سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / مصائب اوکراین به روایت وال‌استریت ژورنال /از سرمای سخت پیش رو تا نبرد سنگر به سنگر

مصائب اوکراین به روایت وال‌استریت ژورنال /از سرمای سخت پیش رو تا نبرد سنگر به سنگر

با شکست ضدحمله اوکراین و کشته شدن ده‌ها هزار سرباز اوکراینی، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» طی گزارشی نوشته است زمستان در راه است و مصائب و مشکلات اوکراین در سرمای سخت پیش‌رو بسیار بیشتر خواهد بود.

572 روز از جنگ اوکراین و 100 روز نیز از ضدحمله اوکراینی‌ها بر ضد روسیه می‌گذرد؛ ضدحمله‌ای که کی‌یف و حامیان غربی‌اش بسیار به آن امید بسته بودند اما در عمل به شکست بسیار سهمگینی برای اوکراین و آمریکا تبدیل شد. اوکراین امیدوار بود که طی تابستان امسال با تسلیحات پیشرفته دریافتی بتواند صفحه جنگ را به نفع خود تغییر دهد اما ده‌ها هزار کشته و ناامیدی و تردید غربی‌ها درباره توانایی اوکراین برای پیروزی در جنگ، تنها دستاورد زلنسکی در این ضدحملات بود. به گفته افسران ارشد اوکراین طی یک سال گذشته 80 درصد نیروهای اعزامی به جنگ کشته یا مجروح شده‌اند.

طی سه ماه گذشته نیز نزدیک به 100 هزار کشته و مجروح تلفات اوکراین در ضدحملات بوده است. از سوی دیگر به گفته کارشناسان و رسانه‌ها، شرایط برای اوکراین در زمستان با توجه به تجربه زمستان سال گذشته بسیار سخت و دشوار خواهد بود. وال‌استریت ژورنال در گزارشی در همین زمینه نوشته است: نظامیان اوکراینی که به سختی در تلاش برای پیشروی در مواضع مستحکم نظامیان روسیه هستند، همچنان که تابستان جای خود را به روزهای کوتاه‌تر، باران‌های سیل‌آسا و سپس برف و یخبندان می‌دهد، حالا فوریتی دوچندان را برای رقم زدن یک تحول و بهره‌برداری از آن در ضدحمله خود احساس می‌کنند.

  نقل از این روزنامه آمریکایی و در تحلیل مصائب پیش‌روی سربازان اوکراینی در فصول پاییز و زمستان در ضدحمله خود علیه روسیه که بسیار بر سر آن رجزخوانی کرده بودند، نوشته است: «هم اوکراینی‌ها و هم روس‌ها هردو به سرمای گزنده عادت دارند؛ جنگ آنها تاکنون دو زمستان را به خود دیده؛ بنابراین سربازان قوای زمینی دو کشور میدان نبرد را به همین زودی ترک نخواهند کرد. اما معضل این است که رگبار بی‌وقفه می‌تواند جاده‌ها را از بین ببرد و آب‌وهوای سرد هم عملیات‌های اساسی جنگی اعم از پر کردن گلوله‌های توپ تا کشیدن ماشه را پیچیده‌تر کند. یک نگرانی عمده اوکراین این است که در صورتی که در حملاتش علیه مواضع دفاعی روسیه یک رخنه ایجاد کند، با تجهیزات زرهی سنگین خود نتواند از این رخنه بهره‌برداری کند چون زمین نبرد بیش از حد گِل‌اندود یا برف‌اندود خواهد شد.» وال‌استریت ژورنال در ادامه این مطلب درباره چالش‌های پیش‌روی اوکراینی‌ها این‌طور نوشته است: «مسیر پیش‌رو همچنان آکنده از خطر است. بمب‌افکن‌ها و پهپادهای روسی بمب‌ها را فرو ریخته و مواضع اوکراینی‌ها را برای حملات توپخانه‌ای تعیین می‌کنند. سربازان روسیه پشت خطوط درختان و نقاط کور سنگرهای پرپیچ‌وخم پنهان می‌شوند. هر وقفه‌ای در حملات اوکراینی‌ها به روسیه اجازه خواهد داد مواضع خود را در مناطق تحت تصرف خود عمیق‌تر و محکم‌تر کند که این تلاش‌های اوکراینی‌ها در آینده برای بازپس‌گیری کنترل اراضی را پیچیده‌تر خواهد کرد.»

مارک میلی: جنگ طولانی خواهد بود

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز ضمن اذعان به اینکه ضدحمله اوکراینی‌ها علیه روسیه هنوز به موفقیتی دست پیدا نکرده مدعی شد، این ضدحمله بعد از زمان طولانی نامشخصی به اهدافش دست پیدا خواهد کرد. به گزارش فارس، «مارک میلی»، در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان برای آنکه همچنان به اوکراین و متحدانش درخصوص این ضدحمله که به بن‌بست خورده امید بدهد، ادعا کرد: «این ضدحمله، اگرچه مهم است، اهداف عملیاتی و تاکتیکی محدودی دارد که حتی در صورتی که کاملا محقق شوند، به سطح بیرون راندن کامل همه روس‌ها از اوکراین، هدف استراتژیک کلی‌تری که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدنظر دارد، نخواهد رسید.»

«مارک میلی» که در پایان ماه جاری میلادی از سمتش بازنشسته می‌شود با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار سرباز روس هم‌اکنون در مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین مستقر هستند، خارج کردن این سربازان از این مناطق در نتیجه ضدحمله فعلی اوکراین را غیرممکن دانسته و گفت: «این هدف مستلزم تلاش‌هایی بسیار چشمگیر در مدت زمانی طولانی و قابل توجه است.» «مارک میلی» همچنین اخیراً به اوکراینی‌ها نسبت به محدود شدن فرصت برای رقم زدن تحول در میدان جنگ به این علت که تنها حدود یک ماه یا کمی بیشتر از فصل مناسب نبرد پیش از فرارسیدن فصول سرد سال باقی مانده، هشدار داد.

خستگی ملت آمریکا از ادامه کمک‌ها به اوکراین

اما ادامه کمک‌های سخاوتمندانه دولت آمریکا از جیب مالیات‌دهندگان این کشور به اوکراین با سد مخالفت افکار عمومی مواجه شده است. براساس نظرسنجی جدید شبکه سی‌ان‌ان، اکثر آمریکایی‌ها مخالف مجوز کنگره برای تخصیص بودجه اضافی در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه هستند. طبق این نظرسنجی ۵۵ درصد از مردم آمریکا معتقدند کنگره ایالات متحده نباید بودجه اضافی دیگری برای حمایت از اوکراین در نظر بگیرد. این در حالی است که ۴۵ درصد دیگر موافق در نظر گرفتن بودجه اضافی از سوی کنگره برای اوکراین هستند.

  سی‌ان‌ان نوشته ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند این کشور به اندازه کافی به اوکراین در جنگ با روسیه کمک کرده است. در مقابل ۴۸ درصد دیگر بر این باور هستند که این کمک‌ها باید بیشتر از این باشد. پیش‌تر در جریان نظر‌سنجی دیگری که از سوی سی‌ان‌ان در اواخر فوریه ۲۰۲۲ (اسفند 1401) و روزهای ابتدایی جنگ اوکراین و روسیه انجام گرفته بود، ۶۲ درصد از مردم آمریکا عنوان کرده بودند کشورشان باید اقدامات بیشتری در زمینه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه انجام دهد.به گفته سی‌ان‌ان از آن زمان تاکنون اختلافات حزبی بر سر موضوع اوکراین هم افزایش پیدا کرده است. براساس این نظرسنجی در بین گزینه‌هایی که برای کمک‌های ایالات متحده به اوکراین ارائه شده است، تنها ۱۷ درصد از مردم با گزینه حضور نیروهای نظامی آمریکایی در خاک اوکراین موافقت کرده‌اند. این در حالی است که گزینه کمک مربوط به جمع‌آوری اطلاعات با ۶۳ درصد رای موافق و آموزش نظامی به سربازان اوکراینی با ۵۳ درصد رای موافق همراه بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کمک ۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا

ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

خواستار نابودی همه منافع تجاری صهیونیستها شدند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.