سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / خلجی: اعضای دولت در دو ماه، ۸۰ نشست دانشجویی برگزار کردند

خلجی: اعضای دولت در دو ماه، ۸۰ نشست دانشجویی برگزار کردند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ۸۰ نشست دانشجویی با حضور اعضای دولت، شامل وزراء، معاونان رئیس جمهور و معاونین وزراء ظرف دو ماه تشکیل شد که بی‌سابقه است.

«سپهر خلجی» صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مسئولان در دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته و در تمام دولت‌ها فرمودند که مسئولان به دانشگاه‌ها بروند و گزارشی از اقدامات و خدمات دولت را مستقیم برای دانشجویان و قشر نخبه کشور بیان کنند؛ ضمن اینکه حضور اعضای دولتت در جمع دانشجویان سبب خواهد شد تا پیوندی بین دولت و دانشگاه‌ها برقرار شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: شاید این اتفاق در دولت‌های دیگر هم وجود داشته است، اما با توجه به اهتمام رئیس جمهور بر اجرای امر رهبری، در این دولت از دو ماه پیش کمیته‌ای تشکیل شد و با پیگیری‌های انجام شده، زمینه حضور مسئولان را در دانشگاه‌ها فراهم آمد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تا ۱۹ آذر، ۸۰ نشست دانشجویی با حضور اعضای دولت، شامل وزراء، معاونان رئیس جمهور و معاونین وزراء طی دو ماه تشکیل شده است که بی‌سابقه است. علاوه بر آن، دامنه حضور مسئولان در دانشگاه‌ها را به استانداران امتداد دادیم و هر ۳۰ استاندار در دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند.

خلجی خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان باعث برقراری ارتباط، تبیین دستاوردها و رفع ابهامات دانشجویان شدد. این موضوع محدود به ایام دانشجو نیست و با توجه به کمیته‌ای که تشکیل شده، دائمی خواهد بود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به شعار رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد شامل دو بخش می‌شود؛ یکی مبارزه با فسادی که رخ می‌دهد است و دوم این است که گلوگاه‌های فساد بسته شود که دولت در هر دو زمینه اقدامات روشن و کم‌سابقه‌ای انجام داده است. به میزان بستن گلوگاه‌های فساد در دولت، از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی کاسته خواهد شد.

وی گفت: کار جدی در بخش‌های مختلف انجام شده است که شامل شفاف کردن حساب‌های مالی، معرفی بدهکاران بانکی و اقدامات بی‌سابقه دیگری است که توسط هیچ دولتی انجام نشد. مردم دیگر برای یک امضا، یک سال در ادارات دوندگی نخواهند کرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اقدام دیگر دولت در زمینه مبارزه با فساد را صدور الکترونیکی مجوزها دانست و گفت: این موضوع باعث شد که از استمرار امضاهای طلایی جلوگیری شود.

خلجی افزود: همچنین مرکز مبارزه با مفاسد با اتکا به مردم ایجاد شد. ظرف دو سال گذشته، بیش از 60 نفر از افراد در بخش‌های مختلف دولتی در فرایند گشت ارشاد مدیران جابجا شدند. برخی برکنار شدند، برای برخی پرونده ایجاد شده و برخی هم به دادگاه‌های اداری و دستگاه قضایی ارجاع داده شدند و  این روند کم‌سابقه ادامه داد. رئیس جمهور به جد پیگیر این موضوع است.

وی بند «ط» تبصره 9 بودجه 1402 را از جمله اقدامات شفافیت‌زای دولت خواند و گفت: آیین‌نامه آن همین امسال نوشته شد و مقدمات اجرای آن در حال فراهم شدن است. این بند مربوط شفافیت هزینه‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دولتی که تحویل دادید تا بالاترین سطوح از آن بوی نفوذ می‌آمد

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت

اعتراضات دانشجویی آمریکا یادآور یک واقعه تاریخی است

مرگ بر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.