سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نخست‌وزیر همجنس‌باز فرانسه یک همجنس‌باز را وزیر خارجه خود کرد!

نخست‌وزیر همجنس‌باز فرانسه یک همجنس‌باز را وزیر خارجه خود کرد!

رئیس‌جمهور فرانسه در پی انتصاب نخست‌وزیر همجنس‌باز، یک همجنسگرای دیگر را نیز به عنوان وزیر خارجه جدید دولتش منصوب کرد!

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هفته گذشته پس از استعفای «الیزابت بورن» نخست‌وزیر سابق که به گفته رسانه‌های غربی با فشار خود وی صورت گرفت.

بلافاصه «گابریل اَتَل»، وزیر آموزش ۳۴ ساله خورد را که آشکارا همجنسگرا بودن خود را اعلام کرده به عنوان نخست‌وزیر جدید دولت خود تعیین کرد. در اقدام جدید دفتر «امانوئل ماکرون»، فرانسه اعلام کرد وی «استفان سجورنه»، رئیس حزب خود موسوم به «حزب رنسانس» را در چارچوب یک ترمیم کابینه به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرده است.

 نقل از «ای.بی.سی نیوز»، چند روز بعد از این اتفاق، اعضای دولت جدید اتل نیز اعلام شده‌اند که شامل تنها یک تغییر نسبت به قبل آن هم وزیر امور خارجه بوده و عمده اعضای ارشد کابینه تغییر نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش «استفان سجورنه» که ۳۸ سال دارد به سمت وزیر خارجه منصوب شده و جانشین «کاترین کولونا»، وزیر خارجه قبلی می‌شود. نکته مهم انتصاب وزیر خارجه جدید این است که «سجورنه» نیز یک همجنسگراست و شریک جنسی سابق «گابریل اتل» نخست‌وزیر جدید بوده است.! اتل زمانی که نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به دولت ماکرون پیوست رابطه‌اش را با «سجورنه» علنی کرد.

به گزارش یورونیوز گفته می‌شود این دو سیاستمدار همجنسگرای فرانسوی از یکدیگر جدا شده‌اند و حالا دیگر شریک زندگی یکدیگر نیستند.!

بر اساس این گزارش تحلیلگران بر این باور هستند که تغییرات کابینه لزوماً به تغییر سیاسی بزرگی در فرانسه منتهی نخواهد شد اما نشان‌دهنده تمایل ماکرون به تلاش برای گذر از اصلاحات نامحبوب مربوط به سن بازنشستگی و مهاجرت در سال گذشته و بهبود شانس حزب میانه‌رو خود در انتخابات ژوئن(تیتر) اتحادیه اروپاست.

اردوگاه ماکرون در نظرسنجی‌ها از حزب مارین لوپن رهبر راست افراطی حدود هشت تا ۱۰ درصد عقب است. رئیس‌جمهور فرانسه از زمانی که حزبش اندکی بعد از انتخاب مجدد وی در سال ۲۰۲۲ با از دست دادن ۵۵ کرسی، اکثریت مطلق پارلمانی را از دست داد، در حال دست و پنجه نرم کردن با ترکیب پارلمانی جدید برای پیشبرد سیاستهایش بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.