سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رئیس‌جمهور فرانسه با انتخاب نخست‌وزیر همجنس‌باز قمار خطرناکی کرد

رئیس‌جمهور فرانسه با انتخاب نخست‌وزیر همجنس‌باز قمار خطرناکی کرد

به دنبال انتخاب یک همجنس‌باز به عنوان نخست‌وزیر فرانسه نشریه آمریکایی پولیتیکو در یادداشتی نوشت رئیس‌جمهور فرانسه دست به قمار خطرناکی زده است.

 روز دوشنبه در پی بروز تنش‌های سیاسی در فرانسه دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» استعفای «الیزابت بورن»، نخست‌وزیر این کشور را پذیرفته است و به دنبال آن نیز اعلام شد یک همجنس‌باز نخست‌وزیر جدید این کشور خواهد شد. براساس گزارش‌ها «گابریل اتال » ۳۴ ساله که پیش از این وزیر آموزش فرانسه بود آشکارا اعلام کرده همجنسگراست. اما تارنمای پولیتیکو در گزارشی نوشته است انتخاب «گابریل اتال» به عنوان نخست‌وزیر جدید فرانسه، قمار خطرناکی برای امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری این کشور با هدف توقف خیزش راست افراطی در آستانه انتخابات اروپا است.

  این رسانه آمریکایی افزود: ماکرون روز سه‌شنبه در اقدامی عجیب وزیر آموزش سابق خود و یکی از سیاستمداران مشهور فرانسوی را به‌عنوان اولین نخست‌وزیر جوان منصوب کرد. پولیتیکو، این انتصاب را تلاش ماکرون برای احیای ریاست جمهوری ضعیف وی ارزیابی کرد و نوشت این انتصاب همچنین می‌تواند خطر پایان حکومت یک رئیس‌جمهوری فعال فرانسه را تسریع کند. بر اساس این گزارش ماکرون، برای احیای ریاست جمهوری‌اش، همزمان با پیشی گرفتن حزب راست افراطی در نظرسنجی‌ها در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا در ماه ژوئن (خرداد) و به دلیل اختلافات سال گذشته بر سر مسائل مهاجرتی و حقوق بازنشستگی، تحت فشار قرار دارد.

پولیتیکو نوشت: اتال با داشتن ۳۴ سال سن و در حالی که سوابق سیاسی کوتاهی در کارنامه حرفه‌اش دارد به حمله به راست افراطی شهرت یافته و در مناظره‌های انتخاباتی گذشته، مشاجراتی با باردلا رهبر حزب راست افراطی فرانسه داشته است و به عنوان سخنگوی دولت در دوران همه‌گیری کووید و در دوران وزارتش، با مهارت امور دولت را اداره کرده است. برخی از مقامات سیاسی فرانسه نیز به پولیتیکو گفتند، نزاع در انتخابات اروپا یکی از دلایل اصلی انتخاب اتال از سوی ماکرون بود. نامزدی یک سیاستمدار متخاصم با جاه‌طلبی‌های خود، به خودی خود خطر قابل توجهی برای رئیس‌جمهوری فرانسه دارد که در گذشته از چهره‌های میانه‌رو و تکنوکرات به عنوان معاون خود حمایت کرده است. نخست‌وزیری آتال ممکن است به گفت وگوها در‌باره آینده پس از ماکرون سرعت بخشد زیرا رئیس‌جمهوری فرانسه نمی‌تواند برای سومین دوره نامزد شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

 مسلمانان با تخصص‌های بالا فرانسه را ترک می‌کنند

فرانسوا بورگا ، متفکر فرانسوی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.