سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف

جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف

وزیر اقتصاد از نهایی شدن جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

وزیر اقتصاد از نهایی شدن جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن خبر داد.
خاندوزی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزارت اقتصاد درباره ارائه گزارش در این زمینه گفت: بر اساس گزارش تهیه شده از عملکرد ۲۵ بانک تا ۱۵ آبان ماه سال جاری بر مبنای رای تجدید نظر دادرسی انجام شده، ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه برای بانک‌های متخلف نهایی شده است.
به گفته وزیر اقتصاد ۵۹ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان جریمه بانک‌ها هم در مرحله رسیدگی است که با نهایی شدن آن، این مبلغ به جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی اضافه خواهد شد.
خاندوزی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی در کمترین زمان ممکن به این تخلف قانونی رسیدگی خواهد کرد و پرونده تمامی بانک‌ها در این باره به زودی نهایی خواهد شد.
بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی در هر سال را به بخش مسکن اختصاص دهند. سازمان امور مالیاتی هم موظف است در صورت تخلف بانک‌ها، مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده را از بانک‌ها اخذ و به خزانه داری کل کشور واریز کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نرخ بیکاری به پایین‌ترین میزان بیست سال اخیر رسید

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۲ به ۷.۶ درصد رسیده، عنوان کرد: این عدد کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در دو دهه اخیر اقتصاد ایران است.

وزیر اقتصاد: تراز تجاری ایران ‌‌۱۰ میلیارد دلار مثبت شد/ تدابیر دولت برای جلوگیری از صادرات خام

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.