سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اقدامات راهبردی روحانی در جنگ اقتصادی: «تکدر» و «عصبانیت» و «اشک ریختن»

اقدامات راهبردی روحانی در جنگ اقتصادی: «تکدر» و «عصبانیت» و «اشک ریختن»

ابراز نگران، عصبانیت و مکدر شدن روحانی در این چند سال اخیر برای اوضاع بد اقتصادی و مشکلات کشور، بیش از اینکه همدردی وی و در مجموع دولت با مردم را نشان دهد، حکایت از آن دارد که دولت تدبیر برای حل مشکلات هیچ راهکاری ندارد و برای سرپوش گذاشتن بر بی‌عملی خود، این شیوه ها را در پیش گرفته است.

«آقای روحانی از عدم تحقق مطالبات سیل سال 95 خوزستان ناراحت شده است.»

این بخشی از اظهارات حسینعلی امیری معاون پارلمانی روحانی است که دوشنبه گذشته در جمع مردم شعیبیه خوزستان، برای تسلی خاطر مردم سیل زده گفته است.

رییس دولت تدبیر در بحبوحه جنگ اقتصادی برای حل مشکلات کشور ترجیح می‌دهد به جای کار و تلاش شبانه‌روزی، هر از چندی متاسف شود و دچار تکدر خاطر شود. البته این اولین بار نیست که روحانی برای حل یک مشکل اقتصادی، ترجیح می‌دهد صرفا به ابراز احساسات خود بسنده کند، این اقدام راهبردی روحانی پیش از این نیز سابقه‌ای طولانی دارد!

مکدر شدن برای گرانی ارز!

آذر ماه سال 96، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه، با بیان اینکه «روحانی به وی تاکید کرده که درباره افزایش نرخ ارز بسیار نگران است، گفت: آقای روحانی اصلا و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی تابد و از افزایش آن بسیار مکدر است.»

بنا به گفته نوبخت، تنها کاری که روحانی برای مقابله با بالا رفتن نرخ ارز در کشور انجام داد، مکدر شدن، به همراه ابراز نگرانی خود به نوبخت بود.

البته تکدر خاطر روحانی، فقط مربوط به نرخ ارز نمی‌شود. در سال 93 نیز نوبخت، در جایگاه سخنگویی دولت، در ارتباط با افزایش قیمت خودرو به خبرنگاران گفت: «در جلسه امروز هم آقای روحانی مراسم تکدر خود را اعلام کرد و انتظار است شاهد بهبود وضعیت خودروها باشیم نه افزایش قیمت.»

اشک ریختن؛ دیگر راهکار روحانی

در ایام انتخاباتی سال 96 بود که روحانی در جمع مردم اهواز، در واکنش به ریزگرد ها و قطعی برق مردم اهواز گفت: «روز که ریزگرد و رطوبت هوا و برق زندگی مردم اهواز را در خطر قرار داد، من اینجا می‌گویم هم من اشک ریختم و هم جهانگیری، هم شما که بیدار ماندید، ما هم بیدار ماندیم.»

ابراز نگرانی، عصبانیت و مکدر شدن روحانی در این چند سال اخیر برای اوضاع بد اقتصادی و مشکلات کشور، بیش از اینکه همدردی وی و در مجموع دولت با مردم را نشان دهد، حکایت از آن دارد که دولت تدبیر برای حل مشکلات هیچ راهکاری ندارد و برای سرپوش گذاشتن بر بی‌عملی خود، این شیوه ها را در پیش گرفته است.

کمترین انتظاری که از روحانی می‌رود این است که وقتی با گذشت بیش از دو سال از سیل سال 95 خوزستان، هنوز مطالبات مردم پرداخت نشده، بجای عصبانی شدن و ناراحتی از این موضوع، بابت عدم تحقق وعده دولت، سرافکنده و شرمسار باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گزارش دیلی بیست از آمریکا در برابر هوش راهبردی آیت‌الله خامنه‌ای

رهبر ایران توانایی عجیبی در ترکیب ‌ستیزه‌جویی و احتیاط دارد.

مراسم تودیع حاج قاسم عزیز ما

اشک‌ها و نگرانی‌های حاج قاسم روز تودیع از فرماندهی سپاه کرمان و معرفی به عنوان فرمانده نیروی قدس.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.