سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / ده ها خاصیت شگفت انگیز به

ده ها خاصیت شگفت انگیز به

از خواص مهم به می توان به کمک به درمان زخم معده افسردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

 آذربایجان غربی، به که به سیب طلایی معروف است از خانواده رُز بوده و دارای اندازهای متوسط بوده، معطر و دارای گل هستند. فصل میوه به پاییز و زمستان است. میوه به رسیده شبیه به گلابی بوده و رنگ آن زرد طلایی میشود. میوه به ریگ مانند بوده و در مرکز خود چند هسته دارد. سطح به کرک دارد و رنگ آن زرد است

خواص به چیست ؟
در ادامه به خاصیت به می پردازیم .به دارای خواص و فواید فراوانی است و به همین علت بسیاری از بیماریها را تسکین میدهد. علاوه بر میوه به دانه به به درمان گلودرد کرده و روغن به نیز از تعریق جلوگیری میکند. میوه به غنی از ویتامینها مانند ویتامین A، B و C، فیبر، مس، کلسیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، روی و منیزیم است. در ادامه به بررسی برخی از خواص به میپردازیم.
دارای ویتامین A , C , B
حاوی فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، آهن، سلنیوم، مس
مفید برای دوران بارداری
تاثیر مثبت بر IQ جنین
تقویت قوای جنسی آقایان
ضد سرطان و آنتی اکسیدان
کمک به شادابی پوست
تنظیم فشارخون
رشد مو و بهبود گردش خون در پوست سر
دارای خاصیت ضد التهابی
آب به در درمان سردرد و جلوگیری از خونریزی و تهوع مفید است
تقویت کننده کبد

خواص به در بارداری
از جمله خواص به میتوان به مفید بودن این میوه در بارداری برای خانمها اشاره کرد. استفاده از میوه به و دمنوش به برای خانمها در حین دوران بارداری و حاملگی خواص و فواید زیادی به همراه دارد.
میوه به حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 است و بر روی تهوع و استفراغ بارداری موثر و کمک کننده است از همین رو در بارداری به خصوص بین هفته ششم تا چهاردهم بارداری، مصرف میوه به به خانمهای باردار توصیه میشود.
برای جنین
تاثیر مثبت و مفید به بر روی جنین از دیگر خواص ناخنک است. میوه به تاثیر مفیدی بر روی میزان IQ نوزاد متولد شده دارد و میتواند موجب افزایش هوش کودکان شود. برخی از مطالعات از جمله خواص به، به تاثیر به در زیبایی کودکان نیز یاد کردهاند.
خواص به برای مردان
یکی از خواص به تاثیر این میوه در افزایش انرژی است و به همین دلیل برای آقایانی که کارهای سخت انجام میدهند و به انرژی بالایی احتیاج دارند مفید است. همچنین یکی دیگر از خواص به کمک به تقویت قوای جنسی است.
به ، ضد سرطان است !
به دارای خاصیت آنتیاکسیدانی است و با داشتن این خاصیت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد محافظت میکند و موجب از بین رفتن سلولهای بدخیم سرطانی را از بین سرطانی میشود.
به با داشتن موادی دارای ترکیبات قابض به نام قابض به نام تانن، کاتچین (catechin) و اپی کاتچین (epicatechin) است، این ماده با حذف سموم شیمیایی و سرطانزا از غشاهای مخاطی روده بزرگ در برابر سرطان محافظت میکند. بنابراین یکی از خواص به این است که ضدسرطان است.
تاثیر در شادابی و سلامتی پوست
یکی دیگر از خواص به تاثیر به در سلامت و شادابی پوست است. به حاوی آنتیاکسیدانهایی است که موجب حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست میشود و از این طریق موجب بهبود چین و چروک پوست، حذف لکههای پوستی میشود.
میوه به همچنین در محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز موثر و کمک کننده خواهد بود.

خواص به برای فشار خون
از دیگر خواص به، کمک به تنظیم ک کنترل فشار خون است. به حاوی پتاسیم است که این پتاسیم موجود در به موجب شل کردن عروق و تنظیم انقباض عروقی میشود و از این طریق به جریان بهتر خون در رگها کمک میکند و سبب تنظیم فشارخون میشود.
یکی دیگر از خواص به تنظیم و بهبود سطوح چربیهای خونی است و با ای بهبود سطح چربی خون میوه به میتواند از بروز بسیاری از بیماریهای قلبی عروقی همانند سکته، نارسایی احتقانی قلب و بیماریهای عروق قلبی ممانعت کند.
خواص برای مو
کمک به سلامت و زیبایی مو از دیگر خواص به است. میوه به برای خون سازی بسیار مفید است و تقویت خونسازی و تنظیم گردش خون موجب تقویت فولیکولهای مو شده و به رشد بهتر مو و زیبایی موها کمک میکند.
به، ضد التهاب است !
یکی از خواص به تاثیر این میوه در کاهش علائم بیماریهایی که باعث التهاب در بدن میشوند است. به حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است و به همین علت دارای خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیت است. یکی دیگر از خواص به داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی است و از همین رو میوه به میتواند در درمان عفونت مثانه کمک کننده و مفید باشد.
خواص آب به
آب به دارای خواص متفاوتی است. از جمله خواص آب به میتوان به مواردی مانند درمان سردرد، جلوگیری از خون ریزی، جلوگیری از تهوع و استفراغ و برطرف کردن تشنگی اشاره کرد.
خواص روغن میوه به
خواص روغن میوه به برای سلامتی فراوان است. از جمله خواص روغن میوه به میتوان به مواردی مانند جلوگیری از عرق کردن، تقویت قلب، تقویت کبد و تقویت معده اشاره کرد.

طرز تهیه دمنوش به
طرز تهیه به به روش خانگی کمی زمانبر است. برای تهیه دمنوش به باید ابتدا به رسیده و شیرین ایرانی تهیه کنید. بهها را به خوبی بشویید تا پرز موجود روی آنها پاک شود.
سپس بههای شسته شده را به کمک رنده، رنده کرده و روی یک سینه پخش کنید و اجازه دهید تا خشک شوند. خشکی نباید به قری زیاد باشد که بههای خلال شده را بتوان مانند چوب کبریت شکست.
در مرحله آخر باید بههای خشک شده را تفت دهید که برای این کار باید یک تابه فلزی را روی حرارت گذاشته تا ماهیتابه به خوبی داغ شود.
بههای خلال شده خشک شده را همزمان در تابه بریزید و به سرعت با قاشق چوبی بهها را زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه بههای خلال شده برسد. این کار را تا وقتی که رنگ بههای خلال شده به قهوهای پررنگ تغییر کند ادامه دهید.
اگر حین تفت دادن بههای خلال شده کمی دود بلند شد از  هیچ اشکالی ندارد و حتی این کار  به خوشرنگتر شدن دمنوش به شما هم کمک میکند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید و نگران نباشید.
بعد از اینکه رنگ بههای خلال شده  تغییر کرد تابه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید بههای بو داده شده خنک شوند.
سپس آنها را در ظرف دربسته شیشهای و دور از رطوبت نگهداری کنید.
سپس برای تهیه دمنوش به برای هر نفر به اندازه یک قاشق غذاخوری از بههای بوداده را در یک قوری با یک لیوان آب جوش برای مدت زمان بیست دقیقه روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا به خوبی دم بکشد و سپس بنوشید.

مضرات برگ به
از برگ درخت به نباید به صورت خام استفاده کرد. مصرف برگ به برای افرادی که دچار یبوست هستند، توصیه نمیشود زیرا ممکن است سبب تجدید و تشدید یبوست شود. مصرف دمنوش برگ به ممکن است در برخی افراد موجب بروز حساسیت شود.

خواص به برای لاغری
یکی از خواص به، تاثیر آن در لاغری و کاهش وزن سریع است. به یک میوه کم کالری است. به حاوی مقادیر بالای فیبر است و به همین علت موجب احساس سیری شده و از پرخوری جلوگیری میکند.
همچنین به حاوی چربی اشباع شده، سدیم و کلسترول کم و با داشتن اینها تبدیل به یک ماده غذایی مناسب برای کاهش شده است. همچنین به دارای ترکیبات آنتیاکسیدانی است که این ترکیبات منتج به افزایش متابولیسم انرژی میشود.
با وجود خواصی که به برای لاغری دارد، نمیتوانید به تنهایی برای رسیدن به وزن ایده آل مناسب باشد، به همین دلیل لازم است از یک غذای رژیمی اصولی و تحرک کافی استفاده کنید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ترکیب زردچوبه با این ۲ میوه بهشتی

زردچوبه، سیب و انگور

استفاده از سلول درمانی برای درمان کمردرد

نخستین آزمایشهای سلول درمانی برای درمان کمردردهای ناشی از تخریب دیسک و اوتیسم در پژوهشگاه رویان جواب داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.