سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / نباید گذاشت پرچم جایزه شهید غنی‌پور زمین بیفتد

نباید گذاشت پرچم جایزه شهید غنی‌پور زمین بیفتد

نویسنده رمان تحسین شده «گزارش اندوه» که در سال 98 جایزه رمان بزرگسال کتاب سال شهید غنی‌پور را گرفت، گفت: نویسندگانی که این جایزه را برگزار کردند، کار را تا اینجا ادامه دادند و نباید بگذاریم پرچم این جایزه ارزشمند زمین بیفتد.

محمود جوانبخت، نویسنده، روزنامه‌نگار و خالق رمان تحسین شده «گزارش اندوه» در کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور با ابراز تأسف از اعلام تعطیلی این جایزه ادبی به خبرنگار کتاب و ادبیات گفت:

مرحوم امیرحسین فردی و شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه علیه‌السلام، این جایزه را تا ۲۲ دوره پیش بردند و به نقطه‌ای رساندند که اعتبار و آبرویی هم برای ادبیات بود، هم برای نویسندگان مسجدی.

او افزود: فکر کنید که شهید غنی‌پور در یک دوی امدادی، پرچم را به دست ما رسانده و ما نباید به این سادگی، آن را پایان‌یافته تلقی کنیم. من از این‌که جایزه غنی‌پور تعطیل می‌شود، بسیار غمگین و ناراحتم و معتقدم که راه‌هایی برای ادامه حیات آن هست؛ منتها باید دوستان در شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه که باعث و بانی این جریان بودند، تصمیم نهایی را بگیرند.

جوانبخت با بیان این‌که جایزه ادبی حبیب غنی‌پور به همت دوستان شهید و برای حفظ نام و یاد این شهید بزرگوار برگزار می‌شد و پایگاه اولیه و اصلی آن مسجد جواد الائمه بود، اظهار داشت: شاید بشود ساختار اصلی این جایزه را حفظ کرد و آن را با نام شهید دیگری ادامه داد.

مثلاً شهید مهدی رجب‌بیگی، از شهدای ترور دهه ۶۰ از کسانی است که شباهت زیادی از نظر خلق محتوا و تولید فکر با شهید غنی‌پور داشته و مجلات و نشریات فراوانی مثل «جیغ و داد» را در آورده است.

جایزه شهید حبیب غنی‌پور پس از حدود ۳۰ سال و ۲۲ دوره برگزاری، سه‌شنبه هفته گذشته اعلام تعطیلی کرد.

دانلود و خرید کتاب گزارش اندوه محمود جوانبخت

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شما چطور می‌توانستید زندگی کنید؟!

وقتى جوان‌هاى امروز از ما مى‌پرسند

ستارگان عرصه دانش و اقتدار

به مناسبت بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.