سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / قلعه خانواده / طلبه‌ای که 30 خانواده را در خیاطی مسجد شاغل کرده است+عکس

طلبه‌ای که 30 خانواده را در خیاطی مسجد شاغل کرده است+عکس

حجت‌الاسلام محمد کرامتی، امام جماعت مسجد حضرت رسول اکرم(ص) استان البرز سعی کرده مسجد را قطب فرهنگی محله کند و کمک‌رسان مردم باشد. یکی از مهم‌ترین اقدامات او پرداختن به مسأله زوج‌درمانی و فرزندپروری است.

  حجت‌الاسلام محمد کرامتی از آن‌دسته افرادی است که نام خود را پای هر نوع کار خیری ثبت کرده‌ و به انجام هیچ یک از کارهای خداپسندانه نه نگفته‌ است. او کارهای خیرخواهانه بسیاری را در کارنامه خود دارد که از مهم‌ترین اقدامات این روزهای او پرداختن به مسأله زوج‌درمانی و فرزندپروری است.

محرومیت انگیزه ما را برای خدمت بیشتر کرد

او متولد سال ۱۳۶۲ دارای مدرک کارشناسی مشاوره اسلامی و از روحانیون مستقر در منطقه خرمدشت شهر کمالشهر از توابع استان البرز است که در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) این منطقه به تبلیغ دین و انجام کارهای خیرخواهانه مشغول است. او می‌گوید: «منطقه ما یکی از مناطق محروم و کم‌برخوردار است که همین مسأله عزم ما را برای انجام کارهای نوع‌دوستانه دوچندان کرده است. هیچ بودجه خاصی نداریم و خیلی از مسئولین متأسفانه هیچ شناختی هم از این منطقه ندارند.»

با زوج‌درمانی روابط زن و شوهرها را اصلاح می‌کنم

حاج آقا کرامتی، نزدیک به ۱۵ سال است که در لباس طلبگی در حال انجام فعالیت‌های تبلیغی است. او می‌گوید: «مدتی است با توجه به احساس نیاز جامعه به زوج‌درمانی و آموزش زوجین در خصوص نحوه فرزندپروری مشغول شده‌ام. در این زمینه در قالب مشاوره می‌کوشم تا تعارضات بین زوجین را حل کرده و بینشی ایجاد می‌کنیم تا در نهایت طرفین از رابطه خود رضایت داشته باشند. در زمینه مشاوره با ارتباط با مدارس ابتدایی و متوسطه اول، برای نوجوانان، جلساتی را برگزار می‌کنیم تا سوالات و نیازهای آنان را هم ‍ پاسخ دهیم.»

کمک ماهیانه به ۵۰ خانواده‌ نیازمند منطقه

این طلبه همچنین یک هیأت مذهبی را راه‌اندازی کرده و علاوه براین به فعالیت‌های قرآنی هم می‌پردازد. کرامتی می‌گوید: «کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار از اقداماتی است که وظیفه خود دانستیم و عملیاتی می‌کنیم. ۵۰ خانواده‌ نیازمند منطقه را شناسایی کردیم و ماهیانه به شیوه‌های مختلف به دستگیری از آنان می‌پردازیم.»

مسجد باید قطب فرهنگی محله باشد

او در مسجد از برگزاری مراسم اعیاد و شهادت اهل بیت و برنامه‌های ملی و مذهبی نیز غافل نبوده و همواره چنین مناسباتی را مورد توجه قرار داده است تا به فراموشی سپرده نشوند. حاج آقا کرامتی معتقد است، مسجد قطب فرهنگی محله است که باید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در آن انجام شود.

زیرزمین مسجد محل اشتغال  ۳۰ خانواده شد

کرامتی همچنین با ورود به اشتغال‌زایی از پایگاه و زیرزمین مسجد برای راه‌اندازی کارگاه خیاطی بهره گرفته تا خانواده‌های کم برخوردار از این موقعیت بتوانند استفاده کنند که از این طریق حدود ۳۰ خانواده به اشتغال و درآمد رسیده‌اند.

این روحانی انجام کارهای عام‌المنفعه را نه تنها وظیفه طلبگی بلکه وظیفه انسانی خود می‌داند و می‌گوید: «علاوه بر اینکه قرآن و اهل‌بیت فرموده‌اند وظیفه‌ای در قبال دیگران به گردن ماست، یک سری فعالیت‌ها هم به دلیل اوضاع کنونی جامعه به عهده ماست که باید انجامشان دهیم تا هم به وظیفه شرعی و هم عرفی و اجتماعی خود عمل کرده باشیم.»

جوانان جهادی پای کار مردم آمدند

اقدامات حاج آقا کرامتی فردی نیست و او تلاش کرده تا جوانان محله را هم پای کار بیاورد. برای همین گروه جهادی راه‌اندازی کرده است. او می‌گوید: «جوانان در این گروه جهادی به صورت داوطلبانه به رنگ‌آمیزی و تعمیر منازل نیازمندان محله و رسیدگی به امور آنان مشغول‌اند و برای آن دسته از افرادی که سالمند و ناتوان هستند و از طرفی هیچ منبعی برای درآمد خود ندارند، از کمیته امداد کمک‌هایی را جذب می‌کنند.»

او همچنین با تشکیل یک مرکز نیکوکاری در مسجد محله، سعی کرده به محرومیت زدایی از این منطقه بپردازد. حجت الاسلام کرامتی معتقد است محرومیت همیشه مالی نیست، بلکه گاهی محرومیت فرهنگی است و به همین دلیل کلاس‌های سواد رسانه و سواد اجتماعی برگزار می‌کند تا به آگاهی افراد و ارتقای دانش عمومی آنان کمکی کرده باشد.

پایان پیام/

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معترضان اسرائیلی: تا برکناری نتانیاهو آرام نمی‌شویم

تظاهرات خانواده اُسرای اسرائیلی ..برکناری فوری نتانیاهو

بهانه‌های فاقد وجاهت نباید مانع ساخت مسجد در پارک قیطریه شود

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.