سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / بهترین روز زندگی سردار قاسم سلیمانی

بهترین روز زندگی سردار قاسم سلیمانی

حضور سردار قاسم سلیمانی میان رزمندگان مدافع حرم سوریه به آنان روحیه‌ای مضاعف می‌داد.  .

 سردار قاسم سلیمانی در میان رزمندگان مدافع حرم در سوریه حاضر می‌شد و با حضورش روحیه‌ای بود برای آنان که قرار بود با شقی‌ترین دشمنان اسلام مبارزه کنند.

همرزمان روایت می‌کنند  از بهترین روز زندگی‌ حاج قاسم :

حاج قاسم ۱۲ روز از کانال ماهی خارج نشد
در کربلای ۵  شهید سلیمانی و حاج مرتضی قربانی که فرمانده لشگر ۲۵ کربلا بود، ۱۲ روز در یک کانالی در منطقه عملیاتی کربلای پنج، شهرک دوییجی و کانال ماهی در بدترین وضعیت جسمی و… از کانال بیرون نیامدند و در خط کنار بچه ها ماندند.
توجه کنید ۱۲ روز مدت کمی نیست. در آن ایام اگر فرماندهان کار داشتند بیسیم می زدند تا نیروهای پشتیبانی به خط بروند، گاهی هر چه منتظر می شدیم تا حاج قاسم بیاید، خبری نمی شد، می پرسیدیم حبیب نمی آید؟
می گفتند نه! می رفتیم به خط می دیدیم روی خاک های کانال، کنار نیروی بسیجی نشسته روی زمین، حفره می کند، هم زمان فرماندهی و پشتیبانی می کند.

اگر فرمانده ای با رزمندگان و بسیجی‌ها تندی می‌کرد با آن ها برخورد می‌کرد، می‌گفت بچه‌های مردم دست ما امانت هستند.

اگر فرماندهی تعللی در پشتیبانی می کرد با آن فرمانده برخورد می کرد. حاجی خودش پا به پای نیروها در مناطق عملیاتی حضور داشت.

سلیمانی شهید زنده
وقتی در سال ۱۳۷۶ برای ارائه گزارش فعالیت های کنگره سرداران شهید محضر حضرت آقا حضور یافتیم. حاجی ایستاد تا گزارش را ارائه کند. آقا فرمودند بفرمایید بنشینید. ایشان فضا را دوستانه کرده بودند تا راحت باشیم.

شهید سلیمانی به آقا عرض کردند اگر اجازه بدهید ایستاده گزارش دهم.
گزارش که تمام شد، رهبر معظم انقلاب گفتند: آقای سلیمانی! شما خودتان شهید زنده هستید.
وقتی نیروی بسیجی با کلی امید و انگیزه آمده آموزش ببیند تا در نهایت از آب عبور کند، وقتی می دید فرمانده لشگر خودش در منطقه حضور می یابد، نیروها روحیه می گرفتند.
حاج قاسم هنگام عملیات ها در کنار بچه ها قرار می گرفت، اصلا خیلی ها در منطقه عملیاتی نمی دانستند او فرمانده لشگر است، یک وقت پشت بیسیم می گفتند «حبیب، حبیب، حبیب…» تازه نیروها متوجه می شدند که او فرمانده لشگر است که در میدان حضور یافته است.
.
حاج قاسم در خصوص نحوه شهادتش هم می گفت کسی که عنوان مسلمانی دارد نمی خواهم من را شهید کند. به دست یک عنصر مسلمان مثل داعش و جبهه النصره نمی خواست شهید شود، سرانجام هم به دست شقی ترین افراد به شهادت رسید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رمز عاقبت بخیری …

ويدئو/ حاج قاسم عزیزمون گفت

نادر‌ترین سردار

مراسم یاد بود مرحوم نادر طالب‌زاده در حوزه هنری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.