سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اعدام صحرایی بیش از ۱۳۷ شهروند فلسطینی

اعدام صحرایی بیش از ۱۳۷ شهروند فلسطینی

صهیونیست ها در تازه‌ترین جنایات خود دستگیرشدگان را تیرباران می کنند. ارتش اشغالگر مرتکب جنایت اعدام صحرایی بیش از ۱۳۷ شهروند فلسطینی در شهر غزه و شمال آن شده است.

 منابع بیمارستانی در غزه از جنایت فجیع رژیم صهیونیستی در این منطقه و اعدام ۱۳۷ غیرنظامی خبر دادند.

  نقل از النشره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه از جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در غزه پرده برداشت. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر مرتکب جنایت اعدام صحرایی بیش از ۱۳۷ غیرنظامی فلسطینی در شهر غزه و شمال آن شده است. این دفتر گزارش داد: نظامیان اشغالگر اردوگاه‌های کار اجباری و در آن گودال بزرگی ایجاد کرده و ده‌ها شهروند فلسطینی را زنده در داخل آن قرار داده و آنها را تیرباران کردند، صهیونیست‌ها سپس با بولدوزر روی آنها خاک ریخته و دفنشان کرده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه تأکید کرد: این جنایات در غزه و شمال آن از طریق اعدام ده‌ها غیرنظامی دربرابر خویشاوندانشان تکرار شده است. این دفتر همچنین از اعدام زنان باردار در مسیر حرکت به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه پرده برداشت؛ آن هم در حالی که این زنان پرچم سفید در دست داشتند اما اشغالگران از فاصله نزدیک به سمت آنها آتش گشودند و سپس در همان محل روی آنها خاک ریختند. ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر نیز 15 نفر را مقابل چشمان اعضای خانواده آنها تیرباران کرده بود.

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۰ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است. وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۴ هزار و ۳۶ نفر اعلام کرد. دفتر اطلاع‌رسانی در غزه تأکید کرد، ارتش اشغالگر عمداً غیرنظامیان را فریب می‌دهد تا در جنایتی دوگانه تعداد تلفات را بیشتر کند. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ وحشیانه در نوار غزه، تعداد شهدای خبرنگار زن و مرد به ۱۰۱ خبرنگار رسیده‌است.

روز شنبه نیز «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: اشغالگران هنوز از کمک‌های پزشکی به‌عنوان سلاحی برای گرفتن جان‌های بیشتری در نوار غزه استفاده می‌کنند و باید قبل از اینکه وارد یک فاجعه فراتر از انتظارها بشویم، دشمن را وادار به وارد کردن کمک‌ها به غزه کرد. وی اعلام کرد: آنچه وارد غزه می‌شود از ۷۰ کامیون در روز فراتر نمی‌رود و این در حالی است که نیازهای مردم مستلزم ورود هزار کامیون کمک است. از هفتم اکتبر تاکنون ۵۳ هزار مجروح در نوار غزه ثبت شده که از این تعداد فقط۴۱۱ نفر برای مداوا از غزه خارج شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت غزه تأکید کرد: بیمارستان‌های رفح کوچک هستند و تیم‌های پزشکی قادر به ارائه خدمات نجات به مجروحان نیستند. وی افزود: شهر رفح به یک منطقه فاجعه بهداشتی تبدیل شده و بیمارستان ابویوسف النجار به دلیل کشتارهای اشغالگران توان خود را برای ارائه خدمات درمانی به صدها مجروح از دست داده است.

افزایش شمار تلفات ارتش اشغالگر
در هفتاد و نهمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تلفات سنگین ارتش اشغالگر در نبرد زمینی و حملات و بمباران شدید نقاط مختلف غزه توسط صهیونیست‌ها ادامه دارد. مقاومت نیز همچنان سرسختانه در شمال و جنوب غزه با اشغالگران مقابله می‌کند. به گزارش ایسنا، در ادامه حملات مقاومت به اشغالگران گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد، دو دستگاه تانک مرکاوا متعلق به صهیونیست‌ها را با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ در ورودی منطقه جبالیا البلد و یک تانک دیگر را با همین سلاح در محله القصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال غزه هدف قرار داد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گفت، تجمعات صهیونیست‌ها را در اطراف مسجد الظلال در شرق خان‌یونس هدف گلوله‌باران موشکی و خمپاره‌ای خود قرار داد. گردان‌های القدس همچنین اعلام کردند که یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی را در خیابان النزهه در جبالیا البلد با گلوله تاندم هدف قرار دادند. همچنین رسانه‌های عبری بار دیگر از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در بئیری، علومیم و ناحل عوز در غلاف غزه خبر دادند. رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در جبالیا البلد در جریان است.

وبگاه عرب ۴۸ نیز گزارش داد، درگیری شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در محورهای خان‌یونس رخ داد. خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد درگیری‌ها بین مقاومت و اشغالگران در بیت‌لاهیا و بیت‌حانون در جریان است. به گفته این خبرنگار، مقاومت از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که آن را قادر می‌سازد نیروهای اشغالگر را در محور پیشروی متوقف کند. از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۰۰ نقطه در نوار غزه حمله کرده‌است.

رکورد‌زنی در جنایت
بر اساس برآورد روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز، تعداد ساکنان نوار غزه که در جریان جنگ ۱۰ هفته‌ای اخیر رژیم صهیونیستی علیه این منطقه به شهادت رسیده‌اند از آمار کشته‌های هر جنگ عربی دیگر با این رژیم که در ۴۰ سال اخیر و احتمالاً از زمان پایه‌گذاری این رژیم در سال ۱۹۴۸ تاکنون رخ داده، فراتر رفته است. به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، تعداد شهدای نوار غزه در جنگ اخیرش با رژیم صهیونیستی که بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان‌الاقصی شروع شد تاکنون بیشتر از تعداد کشته‌های هر جنگ عربی دیگر با این رژیم در مدت بیش از ۴۰ سال گذشته و شاید از زمان پایه‌گذاری رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ تاکنون شده است.

نیویورک‌تایمز در این گزارش با اشاره به آماری که وزارت بهداشت نوار غزه روز پنجشنبه منتشر و شهدای جنگ اخیر این باریکه با رژیم صهیونیستی را برای نخستین بار بیش از ۲۰ هزار نفر اعلام کرد، نوشت که آمار این شهدا حالا از تعداد شهدای ناشی از حمله سال ۱۹۸۲ صهیونیست‌ها به لبنان نیز بیشتر شده است.

در همین ارتباط عزمی کیشاوی، تحلیلگر امور غزه در اندیشکده گروه بحران بین‌الملل اظهار کرد، این جنگ را وحشتناک‌تر از هر جنگ دیگری که تا پیش از این تجربه کرده، یافته است. او اظهار داشت، با خانواده از خانه‌اش در شمال نوار غزه فرار کرده و تا کنون شش بار جابه‌جا شده است. آنها هم‌اکنون در چادری نزدیک به یک پناهگاه سازمان ملل در شهر رفح زندگی می‌کنند.  به نوشته نیویورک‌تایمز، آمار بالای تلفات در غزه نشان می‌دهد، اسرائیل با چه شدتی از هزاران حمله هوایی، بمب‌های سنگین و توپخانه برای حملاتش علیه این منطقه کوچک و با تراکم جمعیتی بالا که در آن غیرنظامیان قادر به فرار نیستند، استفاده کرده است.

کشته‌های جنگ فعلی علیه غزه در صورتی که ارقامش دقیق باشند در مقایسه با آمار مربوط به کشته‌های سه ماه اول حمله سال ۱۹۸۲ اسرائیل به لبنان نیز بیشتر است. اما برخی محققان می‌گویند، تعداد کشته‌های واقعی جنگ مذکور در لبنان نیز به دلیل پدیده غبار جنگ و با وجود گذشت چهار دهه از آن زمان هرگز مشخص نشد و این در مورد جنگ امروز در غزه نیز مصداق دارد.

در جریان جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه نیز طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس حدود ۱۹ هزار مصری، سوری و مردم دیگر در جنگ با اسرائیل کشته شدند و رقم مشابهی نیز عمدتاً متشکل از سوری‌ها و مصری‌ها در جریان جنگ ۱۹۷۳ کشته شدند. همچون جنگ‌های غزه و لبنان، تعیین رقم دقیق تلفات برای این جنگ‌ها هم مشخص نیست، اما گمان می‌شود اکثر این کشته‌ها را نیروهای رزمنده تشکیل داده باشند. به عکس اما این بار وزارت بهداشت غزه متعلق به دولت تحت رهبری حماس در این باریکه اعلام داشته که تاکنون حدود ۷۰ درصد شهدای جنگ اخیر را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. روز پنجشنبه این وزارتخانه اعلام داشت، تعداد آمار شهدا به ۲۰ هزار و 57 نفر رسیده اما مقام‌های غزه هرگز اینکه چه تعداد از این شهدا را نیروهای رزمنده تشکیل داده‌اند، اعلام نکرده‌اند.

نیویورک‌تایمز در ادامه این مطلب نوشت: «انتظار می‌رود زمانی که فلسطینی‌ها قادر به برداشتن آوار ویرانی‌های گسترده ناشی از جنگ شوند، تعداد کشته‌شدگان به میزان چشمگیری بالاتر رود.» یک سخنگوی دولت غزه روز چهارشنبه گفت، علاوه بر کشته‌شدگان، ۶۷۰۰ نفر هم مفقود هستند و گمان می‌رود بسیاری از آنها زیر آوارها باشند. مقام‌های غزه گفته‌اند، وزارت بهداشت غزه داده‌های مربوط به کشته‌شدگان را با استفاده از اسناد و مدارک بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها حاصل می‌کند. اما در هفته‌های اخیر دفتر رسانه‌ای دولت غزه نیز بعد از بمباران تأسیسات وزارت بهداشت و بی‌استفاده شدن ۲۷ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان غزه در اثر حملات هوایی برای جمع‌آوری آمار و ارقام قدم جلو گذاشت. اختلالات مکرر در مخابرات به دلیل حملات صهیونیست‌ها به برج‌های مخابراتی، کنترل خطوط مخابراتی این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و کمبود سوخت موجب شده که جمع‌آوری اطلاعات بسیار دشوار شود.

جدایی ۳ کشور اروپایی از ائتلاف نظامی امریکا
در حالی که واشنگتن از تشکیل ائتلافی دریایی با مشارکت ۱۰ کشور از جمله انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در مقابله با تهدیدات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داده بود، اینک، منابع خبری از فروپاشی گام به گام ائتلاف نظامی با کناره‌گیری متحدان امریکا از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خبر می‌دهند. در همین ارتباط، روزنامه دیلی اکسپرس گزارش داد: فرانسه، اسپانیا و ایتالیا خروج خود را از عملیات «نگهبان سعادت» تحت فرماندهی امریکا اعلام کرده و افزودند، آنها فقط عملیات دریایی اضافی را ذیل فرماندهی ناتو یا اتحادیه اروپا انجام می‌دهند نه امریکا. بر پایه این گزارش، به جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا هشدار داده شده بود که «هیچ‌کس عملیات دریایی او را جدی نمی‌گیرد.» و با خروج سه کشور اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا ناقوس فروپاشی ائتلاف دریایی امریکا نواخته شده است. عملیات نگهبان سعادت یک عملیات نظامی در دریای سرخ است که در اوایل ماه جاری برای پاسخ به حملات ارتش یمن به کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی، ترتیب داده شد.

اعتراف به ارزیابی اشتباه درباره تعداد تونل‌ها
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت که تعداد تونل‌های گروه‌های مقاومت در نوار غزه 600 درصد بیش از ارزیابی‌های اولیه است. به گزارش فارس، بر اساس پایگاه خبری این روزنامه سران ارتش اسرائیل معتقدند که امکان تحقق اهداف جنگ وجود دارد اما این موضوع نیازمند چند ماه جنگ و تلفات است. این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشت: «تعداد تونل‌ها در غزه 500 تا 600 درصد بیش از ارزیابی‌های ارتش اسرائیل است.»

ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش ادعا کرد که بزرگترین تونل حماس در نوار غزه را کشف کرده است که بیش از چهار کیلومتر امتداد دارد و با گذرگاه مرزی Erez تنها ۴۰۰ متر فاصله دارد. عکاس خبرگزاری فرانسه، نیز گزارش داد که بزرگی این تونل به اندازه‌ای است که یک خودرو کوچک نیز می‌تواند داخل آن حرکت کنند.

عربستانی‌ها حامی قطع رابطه اعراب با تل آویو
نتایج نظرسنجی مؤسسه واشنگتن از مردم عربستان نشان می‌دهد که ۹۱ درصد از شهروندان عربستانی حوادث غزه را با وجود شمار زیاد شهدای فلسطینی، یک پیروزی برای فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانان می‌دانند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، در نظرسنجی تازه «مؤسسه واشنگتن» که بین ۱۴ نوامبر تا ۶ دسامبر انجام شد، ۹۱ درصد از عربستانی‌ها حوادث اخیر غزه را به عنوان پیروزی برای فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانان، علی‌رغم ویرانی‌های عظیم و شمار فراوان شهدا اعلام کردند.

در مورد نقش جهان عرب، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از پاسخ دهندگان عربستانی با این پیشنهاد موافق هستند که کشورهای عربی باید فوراً تمام روابط دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی خود با تل آویو را در اعترض به عملیات نظامی در غزه قطع کنند. طبق این نظرسنجی، تنها ۱۶ درصد از عربستانی‌ها معتقدند که حماس باید از تأکید بر نابودسازی اسرائیل دست بردارد و به جای آن با راه‌حل دو کشوری موافقت کند، همچنین ۹۵ درصد پاسخ‌دهندگان در پاسخ به این سؤال که آیا کشتار غیرنظامیان توسط حماس برخلاف آموزه‌های اسلام است، پاسخ دادند که حماس غیرنظامیان را نمی‌کشد.

راهپیمایی 5 روزه علیه نتانیاهو
منابع رسانه‌ای از آغاز راهپیمایی اعتراضی چند روزه صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های مجاور نوار غزه درپی بی‌توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت اسرای صهیونیست خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی «سما» در این باره گزارش داد که ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه از دیروز راهپیمایی اعتراضی را به سمت تل‌آویو آغاز کردند. برپایه این گزارش، این راهپیمایی اعتراضی به مدت پنج روز برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است که معترضان روز پنجشنبه هفته جاری در مقابل دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در شهر تل‌آویو تجمع کنند. برگزار کنندگان این راهپیمایی هدف خود را تحت فشار قرار دادن کابینه رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ و آزاد کردن تمامی اسرای صهیونیست اعلام کرده‌اند.

طرح ضد حماسی رئیس جمهور یهودی آرژانتین
رئیس‌جمهور لیبرتارین آرژانتین که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است، از تلاش دولت برای اعلام جنبش مقاومت اسلامی حماس به عنوان یک سازمان «تروریستی» خبر داد.

نقل از تارنمای نشریه اینفوبائه، خاویر میلِی، رئیس‌جمهور جدید آرژانتین در پاسخ به درخواست سابرینا آخمِشِت، قانونگذار آرژانتینی مبنی بر قرار دادن حماس «در فهرست سازمان‌های تروریستی»، تلاش دولت در راستای این اقدام را تأیید کرد.

خاویر میلِی حمایت بی‌قید و شرط خود از رژیم اسرائیل در چهارچوب تهاجم به غزه که بر اساس آخرین آمار، موجب شهادت بیش از ۲۰ هزار و ۲۰۰ فلسطینی شده، اعلام کرده است. وی پیش از تصدی پست ریاست جمهوری گفت که نخستین سفر او به امریکا و اراضی اشغالی خواهد بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

خیزش دانشجویی در کشورهای جهان برای حمایت از فلسطین

اعتراضات دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.