سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد

هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد

سخنگوی دولت گفت: در بحث متقلبان کنکور، هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد.

علی بهادری جهرمی در حیاط دولت، درباره شائبه تقلب در آزمون سراسری گفت: دیروز با همکاری و هماهنگی میان قوا مصوبهای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فرایند به گونهای طراحی شد که هم داوطلبانی که آزمون آنان شبههدار است، امکان حق اعتراض داشته باشند و هم از حقوق سایر داوطلبان و سایر آحاد مردم و حیثیت دانشگاه، صیانت شود.
سخنگوی دولت افزود: بر اساس پیشبینی، فرایند اعتراض و شکایت در هیئت عالی تجدید نظر وزارتخانههای مربوطه، انجام میشود. این یک نمونه تعامل میان قواست که از ورود متقلبان جلوگیری میشود و از حقوق داوطلبان دیگر صیانت خواهد شد.

بهادری جهرمی اظهار داشت: باید حق اعتراض برای آنان تأمین شود تا بتوانند از تصمیم سازمان سنجش و آموزش کشور که آنان را متقلب شناخته، به مرجع دیگری که بیطرف و تخصصی است، شکایت کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع سبب خواهد شد از حقوق سایر داوطلبان، آحاد مردم، حیثیت علمی دانشگاه و جامعه علمی کشور صیانت شود تا فرد متقلب، امکان راهیابی به دانشگاه را نداشته باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به ماده ۳۰ قانون بهبود محیط کسب و کار گفت: طبق این ماده، تدابیر لازم برای اطلاعرسانی لازم برای عموم مردم بر اساس مقررات کسب و کار، پیشبینی شده است. البته وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیشنهاد داد که آییننامه دیگری نیز به این ماده اضافه شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: معتقدیم تعدد و تکثر آییننامه مطلوب نیست و هر چقدر بتوانیم با قوانین محدودتر و آییننامههای مطلوبتر، آوردههای بیشتری داشته باشیم، ارزنده است، زیرا یکی از گلایههای فعالان کسب و کار، تکثر آییننامهها و قوانین است.

وی ادامه داد: وقتی مصوبه ابلاغ میشود، در سامانههای رسمی، امکان نشر آن وجود دارد. از سوی دیگر، دولت میتواند در قالب همان ماده ۳۰ مواردی را به آییننامه اضافه کند و در فرایند اجرایی، هیچگونه نقطه ضعفی در اینباره نیست و اطلاعرسانی بر اساس آییننامه در حوزه قواعد کسب و کار که پیش از این در دولت سیزدهم به تصویب رسیده، در حال انجام است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات خودروهای برقی، تصریح کرد: به هر میزان به سمت واردات خودروهای برقی یا قیمت پایین خودرو حرکت کنیم، تعرفهها به صفر یا یک درصد کاهش خواهد یافت. همچنین در مقابل اگر به سمت خودروهای گرانقیمت یا غیر برقی پیش برویم، قیمت تعرفهها افزایش مییابد و بالا میماند.

بهادری جهرمی، همچنین درباره مصوبه امروز هیئت وزیران که به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رسید، اظهار داشت: طبق این مصوبه، اصلاح آییننامه شناسایی وسایل نقلیه تاریخی در دستور کار قرار گرفت تا از افرادی که در حوزه نگهداری و نمایش وسایل نقلیه تاریخی فعال هستند، حمایتهای قانونی مؤثرتر و خدمات بهتر انجام شود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند

گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

حمله نیروهای امنیتی آمریکا اف‌بی‌آی برای کنترل اوضاع وارد معرکه شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.