سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کرونا در آمریکا دوباره اوج گرفت، فعالیت رسانه‌ها محدود می‌شود

کرونا در آمریکا دوباره اوج گرفت، فعالیت رسانه‌ها محدود می‌شود

همزمان با اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در برخی ایالات آمریکا در آستانه آغاز به‌کار مجمع عمومی سازمان ملل و فصل پائیز، دولت آمریکا خواستار ایجاد محدودیت برای محتوای شبکه‌های اجتماعی در این زمینه شده است.

با وجود اینکه کرونا در بسیاری از مناطق جهان مهار و کنترل شده است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد کرونا دوباره به آمریکا بازگشته است و آمار مبتلایان به سویه جدیدی از ویروس کرونا موسوم به (BA.2.86) در برخی ایالت‌های آمریکا همچنان رو به افزایش است. افزایش آمار مبتلایان با سکوت مقامات رسمی دولت آمریکا همراه بوده است. روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» با انتقاد از این وضعیت در گزارشی نوشته بود: «طی هفته‌های اخیر اماکن عمومی بسیاری، از جمله مدارس و محل‌های کار شاهد افزایش همه‌گیری کووید-۱۹ بوده و تاکنون هیچ زنگ خطر و هشداری برای شیوع این ویروس اعلام نشده است.»

با وجود سکوت دولت آمریکا اخبار مربوط به بازگشت کرونا به آمریکا در شبکه‌های اجتماعی بازتاب بسیار گسترده‌ای داشته است به‌طوری که دولت این کشور را به فکر سانسور محتوای پخش‌شده در این زمینه انداخته است. به گزارش ایرنا، دولت آمریکا روز پنج‌شنبه از دیوان عالی این کشور خواست تا دست دولت را برای سانسور محتوای شبکه‌های اجتماعی در این زمینه باز بگذارد.

براساس این گزارش وزارت دادگستری آمریکا از دیوان عالی این کشور خواسته است تا نتیجه‌گیری دادگاه بدوی مبنی بر اینکه مقامات فدرال احتمالاً با اجبار رسانه‌های اجتماعی به سانسور برخی محتوا، حفاظت از آزادی بیان متمم اول قانون اساسی آمریکا را نقض کرده‌اند، متوقف کند. دولت آمریکا حکم روز جمعه دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم نیواورلئان را «شوکه‌کننده» خواند و گفت که این تصمیم در توانایی کاخ‌سفید، اف‌بی‌آی و مقامات بهداشتی آمریکا برای رسیدگی به مسائل مربوط امنیت عمومی اختلال ایجاد خواهد کرد. «تری دوتی»، قاضی ناحیه لوئیزیانا در ماه ژوئیه (تیر) در حکمی اعلام کرده بود که مقامات آمریکایی شرکت‌های متا(فیس‌بوک)، یوتیوب وابسته به گوگل و اکس یا توئیتر، را مجبور به سرکوب محتوای مرتبط با کرونا و ادعاهای پیرامون تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ توسط بایدن، کرده‌اند.

ترامپ: من نباشم آمریکا به آخر خط می‌رسد

خبر دیگر از آمریکا اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه لاف‌زنی‌ها درباره بازگشت خود به کاخ‌سفید، مدعی شد عدم پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، پایان آمریکا خواهد بود.

به گزارش فارس ترامپ در مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی، انتخابات سال آینده را مهم‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا توصیف کرده و مدعی شد اگر به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی انتخاب نشود، کشورش به آخر خط می‌رسد.به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره ادعاهای خود توضیح داد: «اگر من در انتخابات پیروز نشوم، به نظرم کشور ما به پایان رسیده است. از نظر من، این مهم‌ترین انتخابات است. زیرا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن، آمریکا در حال حرکت به سمت جهنم است.» این تاجر و سیاستمدار آمریکایی در مورد اتهامات وارده به خودش نیز گفت: «از این بسیار مطمئن هستم که تأثیری در آرای من ندارند. من اصلاً اهمیتی به آن پرونده‌ها نمی‌دهم زیرا برای کشورم و برای مردم می‌جنگم.»

طبق این گزارش، ترامپ در ادامه مدعی شد که در صورت پیروز شدن در انتخابات ۲۰۲۴، از اختیار عفو ریاست‌جمهوری برای مختومه کردن پرونده‌های کیفری خود استفاده نمی‌کند.به نوشته اسپوتنیک، وی با ادعای اینکه هیچ کار اشتباهی مرتکب نشده، افزود:‌ «می‌توانستم خودم را عفو کنم. چنین فرصتی به من داده شده بود. می‌توانستم موقع رفتن از کاخ‌سفید، خودم را عفو کنم. اما با خودم گفتم این آخرین کاری است که حاضر به انجامش هستم زیرا اصلاً علاقه‌ای به فکر کردن به آن هم ندارم.» ترامپ هم‌اکنون در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

ثبت رکورد‌های جدید در تیراندازی

داده‌های جدید فدرال در آمریکا هم نشان می‌دهد که تعداد تیراندازی‌ها در مدارس این کشور برای دومین سال متوالی به اوج خود رسیده است.

به گزارش «میزان» داده‌های گردآوری‌شده از سوی مرکز ملی آمار آموزش آمریکا (NCES) نشان می‌دهد که در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ مدارس دولتی و خصوصی، که شامل سطوح ابتدایی و متوسطه بودند، در مجموع ۳۲۷ مورد تیراندازی را شاهد بودند که در نوع خود یک رکورد بالا به حساب می‌آید. از ۳۲۷ حادثه‌ای که از سوی مرکز ملی آمار آموزش آمریکا به‌عنوان بخشی از گزارش سالانه جنایات و ایمنی بررسی شد، ۱۸۸ مورد با جراحت همراه بوده و از این تعداد ۵۷ مورد به مرگ منجر شده است. براساس این گزارش حوادث تیراندازی در مقایسه با سال قبل ۲ برابر شده، که از ۲۵ سال پیش تاکنون از هر سالی بیشتر بوده است. این گزارش تیراندازی را حادثه‌ای تعریف می‌کند که در آن یک گلوله به هر دلیلی بدون توجه به تعداد قربانیان، زمان روز یا روز هفته در محوطه یک مدرسه شلیک می‌شود. مبارزه با اپیدمی خشونت مسلحانه در آمریکا اولویت دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور معرفی شده، اما هیچ پیشرفت قابل‌توجهی در این روند وجود ندارد. براساس اطلاعات «آرشیو خشونت مسحانه آمریکا»، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۳۷۶ تیراندازی جمعی در این کشور رخ داده است. بیش از ۱۰ هزار نفر در حوادث مربوط به استفاده از سلاح گرم کشته و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.