سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پیش‌بینی «نیوزویک» از فرجام همراهی بایدن با نتانیاهو «مردم به طرفدار نسل‌کشی در غزه رأی نخواهند داد»

پیش‌بینی «نیوزویک» از فرجام همراهی بایدن با نتانیاهو «مردم به طرفدار نسل‌کشی در غزه رأی نخواهند داد»

هفته‌نامه «نیوزویک» نوشته، جو بایدن با تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی و خودداری از درخواست اعلام آتش‌بس در غزه، از «خط قرمزهای» رای دهندگان منتقد خود عبور کرده و حمایت آنها را از دست داده است.
با شروع جنگ غزه و حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی گسترده بایدن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه مشکلی بر مشکلات دیگر بایدن افزوده شده است. تا پیش از این رسانه‌ها و کارشناسان آمریکایی پیری و اختلال حواس بایدن را مهم‌ترین رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می‌دانستند اما اکنون رسانه‌ها و کارشناسان می‌گویند بایدن با حمایت‌های گسترده از نسل‌کشی ملت فلسطین حمایت مردم آمریکا را از دست داده است چرا که آنها حاضر نیستند به کسی با مختصات بایدن که حامی کشتار مردم مظلوم فلسطین است رای بدهند. هفته‌نامه نیوزویک نیز در گزارشی در همین زمینه نوشته است: واکنش بایدن به جنگ غزه، وی را در موقعیت دشواری قرار داده و برخی از دموکرات‌ها از جمله نیروهای ترقی‌خواه، جوانان و رنگین‌پوستان از حمایت‌های بی‌دریغ او از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند. به گزارش ایرنا نیوزویک افزود: «در حالی که سیاست خارجی به طور سنتی نقش محوری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد، تعداد آمریکایی‌هایی که علاقه‌مند نیستند به بایدن برای دوره دوم ریاست جمهوری‌اش رای دهند رو به افزایش است. این بی‌میلی رای‌دهندگان آمریکایی به دلیل خودداری بایدن از خواسته آنها برای درخواست اعلام آتش‌بس در جنگ غزه است.»
 به بایدن رأی نمی‌دهم
بر اساس این گزارش «آنا کاسپارین» مفسر سیاسی و مجری برنامه خبری «ترکان جوان» گفت: به بایدن تحت هیچ شرایطی رای نمی‌دهم. به سیاست‌هایی که او از آنها دفاع می‌کند، اهمیتی نمی‌دهم. به عنوان یک آمریکایی نمی‌توانیم از رئیس‌جمهوری حمایت کنم که به پاکسازی قومی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه، چراغ سبز نشان می‌دهد. برای من این خط قرمز محسوب می‌شود. وی افزود: آنچه که او از آن حمایت نمی‌کند این است که بایدن اساسا اجازه می‌دهد برای مشارکت در این استاندارد دوگانه در حمایت از (رژیم) اسرائیل، قانون بین‌المللی کاملا برچیده شود. نیوزویک نوشت: کاسپارین در این مخالفت با بایدن تنها نیست. خودداری از رای به بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ به دلیل واکنش او به جنگ غزه، از سوی دیگران نیز مطرح شده است. «بری نیوسام» فعال سیاسی که در سال ۲۰۱۵ پرچم دوران برده‌داری آمریکا را در مجلس ایالتی کارولینای جنوبی پایین کشید، گفت اگر حزب دموکرات در خواست آتش‌بس نکند در انتخابات آتی به این حزب رای نخواهد داد. «حسن پایکر» مفسر سیاسی چپ‌گرا نیز هفته گذشته گفت رای‌دهندگان نباید فقط به خاطر وجود سیستم دو حزبی، به نامزد حزب دموکرات رای دهند.
رفتار دیوانه‌کننده آمریکا
«اسامه آندرابی» مدیر روابط عمومی کمیته اقدام سیاسی «عدالت دموکرات‌ها» هم به نیوزویک گفت: دیوانه‌کننده است که رئیس‌جمهوری، کاخ سفید و حزب دموکرات این‌گونه ناهماهنگ با اکثریت رای‌دهندگان عمل می‌کنند. «شیبلی تلهامی» کارشناس ارشد اندیشکده بروکینگز نیز که دهه‌هاست افکار عمومی آمریکا را درباره این موضوع دنبال می‌کند، به نیوزویک گفت که تغییر نگرش آمریکایی‌ها در این زمینه به نقطه جوشی رسیده است که وی در گذشته هرگز شاهد آن نبوده است. تلهامی گفت: یکی از نکات مهم در انتخابات آینده این است که سهم بزرگی از دموکرات‌های جوان زیر ۳۵ سال اکنون گمان می‌کنند که بایدن بیش از حد از (رژیم) اسرائیل حمایت می‌کنند. سه چهارم از آنها موافق این نظر هستند و درصد قابل توجهی (بیش از ۲۰ درصد) بیان می‌کنند که احتمال کمی وجود دارد که به بایدن رای دهند.
اشتباه محاسباتی بزرگ
نیوزویک با اشاره به نظرسنجی جدید نیویورک تایمز و کالج سی‌ینا که نشان می‌داد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا پیشی گرفته است نوشت: به نظر می‌رسد بایدن با اقدامات خود، انتخابات را به ترامپ یا هر نامزد جمهوریخواه دیگری واگذار می‌کند. او با همسویی با دولت راست افراطی اسرائیل و خودداری از توجه به اکثریت قاطع رای‌دهندگان دموکرات که خواستار حمایت از آتش‌بس هستند، دچار خطای محاسباتی بزرگی شده است.
بر اساس این گزارش نظرسنجی که رویترز روز پنجشنبه منتشر کرد نشان داد ۶۸ درصد آمریکایی‌ها از آتش‌بس حمایت می‌کنند. حدود سه چهارم دموکرات‌ها و نیمی از جمهوریخواهان موافق اعلام آتش بس هستند. نظرسنجی دانشگاه مریلند درباره موضوعات حساس نیز نشان می‌دهد که حمایت از رژیم صهیونیستی بین حمله اولیه حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) و حملات متعاقب آن از سوی این رژیم کاهش یافته است. نیوزویک در ادامه نوشت: آمریکایی‌های عرب تبار تنها گروه از رای‌دهندگان رنگین پوستی نیستند که از واکنش بایدن به جنگ غزه خشمگین هستند. سایر گروه‌ها از جمله بیش از ۹۰۰ نفر از رهبران ادیان مسیحیان سیاه‌پوست با نحوه مدیریت این جنگ از سوی بایدن مخالف هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی در استرالیا

تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین دردیگر دانشگاه‌های استرالیا

سر دادن شعار ضد مینوشه شفیق ،شرمت باد

دانشجویان و معترضان هوادار فلسطین جلو منزل رئیس دانشگاه کلمبیا نیویورک ، مینوشه شرمت باد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.