سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / عدالت فرانسوی! پلیسی که نوجوان 16 ساله را کشته بود، آزاد شد

عدالت فرانسوی! پلیسی که نوجوان 16 ساله را کشته بود، آزاد شد

در حالی که مردم فرانسه منتظر اجرای عدالت درباره پلیسی بودند که تابستان گذشته یک نوجوان 16 ساله را در این کشور در روز روشن کشته بود رسانه‌های این کشور اعلام کردند که وی آزاد شده است!
تیرماه گذشته فرانسه شاهد شدیدترین، خشن‌ترین و کم‌سابقه‌ترین شورشی بود که این کشور در تاریخ معاصر خود دیده بود. جرقه این شورش به دنبال قتل «نائل مرزوق» نوجوان 16 ساله الجزایری‌تبار در روز ششم تیرماه آن هم در روز روشن به دست پلیس این کشور زده شد. ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد‌، نشان می‌داد که یک افسر پلیس راننده‌ای را به زور اسلحه متوقف می‌کند اما زمانی که خودرو دوباره شروع به حرکت می‌کند، اقدام به شلیک کرده است.
در این ویدئو صدایی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «با گلوله‌ای در سر می‌روی» این قتل آتش زیر خاکستر خشم مردم این کشور را علیه نظام استعماری و نژادپرست پلیس این کشور دوباره شعله‌ور کرد. شعله‌های این آتش طی چند روز صدها ساختمان دولتی، ماشین و اتوبوس را به آتش کشاند و مغازه‌های زیادی غارت شد. پلیس برای کنترل اوضاع هزاران تن را بازداشت و بلافاصله روانه زندان کرد. برخی گزارش‌ها از برپایی دادگاه‌های صحرایی برای بازداشت شدگان نیز خبر می‌دادند.
با گذشت چند ماه از این شورش‌ها که برخی رسانه‌های فرانسوی از آن به انقلاب و جنگ داخلی نیز تعبیر کردند رسانه‌های این کشور گزارش دادند که پلیسی که این نوجوان 16 ساله را کشته بوده آزاد شده است. مسئله‌ای که ممکن است اعتراضات دیگری در این کشور را به دنبال داشته باشد. شبکه رادیویی« فرانس اَنفو» در این باره گزارش داد پلیسی که ژوئن امسال (ششم تیر) نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام «نائل» را در شهر نانتر فرانسه آن‌هم در روز روشن با شلیک مستقیم گلوله به قتل رسانده بود آزاد شده است.
به گزارش ایرنا، این شبکه رادیویی با اشاره به اینکه این پلیس
بر اساس دستور قضائی در بازداشت بود، افشا کرد: قاضی تحقیق، دستور پایان بازداشت موقت مامور یادشده را صادر کرده است و او هم اینک تحت نظارت قضائی قرار دارد.
« فرانس انفو» با اشاره به داده‌هایی که از منابع نزدیک به این پرونده کسب کرده است، نوشت: این پلیس که مسئول تیراندازی منجر به کشته شدن نائل نوجوان در نانتر است، چهارشنبه پس از اعلام تصمیم قاضی تحقیق آزاد شد.

شبکه رادیویی فرانسوی، پلیس قاتل نائل را ۳۸ ساله معرفی و اضافه کرد که وی از تاریخ ۲۹ ژوئن (هشتم تیر) در زندان به سر می‌برد و همچنان به «قتل عمد» متهم است.

بر اساس این گزارش، نامبرده همچنان تحت نظارت قضائی قرار خواهد داشت و از سفر به نانتر، حمل سلاح و تماس با طرف‌های مدنی منع شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب آزادی در امریکا

نوئل مکافی

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.