سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بعد از تبرئه رژیم صهیونیستی نوبت توهین شرق به افکار عمومی مردم ایران شد

بعد از تبرئه رژیم صهیونیستی نوبت توهین شرق به افکار عمومی مردم ایران شد

از بررسی مواضع اصلاح طلبان در موضوع جنگ غزه، میتوان دریافت که این جریان سیاسی، از یک طرف می‌خواهد کنار مردم فلسطین بایستد و از طرف دیگر، یا لگدی به دشمن فرضی داخلی می‌اندازد، یا از طرح دو دولتی حمایت می‌کند و یا ضمن توهین به افکار عمومی جامعه ایرانی، مردم را بی تفاوت نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی میخواند، تا به زعم خود انتقادی از رفتار حاکمیت کرده باشد.
سه روز پیش بود که روزنامه شرق در گزارشی اصطلاحا انواع صغری‌کبری‌ها را چید اسرائیل را از جنایاتش تبرئه کند! و پیشنهاد داد که چرخه انتقام جویی باید متوقف شود!

حال و در تازه ترین مورد روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «ما ایرانیان و مسئله فلسطین» ادعا کرده است که مردم ایران نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بی تفاوت اند.

این روزنامه در ابتدای مطلب خود نوشته است: «بی‌تفاوتی مشهودترین واکنش اکثر ایرانیان به این بحران است.

این بی‌تفاوتی قابل درک است، اما قابل دفاع نیست. قابل درک است چراکه از مردمی که مطالباتشان بی‌جواب می‌ماند، مشکل می‌توان انتظار توجه به دغدغه‌های حکومت را داشت.»

شرق درحالی مدعی ست مردم ایران نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت اند که برای این ادعای خود هیچ سندی اعم از نظر سنجی یا تحلیل آماری احساسات ایرانیان نسبت به این موضوع ارائه نمی‌دهد. اما حتی با تحلیل محتواهای فضای مجازی خلاف ادعای آقایان شرق را اثبات میکند. این روزها اگر سری به فضای مجازی فارسی زبانان در شبکه های ایکس و اینستاگرام بزنید، حجم اخبار و محتواهای احساسی در موضوع غزه که از سوی کاربران ایرانی منتشر شده است، نشان میدهد که اتفاقا غاطبه‌ی ایرانیان واقعی در فضای مجازی از جنایات صهیونیست ها در غزه عصبانی هستند.

شرقی‌ها درحالی عواطف انسانی ملت ایران را زیر سوال می‌برد که اگر نگاهی به تجمعات بزرگی که در یک ماه گذشته برای حمایت از مظلومین غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی برگزار شده است می‌انداختند، در تحریر چنین مطلبی احتیاط می‌کردند. گرچه با بررسی مواضع اصلاح طلبان در موضوع غزه، میتوان دریافت که این جریان سیاسی اساساً دچار یک خودسانسوری خبری شده است، تا جایی که حتی اخبار مربوط به اعتراضات مردمی علیه رژیم صهیونیستی را نمی‌بیند.

اما با وجود این حجم از تجمعات مردمی برای غزه، و ابراز احساسات ملت ایران در فضای مجازی، ادعای بی تفاوتی ایرانیان از سوی روزنامه شرق هم بی انصافی ست و هم نشان از این دارد که عوامل این روزنامه چشمان خود را به روی واقعیت جامعه‌ی ایران بسته است.

با بررسی مواضع اصلاح طلبان در موضوع جنگ غزه، میتوان دریافت که این جریان سیاسی، از یک طرف می‌خواهد کنار مردم فلسطین بایستد و از طرف دیگر، یا لگدی به دشمن فرضی داخلی می‌اندازد، یا از طرح دو دولتی حمایت می‌کند و یا ضمن توهین به افکار عمومی جامعه ایرانی، مردم را بی تفاوت نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی میخواند، تا به زعم خود انتقادی از رفتار حاکمیت کرده باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دشمنان از پیشرفت عملیات‌های ما تعجب می‌کنند

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن و رزمندگان یمنی

گسترش اعتراضات دانشجویی در استرالیا

تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین دردیگر دانشگاه‌های استرالیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.