سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رئیسی وارد تهران شد/ رئیس‌جمهور: صدای ملت ایران رساتر از همیشه به گوش جهانیان رسید

رئیسی وارد تهران شد/ رئیس‌جمهور: صدای ملت ایران رساتر از همیشه به گوش جهانیان رسید

رئیس‌جمهور پس از ورود به تهران، گفت: با توجه به پیروزی‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف، خصوصاً در جریانات سال گذشته و خنثی‌کردن جنگ ترکیبی دشمن، صدای ملت ایران از همه مواقع رساتر بود و به گوش کشورهای مختلف و جهانیان رسید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از سفری سه روزه به نیویورک دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدار با تعدادی از رهبران ادیان ابراهیمی، نشست با اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا، نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور از جمله برنامه های رئیس جمهور بود.

آیت‌الله رئیسی پس از ورود به تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره این سفر عنوان کرد: حضور در سازمان ملل برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران مهم است و ما در نشست این سازمان، در دیدارها و برنامه‌ها، دوم موضوع مهم را مد نظر قرار دادیم؛ یکی مواضع تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و دومی تأمین منافع و ارزش‌ها‌.

وی افزود: ارزش‌های ما در عداد منافع ماست و کسانی که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند گاهی خود را در جهت حفظ منافع دیگران قرار می‌دهند. توجه به قرآن که هویت ماست و هم‌چنین توجه به خانواده که امروزه در دنیا باید مورد توجه همگان باشد.

رئیس‌جمهور گفت: ما 20 برنامه، جلسه و دیدار در این سفر داشتیم و تلاش کردیم مواضع ایران را تبیین کنیم. محور این نشست‌ها که با بیش از 10 کشور بود، توجه ما مبنی بر ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

رئیسی خاطر نشان کرد: سران این کشورها تمایل داشتند برنامه‌ی ایران را با این برنامه موفقیت‌ها، ارتباط خوب با همسایگان، عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده بدانند.

وی اظهار داشت: ما آمادگی جمهوری اسلامی برای کار با کشورهای مختلف جهان را اعلام کردیم و زمینه این نیز در کشور فراهم است تا تعامل را با کشورهای مختلف به‌صورت مناسب داشته باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به پیروزی‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف، خصوصاً در جریانات سال گذشته و خنثی‌کردن جنگ ترکیبی دشمن، صدای ملت ایران از همه مواقع رساتر بود و به گوش کشورهای مختلف و جهانیان رسید که امروز جمهوری اسلامی مصمم‌تر از همیشه با پافشاری بر مواضع به‌حق خود در حوزه‌های مختلف مانند هسته‌ای و کارهای بزرگ علم و فناوری و غیره به پیش می‌رود.

رئیسی عنوان کرد: بنای ما این است که با همه کشورها در همه قاره‌ها ارتباطات تجاری و اقتصادی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در نشست با نخبگان و صاحبان رسانه احساس کردیم آنها تصویر واقعی از ایران ارائه نمی‌کنند؛ البته این وظیفه رسانه‌ها و مسئولان کشور است که تصویر درستی از ایران به دنیا انعکاس دهند. یکی از دلایل تصمیم‌گیری‌های غلط از سوی برخی کشور نسبت به ایران، همین تصویر نادرست است. اقتدار و عزت ملت ایران و پیشرفت‌های ما از نظر بسیاری از کشورها نامشخص است و آن‌ها می‌کوشند تصویر نادرستی از ایران انعکاس دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به سوغاتی فرهنگی که از این سفر به‌همراه خود به تهران آورده است، خاطر نشان کرد: در این سفر با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی و نمایندگی ما در نیویورک، الواح دوره هخامنشی که 84 سال در اختیار آمریکا و مرکز شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو بود که همان زمان قرار شده بود که 3 سال برای بررسی در دست آنها باشد و این‌قدر طول کشیده بود، به کشور آورده شد.

رئیسی ادامه داد: ما 3500 لوح را با خودمان آوردیم که تحویل موزه‌های جمهوری اسلامی خواهد شد و این‌ها به‌عنوان میراث فرهنگی کشور است‌. البته این الواح باز هم هست که امیدواریم با پیگیری‌های مجدد، به موزه‌های ایران بازگردد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد

/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

هاله غریط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.