سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / انگلیس و مدارس نا ایمن

انگلیس و مدارس نا ایمن

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در انگلیس، آشکار شد که از بیش از ۱۵۰ مدرسه شناسایی شده نا ایمن در انگلیس شناسایی شده است.

؛  همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در انگلیس، آشکار شد که از بیش از ۱۵۰ مدرسه شناسایی شده نا ایمن در انگلیس به علت استفاده از بتن هوادهی شده و نامرغوب، خطر فروپاشی ساختمان و ریزش سقف در دست کم ۱۰۴ مدرسه در انگلیس محرز شده است. موضوعی که نخستین نشست دولت و مجلس را پس از تعطیلات تابستانی به خود اختصاص داد.

کایر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس در مجلس انگلیس خطاب به دولت گفت:” سقف یک دبستان در ماه می‌سال ۲۰۱۸ فرو ریخت که خوشبختانه در زمان تعطیلی مدرسه بود و دانشی آموزی آسیب ندید. در ساخت آن مدرسه از بتن نامرغوب استفاده شده بود و همه می‌دانستند که در دیگر مدارس این کشور نیز از همان نوع بتن استفاده شده است. با این حال، دولت، بودجه نوسازی مدارس خطرناک را کاهش داد. آیا ما باید از او و وزیر آموزشش، بابت این کار تشکر کنیم؟

اکنون اولیای صد‌ها هزار دانش اموز و کارکنان مدارس نا ایمن در بهت و نگرانی به سر می‌برند. وزیر خزانه داری انگلیس بلافاصله تلاش کرد والدین نگران را آرام سازد.

جرمی هانت در این باره می‌گوید: ما به منظور رفع این مشکل، در اولین فرصت ممکن، پول لازم را فراهم می‌کنیم.

منتقدان می‌گویند، حتی اگر پول لازم هم فراهم شود، مشکل آموزشی دانش اموزان پابرجاست.

ریچل دسوزا (Rachel de Souza) کمیسیونر کودکان در این باره می‌گوید: آموزش کودکان در ۱۵۰ مدرسه، مختل شده است. فقط تامین پول برای نوسازی این مدارس مورد نظر نیست، زیرا اکنون باید به فکر چگونگی ادامه تحصیل دانش آموزان این مدارس بود که یا باید بتوانند به مدارس نزدیک بروند یا محل‌های موقتی برای آموزش آنان منظور شود.

حزب کارگر، رقیب اصلی حزب حاکم محافظه کار نیز فرصت را برای سرزنش دولت، از دست نمی‌دهد.

بریجیت فیلیپسون (bridget phillipson)، عضو ارشد حزب کارگر انگلیس در مجلس عوام این کشور می‌گوید: حزب حاکم محافظه کار در نظام آموزش سرمایه گذاری نکرده و همه مشکلات جاری، ناشی از ناتوانی دولت در ۱۳ سال گذشته است. بهترین نشانه ناکارامدی حزب محافظه کار، کلاس‌هایی است که سقفشان دارد بر سر دانش آموزان اوار می‌شود.

هنوز معلوم نیست چه تعداد از ساختمان‌های عمومی همچون مدارس و بیمارستان‌ها و نیز ساختمان‌های خصوصی همچون فروشگاه‌ها و مراکز خرید، مهد کودک‌ها و باشگاه‌ها در انگلیس، با بتن هوادهی و اتوکلاوه شده، ساخته شده اند.

وزارت بهداشت و درمان انگلیس هم، در نامه‌ای هشدار امیز به مدیران بیمارستان‌ها در ۲۲۴ سازمان بهداشت و درمان این کشور از انان خواست طرح‌های لازم را به منظور تخلیه فوری بیماران و کارکنان در صورت آشکار شدن ترک خوردکی سقف و ریزش ساختمان ها، آماده کنند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ اوس قربون نترس!

آمریکا و انگلیس

افشای نقش دولت انگلیس در کشتار فلسطینیان

تداوم صدور بمب و جنگ افزار به رژیم صهیونیستی درحال نسل کشی فلسطینیان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.