سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  مدارس و دانشگاه‌های افغانستان برای دختران مسدود می‌ماند!

 مدارس و دانشگاه‌های افغانستان برای دختران مسدود می‌ماند!

وزیر تحصیلات عالی طالبان بار دیگر اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌های افغانستان همچنان برای دختران مسدود خواهد ماند.

بعد از گذشت 2 سال از حکومت طالبان، مدارس و دانشگاه‌های این کشور همچنان بر روی دختران افغانستان بسته است و آنها در حکومت طالبان حق ادامه تحصیل ندارند. علی‌رغم مخالفت‌های جهانی، طالبان همچنان بر درستی این تصمیم خود اصرار دارند. در جدیدترین مورد نیز وزیر تحصیلات عالی طالبان اعلام کرد که این تصمیم همچنان پابرجاست و تغییری نکرده است. به گزارش تسنیم «ندا محمد ندیم» وزیر تحصیلات عالی حکومت طالبان در این‌باره گفت: «موضع امارت اسلامی درباره بسته بودن مدارس و دانشگاه‌ها برای دختران افغان، تغییری نکرده است و تا اطلاع ثانوی، مراکز آموزشی دخترانه مسدود خواهند بود.»

اتهام پاکستان به طالبان

خبر دیگر از افغانستان این که همزمان با تداوم تنش‌ها میان پاکستان و طالبان افغانستان بر سر ناامنی در مرزهای مشترک، اسلام‌آباد با متهم کردن کابل به کم‌کاری در مبارزه با تروریسم، نسبت به استفاده عناصر تروریستی از سلاح‌های جامانده آمریکا در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند و آن را عاملی در افزایش حملات تروریستی در خاک خود می‌داند. به گزارش ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، دولت اسلام‌آباد طی یک‌سال اخیر بارها آنچه را که چشم‌پوشی طالبان افغانستان از استفاده آزادانه تروریست‌ها از سلاح‌های آمریکایی می‌خواند، با کابل مطرح کرده و مدعی است ‌که گروه تروریستی «تحریک طالبان» پاکستان در بیشتر اقدامات خود در داخل پاکستان از سلاح‌های مدرن ساخت آمریکا استفاده کرده است. منابع نظامی پاکستان معتقدند که طی ماه‌های اخیر چندین طرح قاچاق سلاح‌های آمریکایی از افغانستان به پاکستان خنثی شده و آخرین آن مربوط به هفته گذشته است که نیروهای امنیتی در مرز مشترک با افغانستان یک کامیون با بار سبزیجات را متوقف کرده و موفق به کشف انواع سلاح‌ و مهمات آمریکایی شدند. رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقامات امنیتی نوشتند: تروریست‌های تجزیه‌طلب در فوریه سال گذشته(اسفند 1401) با سلاح‌های آمریکایی به دو پادگان ارتش در ایالت بلوچستان حمله کردند. از ماه ژوئیه(مرداد) تا ۱۵ دسامبر(۲۴ آذر) ۲۰۲۳ نیز عناصر طالبان پاکستانی در تمامی حملات خود علیه نیروهای امنیتی از سلاح‌های مدرن ساخت آمریکا استفاده کرده‌اند. براساس این گزارش، طالبان افغانستان بارها اتهامات همسایه خود پاکستان مبنی بر همدستی با عناصر مسلح برای انجام عملیات در خاک این کشور و یا استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان را رد کرده است‌. هفته گذشته هم درپی یک حمله مرگبار به پادگان ارتش پاکستان در ایالت «خیبرپختونخوا» که منجر به کشته شدن ۲۳ نظامی شد، سخنگوی طالبان افغانستان درباره‌ این حمله‌ ابراز تأسف کرد و گفت این حادثه ربطی به افغانستان ندارد و از خاک این کشور صورت نگرفته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند

تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ تولید فیلم جنسی دختران ایرانی برای مردان آمریکایی و اروپایی/ دستگیری ۹۶نفر

سردار منتظر المهدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.