سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نظر ما در انتخابات سال ۸۴ ریاست جمهوری هاشمی بود

نظر ما در انتخابات سال ۸۴ ریاست جمهوری هاشمی بود

اسدالله بادمچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، در مصاحبه‌ای پیرامون انتخابات آینده گفت: اصلاح طلبان چه حرفی می‌خواهند بزنند؟ تا امروز هیچ تعریفی از اصلاحات ارائه کرده‌اند؟ اگر به آنها بگویید که شما دنبال چه هستید، جوابی ندارند. برای آنها دیگر حرفی نمانده.
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با ایسنا ضمن حمایت از مواضع میرسلیم، عملکرد مجلس یازدهم را مورد انتظار مردم ندانست.بادامچیان در بخشی از این مصاحبه با تایید این موضوع که گزینه موتلفه در انتخابات سال 84، هاشمی رفسنجانی بود، از حضور همه‌ گروه های سیاسی در انتخابات استقبال کرد.

رئیس حزب موتلفه همچنین با بیان اینکه اصلاح طلبان خود میدانند که مردم به سراغشان نمی‌آیند، اصلاحات را جریانی که خودشان هم نمیدانند چه میخواهند تعریف کرد.

در ادامه بخشی از مشروح مصاحبه بادامچیان را میخوانید:

*شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان جدا از هم کار می‌کنند و تا الان جلسه مشترکی نداشته‌اند. اما در عالم سیاست هیچ چیزی بعید نیست و تهیه فهرست مشترک بستگی به شرایط دارد. باید اکنون بررسی کرد که نماینده چه عملکردی در چهار سال داشته و آیا مردم از عملکرد نمایندگان فهرست یک گروه راضی هستند یا نه و دوباره به آنها رای می دهند یا نه؟

* الان دیگر نه اصلاح طلب و نه اصولگرا به آن معنا وجود ندارد چون اصلاح‌طلبان یک مجموعه بسیار پراکنده و متشتت هستند و اصولگرایان هم در چند بخش فعالیت می‌کنند. عبارت سنتی و غیرسنتی از نظر من مفهمومی ندارد. اصولگرای سنتی یعنی چه؟ موتلفه که فقط نسل اول اصولگرایان نیست و الان چهار نسل در موتلفه حضور دارند.

*اصلاح طلبان قادر نیستند در صحنه اجتماع حضور پرقدرتی داشته باشند چون آنها الان چند بخش هستند. بعضی از آنها آبروی خودشان را در موضوع جنگ غزه برده ‌اند. حتی یکی از آنها گفت که مردم فلسطین غزه را تخلیه کرده و آن را به اسرائیلی‌ها بدهند و خودشان به صحرای سینا بروند، ولی سایر اصلاح‌طلبان نظر او را قبول نکردند.

*اصلاح طلبان چه حرفی می‌خواهند بزنند؟ تا امروز هیچ تعریفی از اصلاحات ارائه کرده‌اند؟ اگر به آنها بگویید که شما دنبال چه هستید، جوابی ندارند. برای آنها دیگر حرفی نمانده. روزنامه‌های آنها را هر روز می بینم. آنها هیچ حرف نویی ندارند و در روزنامه‌های خود یک سری انتقاد و منفی بافی دارند ولی هیچ حرفی که مردم را جذب کند، ندارند. دوره اصلاح طلبان در ایران تمام شده است.  خودشان فهمیده‌اند مردم سراغشان نمی‌آیند پس باید مسیر خود را عوض کنند. من می گویم مردم سمت ما می‌آیند علت آن هم روشن است چون ما دنبال مقام و رانت نیستیم. مردم به جریان دولت روحانی توجهی نخواهند کرد.

*با درگیری، تظاهرات و کودتا در ایران که نمی‌شود وارد مجلس شد. بنابراین کار خوبی کرده‌اند که در انتخابات حاضر شدند ولی مردم به آنها توجهی نمی‌کنند چون بیشترین مصیبت‌ها و مشکلات کشور و مردم مربوط به دولت روحانی و اصلاح طلبان اعتدالی است.

*حضور در انتخابات حق آقای دوستان آقای لاریجانی، احمدی‌نژاد، روحانی و اصلاح‌طلبان است و مهم رای مردم است. چه اشکالی دارد همه حضور داشته باشند؟ ما دنبال رقیب نیستیم بلکه دنبال انتخاب شایسته هستیم. در انتخابات رقابت طبیعی است و رای مردم را ملاک می‌دانیم. ما دنبال رقابت برادرانه هستیم و باید سطح تحمل خود را افزایش دهیم.

*ما دنبال مجلس تحول و تکامل هستیم. به جای اینکه بگوییم این یکی انقلابی نبود، آن یکی انقلابی بود، یا دیگری انقلابی‌تر است، می‌گوییم همه مورد احترام هستند ولی دنبال نمایندگانی هستیم که صالح باشند. اگر تعداد افراد صالح زیاد باشد، دنبال اصلح ارجح می رویم یعنی شایسته برتر را انتخاب می‌کنیم.

*من پیش از این هم گفته‌ام که در انتخابات مجلس دوازدهم تکثر داریم. انتخابات هم از نظر مشارکت نرخ بالایی خواهد داشت و هم بین نیروهای سیاسی تکثر وجود خواهد داشت. اگر در تهران ۱۱ فهرست وجود داشت، خیلی هم خوب است یعنی این همه سرمایه در کشور داریم. ما می‌گوییم فهرست ما از افراد اصلح ارجح تشکیل شده و بقیه هم لیست خود را ارئه می کنند و بین این فهرست ها رقابت شکل می گیرد و مردم در نهایت انتخاب می کنند. اصرار داریم که فهرست واحد بر مبنای اصلح ارجح وجود داشته باشد و معتقدیم وظیفه دینی همه این است که دنبال چنین فهرستی باشند.

*ما به فهرست واحد اصرار داریم ولی اگر جریانی گوش نداد با او چه کار کنیم؟ خب طرف نمی‌آید و می‌گوید فهرست خودم را می‌دهم. تلاش ما این است که به لیست واحد برسیم ولی اگر نرسیدیم، چاره‌ای نیست.

*رئیس مجلس، منتخب نمایندگان مجلس است و نباید با او دعوا کرد. در موضوع انتخاب ریاست مجلس، ما به میرسلیم تذکر دادیم که نامزد ریاست مجلس نشود چون رای نمی‌آورد و بعد هم در مجلس اختلاف می‌شود. ولی میرسلیم گفت وظیفه شرعی من است که نامزد شوم. وقتی کسی احساس وظیفه شرعی می‌کند، ما چه کار می توانیم انجام دهیم؟

*در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴ می‌خواستیم بین مرحوم هاشمی و احمدی‌نژاد انتخاب کنیم که نظر نهایی موتلفه، آقای هاشمی بود ولی برخی اعضا تکلیف شرعی پیدا کردند که به آقای احمدی‌نژاد رای دهند. برخی اعضا گفتند ما تشخیص می‌دهیم که به احمدی‌نژاد رای دهیم و ما هم گفتیم به کسی رای بدهید که تشخیص شرعی می‌دهید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هشت وعده قالیباف برای مجلس دوازدهم/ مجلس می‌تواند مقدمات ساختن ایران پیشرفته را پدید آورد

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

قالیباف در لیست نهایی، مورد توافق همه بود/ ما مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد

دولت آقای رئیسی را از خودمان می دانیم و حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.