سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / استقرار 95 هزار نیروی پلیس و ارتش در فرانسه از ترس ناآرامی‌های سال نو میلادی

استقرار 95 هزار نیروی پلیس و ارتش در فرانسه از ترس ناآرامی‌های سال نو میلادی

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که بیش از ۹۰ هزار افسر پلیس و ژاندارم و همچنین ۵۰۰۰ نظامی روز یکشنبه(امروز) برای تأمین امنیت سال جدید میلادی بسیج خواهند شد.

در وحشت از شورش‌های شب سال نوی میلادی در فرانسه بار دیگر دولت این کشور ده‌ها هزار پلیس و نیروی نظامی را بسیج کرده است. به گفته وزیر کشور فرانسه نزدیک به 100 هزار پلیس و نیروی نظامی برای این هدف بسیج شده‌اند. «ژرالد دامنن»‌، وزیر کشور فرانسه گفته است که از این تعداد ۶ هزار نیروی پلیس فقط در پاریس مستقر خواهند شد و در شرایطی که تهدیدات تروریستی بسیار بالا به دلیل «درگیری بین اسرائیل و فلسطین» وجود دارد، «۷۳ واحد از نیروهای متحرک» همراه با بالگردها آماده خواهند بود. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه « لوریان لوژور»، در پاریس، جایی که جشن‌های بزرگ‌تر از سال گذشته برای راه‌اندازی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی‌شده است، فروش و مصرف مشروبات الکلی در مناطق خاصی ممنوع خواهد بود. رئیس پلیس، «لوران نونیز» با بیان اینکه برای دسترسی به محیط جشن، تماشاچیان را جست‌وجو می‌کنند، گفت: در این محدوده، فروش اشیائی که می‌تواند به‌عنوان سلاح مورداستفاده قرار گیرد ممنوع است.

براساس این گزارش مقامات انتظار دارند ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر به خیابان شانزه‌لیزه بیایند و در مجموع بیش از ۱.۵ میلیون تماشاگر در پایتخت حضور داشته باشند. صفحه‌نمایش‌های غول‌پیکر از میدان کنکورد تا بالای خیابان شانزه‌لیزه نصب خواهد شد. همه ساله در آشوب‌های سال نوی میلادی در شهرهای مختلف فرانسه صدها اتومبیل به آتش کشیده می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

 مسلمانان با تخصص‌های بالا فرانسه را ترک می‌کنند

فرانسوا بورگا ، متفکر فرانسوی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.