سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / مردم جهان سال نو میلادی را با لعن و نفرین به اسرائیل آغاز کردند

مردم جهان سال نو میلادی را با لعن و نفرین به اسرائیل آغاز کردند

بسیاری از کشورهای جهان سال 2024 را تحت تاثیر تحولات غزه آغاز کردند.

مردم با برپایی راهپیمایی‌های بعضا بسیار عظیم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، اعلام کرده‌اند «سال نو امسال جشن نمی‌گیریم.»

این روزها شاید راحت‌تر بتوان دلیل آواره و منفور بودن صهیونیست‌ها در طول تاریخ را فهمید. قتل عام نزدیک به 21 هزار غیرنظامی در پرجمعیت‌ترین باریکه جهان یعنی غزه، آن هم در طول کمتر از سه ماه، یک «رکورد در جنایت» محسوب می‌شود و وقتی بدانیم بیش از 10 هزار نفر از این شهدا، کودک و نوزاد هستند، نمی‌توان از چنین رژیمی منفور نبود و آرزوی مرگ برای آن نکرد. به لطف فضای مجازی و کار رسانه‌ای حرفه‌ای جوانانِ فلسطینی، گوشه‌ای کوچک از جنایات بزرگ صهیونیست‌ها در دنیا منتشر و بنابر اعلام مراکز تحقیقاتی «اسرائیل»، باعث برپایی هزاران تظاهرات در چهار گوشه جهان شده است که 95 درصد این اعتراض‌ها، بر ضد صهیونیست‌هاست.

با رسیدن به سال نوی میلادی، این اعتراض‌ها نه تنها متوقف نشد بلکه، تحت تاثیر این جنایات، به شکلی متفاوت برگزار شد. مثلا در ترکیه، جمعیت عظیمی از مردم با پرپایی یک راهپیمایی بی‌نظیر به مناسب سال نوی میلادی، تا توانستند علیه جنایات اسرائیل شعار دادند و تاکید کردند «امسال عید نداریم.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا تظاهرات مردم ترکیه در اولین روز از سال نو میلادی در شهر اسلامبول و برای حمایت از ملت فلسطین و تاکید بر لزوم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برگزار شد. تصاویر منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهد، شمار زیادی از مردم شهر به خیابان‌ها آمده و با حمل پرچم‌های فلسطین، با ملت مظلوم این سرزمین غصب شده، ابراز همدردی می‌کنند. شهر «قونیه» ترکیه نیز مثل اسلامبول، شاهد راهپیمایی ضدصهیونیستی به مناسبت آغاز سال 2024 بود. «بوستون» آمریکا هم شرایط مشابهی داشت. بوستونی‌ها پارچه نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «در کنار فلسطینی‌ها هستیم. مقاومت مردمی. آمریکا حمایت‌های مالی رژیم آپارتاید اسرائیل را متوقف کند.» در شهر «طنجه» مراکش، «بیروت» لبنان، «امان» اردن، «مالمو» سوئد، «برلین» آلمان، «تورنتو» کانادا، «مسقط» عمان، «کپنهاک» دانمارک و… نیز سال نوی میلادی، با لعن و نفرین به اسرائیل آغاز شد. در برخی شهرها مثل «امان» این تجمعات مقابل سفارت آمریکا برگزار شد. بالاترین مقامات نظامی رژیم صهیونیستی چندین بار اعتراف کرده‌اند، اگر آمریکا نبود، اسرائیل نمی‌توانست در این جنگ دوام بیاورد. صهیونیست‌ها در میادین جنگ حریف جوانان فلسطینی نمی‌شوند و انتقام تلفات خود را از زنان و کودکان و بیماران می‌گیرند.

دیروز سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، شمار شهدای غزه به 21 هزارو 978 نفر رسیده است. اشرف القدره تاکید کرد که «شمار مجروحان نیز به 57 هزارو 697 نفر رسیده است. 326 نفر از کادر پزشکی جزو شهدا هستند و 104 آمبولانس هم هدف قرار گرفته و از کار افتاده‌اند… هفتم اکتبر(15 مهر به این طرف) رژیم اشغالگر صهیونیستی 150 مرکز بهداشتی و درمانی را هدف قرار داده و

30 بیمارستان را هم به کلی از خدمت خارج کرده است… 50 هزار زن باردار در مراکز اسکان آوارگان هستند و با توجه به نیازهای اساسی که دارند، وضعیت بسیار خطرناکی دارند… 99 نفر از کادر پزشکی نیز همچنان در شرایطی غیرانسانی و نامناسب در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه هم این گزارش را این‌طور تکمیل کرده است: «️بر اثر بمباران و حملات توپخانه‌ای وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر، بیش از هفت هزار نفر هنوز در زیر آوار‌ها و ویرانی‌های ساختمان‌ها در نوار غزه ناپدید هستند… ️بیش از هفتاد درصد از مفقودان در زیر آوار‌ها در غزه زنان و کودکان هستند.»

نسل کشی

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» اما از «نگرانی جدی در اسرائیل از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد ارتکاب نسل‌کشی جمعی در غزه» خبر داده است: «اسرائیل به خصوص در سطح امنیتی و دادستانی عمومی، نگران این موضوع است که دیوان بین‌المللی دادگستری در نتیجه جنگ در غزه و کشتار مردم فلسطین، تل‌آویو را به ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها متهم کند.» به گزارش «شفقنا»، این روزنامه با بیان اینکه «نگرانی‌ها پس از اقدام هفته گذشته آفریقای جنوبی در شکایت به دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل جنایت نسل‌کشی در غزه به شدت افزایش یافته است» اضافه کرد «یک کارشناس ارشد حقوقی که نامی از او برده نشده به این موضوع رسیدگی می‌کند. او در روزهای اخیر به تعدادی از مقامات ارشد ارتش اسرائیل و در صدر آنها، هرتزی ‌هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل هشدار داده که خطر واقعی این است که دادگاه حکمی در الزام اسرائیل برای آتش‌بس در غزه صادر کند، و در این صورت، اسرائیل ملزم به تصمیمات دادگاه است.»

دیروز کانال تلگرامی مرکز مطالعات فلسطین نوشت: صهیونیست‌ها با بمباران اردوگاه الشابوره در مرکز رفح در جنوب نوار غزه 20 فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند.»

انتقام

در پاسخ به همین جنایات و جنایاتی که 70 سال است بر فلسطینی‌ها می‌رود، جوانان مسلح فلسطینی، ضربات بی‌سابقه و تاریخی به صهیونیست‌ها وارد کرده و می‌کنند. این ضربات تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای هم از صهیونیست‌ها گرفته است. مثلا دیروز رسانه‌های مصری نوشتند، 15 نظامی صهیونیست در غزه ناپدید شدند! یا تلویزیون الجزیره قطر اعلام کرد، از هفتم اکتبر صهیونیست‌ها با یک مقدمه که می‌خواهد آمار تلفات روزانه‌شان در غزه را اعلام کند از خواب بیدار می‌شوند! داده‌ها اشاره دارد که به طور مستمر تعداد کشته‌ها و مجروحین اسرائیلی در حال افزایش است و ارتش[اسرائیل] آن را تدریجی اعلام می‌کند تا سنگینی آن بر جامعه کاهش یابد. همین ارقام می‌گوید ارتش[اسرائیل] تلفات سختی را متحمل می‌شود…» همین‌طور شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی که نشان می‌دهد «وحشت»، چقدر تمرکز نظامیان صهیونیست را از بین برده است: «۲۹ نظامی‌مان خارج از درگیری کشته شده‌اند که ۱۸ تن آن‌ها با شلیک اشتباه نیروهای خودی بوده است.»

اما گویا «اعلام قطره چکانی تلفات» نیز نتوانسته شوک وارده به صهیونیست‌ها را کاهش دهد و بسیاری از صهیونیست‌ها دچار بحران‌های روحی و روانی شده‌اند و همین افزایش رجوع به روان‌شناسان، باعث فرار متخصصان علوم روانشناسی از سرزمین‌های اشغالی شده است. به نوشته «هاآرتص» با سقوط «سیستم بهداشت روانی اسرائیل»، بسیاری از روانشناسان در حال ترک اسرائیل به مقصد انگلیس هستند.» و به گفته ژنرال ذخیره ارتش اشغالگر، اسحاق بریک «ما هر روز عمیق‌تر در گل و لای غزه فرو می‌رویم و از دستیابی به اهداف جنگ دورتر می‌شویم.»

300 هزار صهیونیست با مشکلات روانی

روزنامه یدیعوت «آحارونوت» هم در گزارشی به آسیب‌های روانی رخ داده برای «جامعه اسرائیلی» و نظامیان این رژیم در پی جنگ در غزه پرداخته و نوشته که مجموعه بیمارستان‌‌ها و مراکز روان‌درمانی خواستار اعلان حالت فوق‌العاده شده‌اند. فارس به نقل از این روزنامه عبری زبان نوشته، حداقل ۳۰۰ هزار نفر در اسرائیل به آمار کسانی که نیاز به روان درمانی دارند، افزوده شده است و بیمارستان‌های روان‌درمانی در نامه‌ای به بازرسی کل اسرائیل خواستار اعلام حالت فوق‌العاده به دلیل بروز «بحران بزرگ در سلامت روانی اسرائیلی‌ها» شده است.

موشکباران تل‌آویو در شب سال نو

نیروی مسلح فلسطینی شب سال نوی میلادی را نیز با نبرد موشکی با صهیونیست‌ها آغاز و با شلیک دست‌کم 20 موشک به تل‌آویو، نشان دادند، صهیونیست‌ها در غزه جز بمباران مدارس و بیمارستان‌ها، هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند. «امیر بوخبوط»، تحلیلگر امنیتی پایگاه خبری «والا» دیروز در این باره اعلام کرد: «حمله شب گذشته به تل‌آویو، نشان‌دهنده این است که حماس کماکان دارای یک فرماندهی قوی و مسلط است و به همین دلیل پاکسازی پایگاه‌های آن‌ها کار بسیار مشکلی است.

خروج 5 تیپ رزمی اسرائیل از غزه

بنابر اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم قصد دارد ۵ تیپ رزمی را مرخص کند. سایت عبری «والا» هم اعلام کرد طبق تحولات میدانی در غزه انتظار می‌رود «نیروهای اضافه‌ای که به خدمت فراخوانده شده بودند»(!)، ظرف هفته آینده مرخص شوند. اما روزنامه «تایمز آو اسرائیل» گفته است تیپ‌هایی که از غزه خارج می‌شوند برای کمک به «بازسازی اقتصاد اسرائیل» به خدمت گرفته خواهند شد! به گزارش العالم روشن است که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۱ دسامبر تیپ گولانی را از غزه خارج کرده بود تا بتواند- به گفته سایت خبری «والا» و کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم- «پس از ضربات شدید و خسارات سنگینی که در غزه متحمل شده است، نفس تازه کند.» در دقیق بودن این تحلیل همین بس که، برخی منابع فاش کرده‌اند صهیونیست‌ها در غزه به شدت دچار کمبود نیرو هستند و ارتش اسرائیل نیز اعلام کرده به «ده‌ها هزار نيروى ذخيره» نیازمند است! «دانیال‌ هاگاری»، یکی از سخنگویان ارتش صهیونیست در پیامی به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۴ تاکید کرد که «جنگ اسرائیل در غزه در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و به همین دلیل، ارتش به فراخوانی ده‌ها هزار نیروی ذخیره نیاز دارد.»

سایر رویدادها

* ارتش اشغالگر دیروز: طی 24 ساعت گذشته در درگیری‌های غزه 41 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

* کارشناس صهیونیست الجزیره: این جنگی دردناک است که روزانه بهای سنگینی برای آن پرداخت می‌کنیم… السنوار ایمان دارد که از این جنگ عبور خواهد کرد. ما در تحقق دستاوردهای راهبردی موفق نشدیم!

* گردان‌های قسام: دهانه تونلی را در منطقه «جبل الریس» در شرق محله «التفاح» در شهر غزه پس از ورود گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی منفجر کردیم که طی آن این نیروها کشته یا زخمی شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سنای آمریکا بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

کمک ۹۵ میلیارد دلاری سنا،

افزایش حیرت‌انگیز هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

جنگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.