سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ارتباط بی حسی پاها با بیماری قلبی

ارتباط بی حسی پاها با بیماری قلبی

بی حسی پاها بسیار رایج بوده و برای همهی ما اتفاق افتاده است، اما به دلیل اینکه پا قلب دوم است برای بسیاری افراد بی حسی پاها نگران کننده است.

سمنان،  اکثر افراد ممکن است با مشکلاتی مانند درد قفسه سینه مواجه باشند، اما متخصصان اعلام کردهاند که مشکل در قفسه سینه و قلب ممکن است کل بدن را درگیر کند و بهتر است از این قسمت بیش از بقیه مراقبت کنید. سلامت قلب ممکن است به خاطر عوامل مختلف دچار مشکل شود و خودش را با علائم متفاوتی نشان دهد.
اگر متوجه بی حسی در پا شدید، حتماً چکاپ قلب را انجام دهید. این علائم در قلب ممکن است به قسمتهای دیگرِ بدن مانند دست و پا هم برسد که باعث بی حسی در قسمت ساق پا یا کف پا هنگام استراحت میشود. علت هم این است که رگهای خونی که خون را از قلب به دیگر قسمتهای بدن میبرند؛ باریک میشوند و خطر حمله قلبی افزایش پیدا میکند و علت هم معمولا افزایش سطح کلسترول و وجود پلاکهای چربی در دیواره رگها است که باعث میشود جریان خون به خوبی حرکت نکند.علائم دیگر مشکل قلبی همراه با بی حسی پاهاعلائم دیگری هم هستند که ممکن است نشان دهنده حمله قلبی باشند که علاوه بر بی حسی در پا هنگام استراحت، ممکن است متوجه شوید که کف پا و ساق پای تان ضعیف، رنگ پریده، یا خیلی خنک شده است. اگر متوجه شدید که رشد ناخن انگشتهای پا یا موهای زائد در قسمت ساق پا خیلی آرام شده اند و پایتان پرش دارد یا سوزش را در این ناحیه احساس میکنید که بهبود پیدا نمیکند یا این قسمت رنگ پریده است، باید به پزشک مراجعه کنید. معمولا در چنین حالتی همراه با ساق پا؛ لگن، ران و عضلات پا هم هنگام پیادهروی و بالا رفتن از پلهها درد میگیرند.ارتباط بیماری شریانی محیطی با حمله قلبیطبق اطلاعات موجود در سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیماری شریانی محیطی، شما را در معرض خطر بیماریهای قلبی عروقی قرار میدهد که باعث سکتههای قلبی خواهد شد. باید سعی کنید که با تغییر رژیم غذایی، ترک سیگار، کنترل فشار خون و مدیریت سطح قند خون و کلسترول؛ این وضعیت را بهبود ببخشید و حتما برنامه ورزشی منظم داشته باشید.بعضی از داروها نیز میتواند به درمان این وضعیت و کاهش خطر حمله قلبی و سکته کمک کند. پزشک ممکن است در بعضی از شرایط به شما اسپیرین پیشنهاد کند تا از مشکلات جلوگیری شود، اما بهتر است که خودسر، کاری نکنید.دیگر دلایل بی حسی پاهاالبته علتهای دیگری هم برای بی حسی پا وجود دارد. بهتر است که اول آزمایش دهید و متوجه شوید که به بیماری شریان محیطی مبتلا هستید یا خیر. در غیر این صورت ممکن است علتهای زمینهای دیگر وجود داشته باشد که باعث بی حسی پاهای تان میشود. بیش از ۷۰ درصد بیماران دیابتی ممکن است که این وضعیت را تجربه کنند. ۴۰ درصد از افرادی هم که شیمی درمانی میشوند و ۳۰ درصد افراد مبتلا به ایدز و بعضی از افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی، کلیه، کبد یا مصرف کنندههای بعضی از داروها ممکن است با بی حسی دست و پا مواجه شوند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کبد چرب بیماری خاموش عصر جدید

تغییر سبک زندگی و اصلاح رژیم غذایی را بهترین راه مقابله با این بیماری

کاربردهای جالب پوست موز

درمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.