سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / یورش پلیس آلمان به خانه حامیان فلسطین!

یورش پلیس آلمان به خانه حامیان فلسطین!

پلیس آلمان طی «عملیاتی ویژه» به خانه کسانی که علیه اسرائیل موضع گرفته یا از فلسطینی‌های مظلوم دفاع کرده‌اند، یورش برده و تحت حمایت‌های وزارت کشور فدرال مورد تفتیش قرار می‌دهد.
در حالی که حامیان رژیم صهیونیستی در اروپا و آمریکا کاملاً آزادی عمل دارند و از جنایت‌های این رژیم کودک‌کش حمایت می‌کنند اما عرصه برای حامیان ملت مظلوم فلسطین در غرب هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود. در آمریکا هفته گذشته بیش از 250 تن از رؤسای شرکت‌های بزرگ مالی این کشور اعلام کردند که حامیان فلسطین را استخدام نخواهند کرد. در اروپا نیز در جدیدترین مورد از اسلام‌ستیزی، پلیس آلمان روز پنجشنبه به اقامتگاه‌های حامیان مقاومت فلسطین یورش برد. به گزارش تسنیم، شبکه تلویزیونی آلمانی «ان‌تی‌وی» در این زمینه اعلام کرد: «نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان شمشیر خود علیه حامیان جنبش مقاومت فلسطین و طرفداران فلسطینیان را از رو بسته و با اعلام اقدامات مداوم علیه حامیان حماس گفت: اسلام‌گرایان و یهودی‌ستیزان دیگر نمی‌توانند در آلمان احساس امنیت کنند. بازرسی خانه‌ها و اقامتگاه‌های این قشر در چندین ایالت فدرال آلمان در حال انجام است.» بر اساس این گزارش نیروهای عملیاتی پلیس آلمان صبح پنجشنبه علیه اعضا و حامیان حماس و انجمن حامی فلسطین «سمیدون» وارد عمل شدند. به گفته وزارت کشور فدرال، این نیروها حدود 15 ملک را در برلین، نیدرزاکسن، نوردراین- وستفالن و شلزویگ-هولشتاین جست‌وجو و تفتیش کردند. در آغاز ماه نوامبر(آبان) نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان فعالیت جنبش حماس در این کشور را ممنوع کرد و انحلال سمیدون را اعلام کرد. «نانسی فایزر»، وزیر کشور فدرال آلمان، درباره این عملیات تهاجمی که حدود 350 نیروی پلیس در آن شرکت داشتند، گفت که اقدامات مداوم علیه به توصیف وی اسلام‌گرایان رادیکال ادامه دارد. وی تاکید کرد: «با ممنوعیت‌های حماس و سمیدون در آلمان، ما سیگنال روشنی فرستادیم که هیچ‌گونه تمجید یا حمایت از اقدامات جنبش مقاومت فلسطین حماس علیه اسرائیل را تحمل نخواهیم کرد». وی اعلام کرد: «اسلام‌گرایان و ضدیهود نمی‌توانند و نباید در این‌جا احساس امنیت کنند. وی از سختگیری قاطعانه در برابر این گروه‌ها در آلمان در آینده خبر داد.»
مخالفت آلمان‌ها با حمایت یکجانبه از رژیم اسرائیل
حمایت آشکار و علنی دولت آلمان از رژیم جنایتکار اسرائیل و سختگیری و سرکوب حامیان فلسطین در این کشور در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر آلمانی‌ها مخالف حمایت یکجانبه دولت خود از رژیم اسرائیل هستند. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی موضع دولت خود در حمایت‌های یکجانبه از اسرئیل را رد می‌کنند و بر این عقیده‌اند که آلمان مسئولیت ویژه‌ای در قبال سرنوشت این رژیم ندارد. بر اساس این گزارش نتایج بررسی توسط موسسه «آلنزباخ» نشان می‌دهد که تنها اقلیت شهروندان بر این عقیده‌اند که آلمان مسئولیت ویژه‌ای در قبال رژیم صهیونیستی دارد. در حالی که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی بر این عقیده‌اند که رابطه آلمان با اسرائیل خاص بوده و باید باشد، اما تنها یک اقلیت 38 درصدی این امر را عامل مسئولیت ویژه‌ای از طرف آلمان در قبال اسرائیل می‌دانند. نتایج این نظرسنجی که توسط مؤسسه آلنزباخ انجام شده نشان می‌دهد که در گروه سنی بالای 60 سال، 33درصد اسرائیل را رژیمی می‌دانند که شایسته حمایت ویژه دولت آلمان است در حالی که در گروه سنی زیر 30 سال این رقم 34درصد است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها 31درصد شهروندان موافق اظهارات صدراعظم آلمان در جانبداری یکجانه از رژیم صهیونیستی هستند و 43درصد موافق دور ماندن از این درگیری هستند.
بر این اساس تنها 18درصد از جمعیت آلمان شرقی جایگاه آلمان را در کنار اسرائیل در شرایط کنونی می‌دانند، در حالی که 58درصد خواهان بیطرفی گسترده هستند. بر اساس این نظرسنجی هر نوع کمک نظامی به رژیم صهیونیستی هم کمترین حمایت را در بین شهروندان دارد. تنها 9درصد از تأمین مهمات و 8درصد از تأمین سلاح برای این رژیم حمایت می‌کنند و فقط 3درصد موافق حمایت ارتش آلمان از این رژیم هستند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حتی آنهائی که آلمان را دارای مسئولیت ویژه در قبال سرنوشت اسرائیل می‌دانند، خواهان حمایت مستقیم نظامی از این رژیم نیستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت دانشجویان دانشگاه کمبریج از غزه

دانشجویان دانشگاه کمبریج انگلیس در صف حامیان فلسطین

تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان

حمایت از غزه و با درخواست آتش بس تظاهرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.