سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / طرح های پژوهشی مصوب دانشگاه تهران ۳۰ درصد افزایش داشته است

طرح های پژوهشی مصوب دانشگاه تهران ۳۰ درصد افزایش داشته است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: همزمان با هفته پژوهش و فناوری از ۵۳ برگزیده دانشگاه تهران در حوزه‌های مرتبط با پژوهش تجلیل می‌شود.

دکتر مهدی فکور ثقیه، در نشست خبری سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که در تالار شهید سلیمانی مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: پژوهش و فناوری پیشران یک کشور برای رسیدن به پیشرفت و توسعه است.
وی با اعلام جزئیات سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، افزود: در این دوره جشنواره در مجموع از ۵۳ برگزیده دانشگاه تهران در حوزه پژوهش از جمله اساتید پیشکسوت، پژوهشگران برجسته، پژوهشگران نمونه و پژوهشگران جوان نمونه تجلیل می‌شود و همچنین صاحبان رساله‌ها و پایان‌نامه‌های نمونه نیز معرفی می‌شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، گفت: در این جشنواره همچنین از یک مدیر نمونه پژوهشی، یک کارشناس پژوهشی به عنوان کارشناس نمونه، یک آزمایشگاه نمونه، یک کتابخانه نمونه و یک موسسه پژوهشی نمونه نیز قدردانی می شود.
دکتر فکور با بیان اینکه از دو نفر از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جشنواره تجلیل می‌شود، گفت: در جشنواره امسال علاوه بر موارد یاد شده، معرفی و قدردانی از کارفرمای نمونه و فناور نمونه را نیز در برنامه داریم که در این بخش نیز دو کارفرمای نمونه و دو برگزیده فناوری و پنج مجری برتر ارتباط با جامعه و صنعت معرفی می شوند و از آنان تجلیل خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فن بازار که از سوی وزارت علوم و همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود، افزود: با توجه به استقرار و ارائه دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور در این نمایشگاه برنامه‌ریزی کردیم که دانشجویان به صورت هدفمند از این نمایشگاه بازدید کنند و از نزدیک با دستاورد‌های پژوهشی کشور آشنا شوند.
وی همچنین ضمن اشاره به قرارداد‌های پژوهشی دانشگاه تهران، از رشد ۳۰ درصدی طرح‌های مصوب دانشگاه خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۰۹ قرارداد پژوهشی با بخش‌های مختلف منعقد شده که اعتبار مصوب آن‌ها ۱۹۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به پارسال افزایش ۳۰ درصدی داشته است.
دکتر فکور همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است، افزود: دانشگاه تهران در بسیاری از طرح‌های کلان ملی مشارکت دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر کاربردی شدن رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها، گفت: تلاش ما این است که رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها از حالت کتابخانه‌ای خارج شده و کاربردی شوند و بتوانند مسائل جامعه را کنند و در این راستا با چند سازمان قرارداد منعقد کرده‌ایم تا از کاربردی شدن پایان‌نامه‌ها حمایت کنند.
دکتر فکور همچنین از راه‌اندازی یک مرکز برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها برای کاربردی شدن خبر داد و گفت: در این مرکز بنا داریم میز‌هایی را در قالب میز پارسا برای موسسات و سازمان‌هایی که از پایان‌نامه‌ها حمایت می‌کنند، ایجاد کنیم که دستاورد‌های پژوهشی دانشجویان در اختیار همان سازمان برای حل مشکلات آن سازمان قرار می‌گیرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.