سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رئیسی: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی باشد/ پیروی از بیگانگان سیر قهقرایی را به‌دنبال دارد

رئیسی: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی باشد/ پیروی از بیگانگان سیر قهقرایی را به‌دنبال دارد

رئیس‌جمهور گفت: خداوند می‌فرماید “اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید.”، رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت و انسجام با محوریت اعتقاد به خدا و رسول و با تأسی از قرآن شریف بوده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و همچنین گرامیداشت شهدا و چهره‌های ماندگار وحدت‌آفرین امت اسلام، بیان کرد: وحدت در جهان اسلام امروزه اهمیت دارد و البته همواره دارای اهمیت بوده و روزبه‌روز در عالم اسلام مورد تأکید قرار می‌گیرد. توجه به وحدت، یک امر فردی و مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق و با اساس قراردادن خدا، قرآن و اهل‌بیت(ع) و همچنین با نگاه به این است که وحدت به معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست بلکه وحدت به عنوان اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

وی افزود: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی و ارتقای این منافع باشد. امت یعنی یک مجموعه‌ هدف و مقصد است؛ خدا را در همه سطوح و ابعاد زندگی دیدن و قانون الهی را اجرا کردن است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: صفات رسول‌الله(ص) به عنوان بهترین خلق خدا، جلوه همه خوبی‌های عالم است. ایشان جلوۀ ایمان، اخلاق، مجاهدت و صبر است و خداوند صبر را به عنوان برترین مدال به ایشان داده است و موفقیت ایشان در پرتوی شرح صدر اوست. ایشان بهترین الگو برای انسان است و باید به ایشان، سخنان، سیره و سلوک ایشان توجه شود.

رئیسی اظهار داشت: شاخص سیر قهقرایی و ارتجاعی در امت اسلام چیست؟ خداوند می‌فرماید “اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید.”، رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت و انسجام با محوریت اعتقاد به خدا و رسول و با تأسی از قرآن شریف بوده است. نگاه به بیگانگان و پیروی از آنان، سیر قهقرایی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: امروز نظام سلطه می‌داند مهم‌ترین سد مقابل او، مردم مسلمانِ دلدادۀ به خدا هستند. امت اسلامی مجموعه‌ای باورمند به خدا، پیامبر و معاد است که گرد هم آمدند و مقصد واحدی دارند و معقتد به پویایی و نه توقف هستند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: برای اینکه بدانیم دشمن به دنبال چه چیزی است، باید توجه داشته باشیم که دشمن، دشمنِ وحدت و انسجام است و نمی‌خواهد امت یکپارچه باشد. امروز هرکس در هر جایی با قلم، گام و ظرفیتش در جهت وحدت حرکت کند در جهت راهبرد مسلّم، پیش روی همه ماست و اگر در جهت تفرقه تلاش کند، بداند یا نداند و بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیسی عنوان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین مهم‌ترین شاخص برای امت اسلامی است و توجه به مهم‌ترین مسئله اسلام باید مد نظر باشد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، شاخصِ در سیر ارتجاعی و قهقرایی گرفتن برای هر دولت و مسئولی در هر جایگاهی است و این خواست بیگانگان است.

وی ادامه داد: این نشست وحدت که سالانه برگزار می‌شود، هر سال یک پیام و سخن با نگاه به مسائل مستحدثه در جهان اسلام دارد. امت اسلامی باید به جنایت‌های هولناک در مساجد و مراکز مذهبی، جنایت اخیر در پاکستان، جنایات در افغانستان، و اینکه دست‌نشاندگان ِآمریکا و رژیم صهیونیستی در جای‌جای امت اسلامی جنایت می‌کنند دقت داشته و در مقابل این جریان منسجم باشد.

رئیس‌جمهور گفت: این نشست نگاه مشترکی بین بایسته‌های امروز جهان اسلام نسبت به مسائل به وجود آورده است. ادراک همه شما حضار و نگاه مشترک، بر وحدت و همچنین نفرت از تکفیر است. این نگاه مشترک با این نشست‌ها به وجود آمده و راه مقابله با دشمن نیز سازش و تسلیم نبوده و بلکه مقاومت و ایستادگی است؛ آن‌چه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند سازش با او نیست.

رئیسی تصریح کرد: گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شده و سخن هیچ دغدغه‌مندی در فلسطین، لبنان و مناطق مختلف از دنیای اسلام، تسلیم نیست و سازش به هیچ عنوان روی میز قرار ندارد و مقاومت برای همه مجاهدین به صورت یکپارچه در سرزمین‌های اشغالی و جهان اسلام جواب داده است.

وی اضافه کرد: دشمن در همه عرصه‌ها بسیار تلاش کرد و به تعبییر مقام معظم رهبری، «دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم»؛ امروز در عرصه‌های مختلف منطقه جایگاه دشمن و جایگاه حرکت مجاهدان را ببینید. سوریه، یمن، افغانستان، عراق و فلسطین را ببینید و امروز خلاقیت و ابتکار عمل در فلسطین در دست مجاهدان است. تا دیروز به عنوان سازمان‌های آزادی‌بخش قرارداد «کمپ دیوید» و «شرم‌الشیخ» امضا می‌کردند ولی دشمن پایبند نبود و اما امروز ابتکار عمل در دست مجاهدان در میدان فلسطین است. این مهم در پرتو وحدت امت اسلامی و گروه‌های فلسطینی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وحدت راهبردی است که امروز می‌تواند امت اسلامی را تقویت کرده و در مقابل دشمن ایستادگی کند، اظهار داشت: باید در مقابل جنگ ترکیبی، رسانه‌ای، روانی، اقتصادی و سیاسی دشمن وحدت و انسجام داشت. کسانی که در جهان اسلام صاحب تریبون هستند، به جهاد تبیین و روشنگری بپردازند.

رئیسی عنوان کرد: دشمن در امپراطوری رسانه‌ای خود می‌خواهد ادراک را شکل داده و اذهان را مشوّش کند و در مقابل، تنها راه نیز جهاد تبیین، روشنگری، معرفی اسلام نورانی، پیامبر و اولیای دین و همچنین معرفی راه مجاهدان راه خداست. این می‌تواند جوانان را به عنوان سرمایه‌های امت اسلام حفظ کند.

وی در ادامه گفت: این نشست‌ها و نگاه تقریبی، انسجام‌بخش و وحدت‌بخش خود را برای ایفای نقش مهم در نظم نوین جهانی آماده می‌کند؛ مسلمان و جهان اسلام باید در نظم نوین و به هم ریختن نظم ناعادلانه فعلی و ایجاد نظم عادلانه در جهان جای خود را پیدا کند. جایگاه امت اسلامی در این نظم نوین مهم است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این نشست، نشستِ وحدت‌بخش، ضد صهیونیستی، ضد امپریالیستی و ضد نظام سلطه است. امت اسلامی به برکت خون شهیدانش می‌خواهد مسلمان زندگی کند. خودیابیِ تاریخی در جهان اسلام پیدا شده و همگان همواره معتقد به امنیت، صلح، آسایش و رفاه امت اسلامی و همچنین تلاش در جهت یافتن پیشرفت در همه سطوح و حوزه‌ها هستند. این وحدت می‌تواند اثربخش باشد و جهان اسلام جهان قدرتمندی است و اهرم‌های اقتصادی، موقعیت جغرافیایی مهم، سابقه غنی تاریخی و تمدنی داشته و آماده‌ی ایفای نقش جهانی است.

رئیسی خاطر نشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب پرچمی را به اهتزاز در آورده که همگان را به وحدت دعوت کرده و راه سعادت را برای امت اسلامی حفظ انجسام می‌دانند و همواره بر ارتباط با همسایگان و کشورهای مسلمان تأکید دارند.

وی با تأکید بر دیپلماسی، دیپلماسی فرهنگی و ارتباطات در همه حوزه‌ها، اظهار داشت: جمع حاضر، علما و فرهیختگان در حوزه دیپلماسی فرهنگی می‌توانند اثربخش باشند.

رئیس‌جمهور خطاب به حضار اظهار داشت: بدانید که این نگاه و حرکتِ وحدت‌آفرین می‌تواند راه سعادت را برای امت اسلامی هموارتر کند و شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، آقای ابومهدی المهندس و شهیدان در جای‌جای کشورهای اسلامی رسالت سنگینی بر عهده ما گذاشته‌اند. اگر خوب توجه کنیم، پیام شهیدان در تمام فضا طنین‌افکن است و آنان از ما انسجام، وحدت، مقاومت، ایستادگی و امید به آینده را می‌خواهند.

رئیسی خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد امت اسلامی را نسبت به آینده مأیوس کند اما امت اسلامی این تلاش را بی‌نتیجه گذاشته است. ما پیرو رسول خدا(ص) هستیم و گوش شنوایی برای پیام شهیدان داریم و سخن آنان را شنیده و بنا داریم در این مسیر نورانی گام برداریم.

وی عنوان کرد: توهین به قرآن، اهانت به شخصیت عالی پیامبر(ص) و اولیای دین، به راه انداختن گروه‌های تکفیری برای قتل و جنایت در جهان اسلام، اینکه افراد دست‌نشانده را در دنیا به عنوان دولت‌ها و ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی به راه انداخته‌اند و همه اقداماتی که امپراطوری رسانه‌ای دشمن انجام می‌دهد حلَقات یک زنجیر برای متوقف کردن امت اسلامی است. امت اسلامی اثبات کرده که اهل ایستادگی و مقاومت، دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز هستیم.

رئیس‌جمهور در پایان اظهار داشت: امیدوارم این نشست بتواند مسیر نورانی وحدت و انسجام امت اسلامی را طی کرده و در این راه گام‌های بهتر از قبل را بردارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر

سیر ساقه های سبز رنگ نازک و خوش رنگی هستند که از پیاز سیر رشد می کنند

رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است

آیت الله ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.