سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / فرانسه تا آخرین سرباز از نیجر اخراج شد

فرانسه تا آخرین سرباز از نیجر اخراج شد

ارتش فرانسه روز جمعه از تکمیل روند خارج شدن نیروهای این ارتش از نیجر در اجابت درخواست شورای نظامی حاکم بر این کشور حوزه غرب آفریقا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ستاد کل ارتش فرانسه در یک بیانیه اعلام کرد، آخرین گروه از سربازان و هواپیماهای نظامی فرانسوی در 22 دسامبر (اول دی) بر اساس ضرب‌الاجلی که از سوی حاکمان نظامی نیجر برای خروج قوای ارتش فرانسه تعیین شده بود، خاک نیجر را ترک کردند.

بر اساس این گزارش وزارت امور خارجه فرانسه در نامه‌ای که سه روز پیش برای کارکنان نیجری سفارت فرانسه در شهر نیامی فرستاده اعلام کرده بود که این سفارتخانه «برای مدت نامحدودی» تعطیل می‌شود. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان بازدیدش از یک پایگاه در اردن مدعی شد، کشورش قرار است «با تغییراتی» همچنان در منطقه «ساحل صحرا» در آفریقا دخیل باشد. شورای نظامی نیجر در واکنش به تکمیل خروج نظامیان فرانسوی از این کشور، این رخداد را شروع «یک دوران جدید» برای مردم نیجر خواند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.