سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تل‌آویو پس از ۴۷ روز جنگ، تن به آتش‌بس داد/اعلام آتش‌بس 4 روزه در غزه

تل‌آویو پس از ۴۷ روز جنگ، تن به آتش‌بس داد/اعلام آتش‌بس 4 روزه در غزه

حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.
حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.
بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشردوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.
حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.
در ادامه این توافق آمده است: حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش‌بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد.
حماس تأکید کرده است که طی دوره آتش‌بس رژیم اشغالگر متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح‌الدین را خواهند داشت.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آنان در برابر تجاوزات بود و مقاومت همواره به فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان توجه داشته است و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داد.
در پایان بیانیه حماس آمده است: در حالی که ما رسیدن به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.

گفتنی است: همه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش‌بس موقت رای مثبت دادند.

بنیامین نتانیاهو که به علت عدم موفقیت در آزادسازی گروگان‌ها از طریق عملیات نظامی تحت فشار خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی قرار دارد، قبل از برگزاری جلسه کابینه این رژیم برای بررسی نهایی توافق آتش‌بس موقت گفته بود: کابینه با تصمیم سختی مواجه است و این تصمیم درستی است.

.

بامداد امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

رویترز: کابینه تل‌آویو تصویب کرد

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، گزارش داد: دولت به توافقی که آزادی برخی از بازداشت شدگان در غزه را تضمین می‌کند، رأی مثبت داد. ۵۰ گروگان از جمله زن و کودک در مدت ۴ روز آزاد خواهند شد و طی این مدت، درگیری‌ها متوقف خواهد شد.

خبرنگار شبکه «الجزیره» در این باره گزارش داد: همه وزرای کابینه اسرائیل از توافق برای آزادی بازداشت شدگان حمایت کردند، به استثنای ۳ وزیر که متعلق به حزب صهیونیسم مذهبی.

حماس: مذاکرات پیچیده‌ای بود

پس از اعلام خبر رویترز، جنبش مقاومت اسلامی حماس هم بیانیه‌ای صادر کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش‌بس انسان‌دوستانه [آتش‌بس موقت] به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

بین الملل / غرب آسیا

۰

تل‌آویو پس از ۴۷ روز جنگ، تن به آتش‌بس داد

پس از ۴۷ روز درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، کابینه تل‌آویو بامداد امروز با توافق آتش‌بس در غزه موافقت کرد؛ مقامات دولت آمریکایی از میانجی‌گری‌های قطر و مصر در این پرونده تشکر کردند.

تل‌آویو پس از  ۴۷ روز جنگ، تن به آتش‌بس داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

رویترز: کابینه تل‌آویو تصویب کرد

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، گزارش داد: دولت به توافقی که آزادی برخی از بازداشت شدگان در غزه را تضمین می‌کند، رأی مثبت داد. ۵۰ گروگان از جمله زن و کودک در مدت ۴ روز آزاد خواهند شد و طی این مدت، درگیری‌ها متوقف خواهد شد.

خبرنگار شبکه «الجزیره» در این باره گزارش داد: همه وزرای کابینه اسرائیل از توافق برای آزادی بازداشت شدگان حمایت کردند، به استثنای ۳ وزیر که متعلق به حزب صهیونیسم مذهبی.

حماس: مذاکرات پیچیده‌ای بود

پس از اعلام خبر رویترز، جنبش مقاومت اسلامی حماس هم بیانیه‌ای صادر کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش‌بس انسان‌دوستانه [آتش‌بس موقت] به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد. بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشردوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.

براساس این توافق، ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد. حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش‌بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد.

قطر: آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه دارد

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای، موفقیت تلاش های میانجیگرانه مشترک خود با مصر و ایالات متحده بین تل‌آویو و حماس را اعلام کرده و خبر داد که آغاز اجرایی این توافق، ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد؛ آتش‌بس بشردوستانه با تمدید به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق افزایش خواهد یافت. این آتش‌بس، منجر به ورود حجم بیشتری از کمک‌های امدادی، از جمله سوخت برای نیازهای بشردوستانه خواهد شد. دولت قطر بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک خود برای کاهش تشدید، توقف خونریزی و حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید می‌کند.

بایدن: آمریکایی‌ها باید بازگردند

رئیس‌جمهور آمریکا، «جو بایدن» از توافق آزادی زندانیان بین رژیم اشغالگر و جنبش حماس استقبال کرده و گفت: من از این توافق با هدف آزادسازی گروگان‌هایی که حماس در جریان حمله به اسرائیل نگه داشته شده بود، استقبال می‌کنم؛ این توافق باید آمریکایی‌های بیشتری را نیز به خانه بازگرداند.

بایدن که شدیداً نگران سیاست‌های تل‌آویو در مدیریت این بحران است، ادامه داد: من از تعهد نتانیاهو برای حمایت از آتش‌بس در جهت اطمینان از اجرای توافق و ارائه کمک‌های بیشتر باهدف کاهش رنج خانواده‌های اسرا در غزه قدردانی می‌کنم.

بلینکن: از اسرائیل متشکرم

وزیر امور خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن» در این باره گفت: ما از این توافق برای آزادی ۵۰ گروگان، از جمله آمریکایی‌هایی که از زمان حمله حماس به اسرائیل در بازداشت بوده‌اند، استقبال می‌کنیم. این توافق بیانگر پیشرفت بزرگی است و تا زمانی که حماس به گروگان‌گیری در غزه ادامه دهد، ما آرام نخواهیم نشست.

بلینکن هم که از آغاز درگیری‌ها تاکنون بارها به تل‌آویو رفته، به شیوه بایدن سیاست کابینه نتانیاهو را ستود و تصریح کرد: من از مدیریت و مشارکت مستمر مصر و قطر در این توافق قدردانی می‌کنم و از دولت اسرائیل برای حمایت از آتش‌بس بشردوستانه متشکرم.

امید مقامات واشنگتن به توافق بزرگتر

شبکه الجزیره گزارش داد که یک مقام آمریکایی از نقش قطر تمجید کرده و گفت: توافق در مورد مرحله اول معامله تبادل زندانیان حاصل شده و این احتمال وجود دارد که در صورت پیشرفت در مرحله دوم توافق، مدت آتش‌بس تمدید شود. دولت آمریکا تا زمانی که همه گروگان‌ها آزاد نشوند، به کار بر روی مراحل بعدی توافق ادامه خواهد داد.

مسکو: همواره به دنبال آتش‌بس بودیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، «ماریا زاخارووا» درباره این توافق خاطرنشان کرد که «مسکو از توافق بین اسرائیل و حماس در مورد آتش‌بس انسانی ۴ روزه استقبال می‌کند.. این همان چیزی است که روسیه از آغاز تشدید درگیری‌ها خواستار آن بوده است».

چشم‌انداز دوحه برای صلحی جامع

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس در غزه، منجر به توافق پایداری شود که جنگ را متوقف کند و به مذاکرات صلح جامع ختم شود. او تصریح کرد: ما از شرکای خود برای همکاری در توافق آتش بس غزه به رهبری مصر و ایالات متحده تشکر می‌کنیم.

السیسی: تلاش‌های ما مستمر خواهد بود

رئیس‌جمهور مصر، «عبدالفتاح السیسی» هم اعلام کرد که از موفقیت میانجیگری‌های قاهره-دوحه-واشنگتن در دستیابی به توافق برای اجرای آتش بس بشردوستانه در غزه استقبال کرده و تلاش‌های مستمر کشورش برای دستیابی به راه‌حل‌هایی نهایی در جهت تحقق عدالت و تضمین حقوق مشروع فلسطینیان ادامه خواهد داشت.

تل‌آویو چه کسانی را آزاد می‌کند؟

سخنگوی هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین درباره جزئیات افرادی که قرار است آزاد شوند، گفت: لیست اسامی اسرای فلسطینی که اسرائیل درصدد آزادی آن‌ها بر اساس توافق آتش‌بس موقت در غزه است، شامل شماری از زنان اسیر فلسطینی است که به حبس‌های طولانی مدت محکوم هستند و سال‌هاست که در زندان‌های این رژیم در بند اسارت هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از «گردانِ هار» و ضد زن رژیم اسرائیل چه می‌دانیم

«بنی گانتس»، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است/ باجهش تولید جیب و دست کارگر پُر می‌شود

دیدار جمعی از کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.