سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان ‌قره‌باغ

آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان ‌قره‌باغ

وزیر امور خارجه در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان قره‌باغ تأکید کرد.

 «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز دوشنبه دهم مهر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه به رشد  مناسبات دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با تسریع در اجرای توافقات، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به سطح هدفگذاری شده ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

وزیر امور خارجه تدوین سند جامع و بلندمدت همکاری برای دستیابی به چشم انداز مناسبات اقتصادی و گسترش و تعمیق روابط را ضروری خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران دایر بر حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها، بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه تأکید و چارچوب ۳+۳ را  سازوکار موثری  برای حل مسائل منطقه‌ای بدون مداخله قدرت‌های خارجی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان قره‌باغ تأکید کرد.

امروز ۵۰ تن کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد ارمنستان شد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در این دیدار روند مناسبات اقتصادی دو کشور را روبه افزایش و در جهت دستیابی به هدفگذاری انجام شده از سوی طرفین ارزیابی کرد.

گریگوریان با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان  از چارچوب مذاکراتی ۳+۳  استقبال و  اعلام کرد: ارمنستان مصمم است مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش و تعمیق بخشد و نقش ایران در تحولات قفقاز جنوبی و استقرار صلح پایدار، سازنده و مهم ارزیابی می‌کند.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان همچنین در سفرش به تهران با «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در سایه عجز شورای امنیت دفاع مشروع ضروری است

وزیر امور خارجه

قحطی بزرگ در نوار غزه آغاز شد

قحطی در غزه، از تغذیه آوارگان از علوفه و یا پخت نان با خوراک دام‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.