را حل می‌کند.

  احمد وحیدی وزیر کشور در همایش خانه احزاب که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مشکل بزرگ ما عدم گفتگو است؛ باید احزاب و سلایق مختلف با هم حرف بزنند. گفتگوی احزاب بسیار مهم و راهگشا است چرا که خیلی از اختلافات و سوءتفاهمات را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه خانه احزاب بهترین مکان برای طرح این گفتگوها درباره مسائل و مشکلات کشور است، عنوان کرد: احزاب با یک فلسفه متولد شدند و آن این است که در چارچوب یک کشور و با هدف اعتلای کشور شکل می‌گیرد‌ بنابراین احزاب بر اساس فلسفه شکل‌گیری باید رصد دائمی شرایط کشور و جهان را در راستای اهداف خود داشته باشند. اصلی‌ترین هدف احزاب طبیعتا باید تامین منافع ملی باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: ما در رابطه با اهداف و کارویژه احزاب الگوهای شرقی و غربی را داریم و ممکن است الگوهای داخلی هم در این رابطه داشته باشیم که تامین منافع و انسجام ملی در همه الگوها مبنا و محور اصلی است.

وزیر کشور با بیان اینکه منافع امنیت و مصالح ملی برای عموم مردم است، تصریح کرد: اگر ما اینها را بعنوان ارزش‌های والا در نظر بگیریم، حتما همگی به اینها معتقد هستند. کار ما برای به نتیجه رسیدن خیلی دشوار است. ما با همین مبانی می‌توانیم خیلی کارها انجام دهیم؛ باید ببینیم تکلیف ما در برابر این مبانی چیست؟ آیا تکلیف داریم مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم یا نکنیم؟ اگر مبانی را قبول داشته باشیم، زود به نتیجه می‌رسیم.

وی افزود: این اتفاقی که در کرمان افتاد، یک از هزاران اتفاق بود و هزار مورد از اینگونه عملیات‌ها در کشور خنثی شده بود؛ جان زن و بچه مردم که اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد؛ امروز تمام جریانات تروریستی مستقیما از سرویس‌های خارجی خط می‌گیرند. دشمنان خیلی جدی هستند و کاری به جریان‌های سیاسی داخل کشور ندارند. حجم حملات سایبری هم بسیار زیاد است و دیوانه‌وار به زیرساخت‌های سایبری ما حمله می‌کنند و حجم آنها بسیار است.

وحیدی با بیان اینکه بیش از 2000 شکایت نشان دهنده اعتماد به سازوکار انتخابات است، گفت: در هیات های اجرایی برخی افراد رد شده بودند که توسط هیات نظارت تایید شدند و ما خوشحال شدیم چون از ابتدا هم مایل به رد صلاحیت نبودیم.

وزیر کشور با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات رقابت‌ها فردی شده است، اظهار داشت: باید رقابت‌ها بر سر برنامه‌ها باشد و افراد برنامه‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ارائه کنند. وقتی رقابت ها بر سر اندیشه و فکر باشد همه جریانات نماینده دارند.

وی افزود: طبیعتاً در احزاب آنچه خود می‌پسندیم کفایت نمی‌کند و آنچه منافع ملی و مردم است مهم است که مورد توجه قرار گیرد. مصالح و وحدت ملی، وفاق اجتماعی برای عموم مردم است و این ارزش‌ها را باید ملاک بگیریم و حتماً همه احزاب حاضر در این همایش به آن معتقد و پایبند هستند.

وحیدی ادامه داد: دشمن به همه تروریست‌ها خط می‌دهد. حجم حملات سایبری زیاد است و آنها دیوانه‌وار حمله می‌کنند. موضوع بنزین یکی از آنها است و از این دست فراوان است. کاملاً روشن است که امروز حساس‌ترین لحظات در تاریخ رژیم صهیونیستی است، هیچ وقت شرایط آنها به این بدی نبوده است.

وزیر کشور متذکر شد: احزاب باید به منافع و امنیت ملی توجه کنند و بر اساس شاخص‌هایی که مدنظر است به جامعه خدمت کنند، اما آنان که در برخی احزاب از فضای مجازی و برخی محدودیت‌ها انتقاد می‌کنند، آیا راهکاری برای مقابله با تروریست‌هایی که از سکوهای پیام‌رسان برای ترویج خشونت استفاده می‌کنند دارند و ارائه می‌کنند؟

وی با اشاره به موضوع مشارکت، گفت: در بحث مشارکت باید گفت چه کسی مشارکت می‌کند؛ طبیعی است مردم و اگر مردم باشند و احزاب نبودند چه؟ مردم مشکلات معیشتی دارند و تعدادی در نظرسنجی‌ها مشکل معیشتی را مطرح کردند و در اینجا نقش احزاب در تبیین این موضوع چیست.

وزیر کشور ادامه داد: آن مقداری که خود در جریان هستم و در سفرهای استانی ملاحظه می‌کنم، حجم کارهای انجام شده زیاد است. راه حل ما این است این مشکل معیشتی را به مردم تبیین کنیم.

وحیدی با اشاره به اهمیت آزادی در انتخابات، تاکید کرد: من معتقد به آزادی در انتخابات هستم. در مجمع تشخیص مصلحت با گروه‌های مختلف در این خصوص صحبت کردم و در همه آن‌ها به این نتیجه رسیدیم که می‌شود خیلی راحت با هم همکاری و گفت‌وگو کرد.

وی افزود: در بحث مشارکت اگر حزبی آمد و به ترتیبی موضع منفی یا خنثی گرفت، باید بداند خود به خود به کنار می‌رود. از همان ابتدای وزارت، بنده خود را حامی احزاب می‌دانستم و وزارت کشور وظیفه دارد همه احزاب را تحویل گرفته و حمایت کند.

وزیر کشور در خصوص اصلاح‌طلبان، گفت: در مرحله پیش‌ثبت‌نام‌ها با اصلاح‌طلبانی که تردید داشتند، گفت‌وگو داشتم و به آن‌ها می‌گفتم این تازه مرحله پیش‌ثبت نام است لذا اگر هم می‌خواهید در آینده انصراف دهید، فعلاً ثبت نام کنید چون بعداً فرصت دارید کنار بکشید.

وی افزود: فرصت ده روزه هیأت‌های اجرایی در بررسی‌ها کوتاه بود، بسیاری از آنان که عدم احراز گرفتند می‌توانند آدم‌های صالحی باشند و بسیاری از افراد می‌توانند صلاحیت داشته باشند، هر چند در بحث رقابت می‌خواستیم خیلی‌ها تعیین صلاحیت شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حزب‌الله لبنان کارنامه جنگی‌اش را منتشر کرد؛ 1637 عملیات  ضدصهیونیستی در 200 روز

عملیات طوفان‌الاقصی حماس علیه اسرائیل

عملیات وعده صادق/ گنبد آهنینتان این بود؟

ويدئو/ شب حمله چقدر شیرین بود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.