سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شهید سیدرضی یک مجاهد بیست و چهار ساعته بود

شهید سیدرضی یک مجاهد بیست و چهار ساعته بود

رئیس مجلس گفت: شهید سیدرضی یک مجاهد بیست و چهار ساعته در بیش از سه دهه بود و آنهایی که او را از نزدیک میشناختند، میدانند که او در میدان گره هر کاری را باز میکرد.

، آقای قالیباف در مراسم رونمایی از مجموعۀ ۴۰جلدی «رهنامه» اظهار داشت: جا دارد که یاد کنم از شهید عزیز و گرانقدرمان، شهید سیدرضی موسوی (رحمةالله علیه)، که دیروز به دست جنایتکارترین و خبیثترین افراد روی زمین به شهادت رسید، آنهایی که با خوی حیوانی زندگی میکنند و به جامعۀ بشری ظلم میکنند.

وی افزود: شهید سیدرضی این توفیق را داشت که بیش از سه دهه در مجاهدت مداوم و بیوقفه از نزدیکترین همرزمان شهید سلیمانی بود. اینها را بدون تعارف میگویم که این شهید واقعاً یک مجاهد بیستوچهارساعته در تمام این بیش از سهدهه بود. بیستوچهارساعته! آنهایی که با شهید سیدرضی از نزدیک آشنا بودند، میدانند که او حلال هر مشکلی بود و گره هر کاری را در میدان باز میکرد.

رئیس مجلس گفت: ما البته برای این شهدای عزیز هرگز اظهار تأسف و غصه نمیکنیم. فردی که اینگونه مجاهدت کند، با خداوند معامله کرده است و همۀ زندگیاش را برای خدا گذاشته است و در زندگی متعهد بود و به تعهد خود جامۀ عمل پوشانده است.

مجموعۀ «رهنامه» میتواند حرکت جوانان مؤمن انقلابی را به صحت و عقلانیت تجهیز کند

قالیباف اظهار داشت: از جوانان دانشگاهی عزیزمان این است که به بیانیۀ گام دوم حضرت آقا توجه جدی کنند. مقام معظم رهبری پس از صدور این بیانیه، در یک نشست دانشجویی، به چهار نکتۀ مهم اشاره کردند؛ یکی به عظمت خود انقلاب اسلامی؛ یکی به عظمت راهی که تابدینجا طی کردهایم؛ یکی به عظمت چشماندازی که باید به آن برسیم؛ و درنهایت عظمت نقش نیروهای مؤمن و انقلابی. این بار سنگین بر دوش ماست.

وی افزود: ایشان در آنجا اشاره میکنند حرکت عمومی این نیروها باید هم صحیح و ملتزم باشد و هم عقلانی باشد. مجموعۀ چهلجلدی رهنامه میتواند حرکت جوانان مؤمن انقلابی را در صحت و عقلانیت تجهیز کند.

رئیس مجلس گفت: برای مبارزه با منکر باید معروف را توسعه دهیم، با سخنرانی و اقدامات سلبی مشکلات حل نمیشود. باید برای تفاهم جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: اجازه ندهیم دشمن روایت اول را بگوید، چرا که جنگ ترکیبی از همینجا آغاز میشود. امروز جنگ ترکیبی مهمتر از جنگ اقتصادی است. در جنگ ترکیبی، ذهنها آشفته میشود و باورها تغییر میکند و ارادهها سست میشود. پس اینجاست که جهاد تبیین مهم میشود.

قالیباف گفت: وقتی در جامعۀ اسلامی و نظام ولایی حرف از تبیین و تبلیغ میزنیم، به این معناست که باید بهگونهای تلاش کنیم که جامعه را به تفاهم برسانیم. با زور چیزی حل نمیشود. فرق بین تبلیغ در نگاه اسلامی و نظام ولایی با تبلیغ به معنای پروگاندای بهدنبال قدرت و ثروت و بحثهای سیاستزدگی اینجاست. در اینجا تفاهم ایجاد میشود، چراکه منطق دارد.

وی افزود: حضرت آقا میفرمایند جواب کار فرهنگیِ باطل کار فرهنگی حق است. یعنی ما برای مبارزه با منکر باید معروف را توسعه دهیم. باید از ابزار فرهنگی در مقابل ابزار فرهنگی دشمن استفاده کنیم. با سخنرانی و اقدامات سلبی مشکلات حل نمیشوند. ما نیازمند کار ایجابی هستیم.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پدر شهید خرازی از شهید زاهدی می‌گوید

پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی در جمع رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین

ویژگی‌های خاص شهید صیاد شیرازی

 امیر سرتیپ احمد آرام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.