سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / روزهای پرکار رئیس‌جمهور در تعطیلات

روزهای پرکار رئیس‌جمهور در تعطیلات

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه مصادف با اربعین حسینی، با حضور در استان خراسان جنوبی ضمن افتتاح عملیات احداث خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی در جمع مردم شهرهای فردوس و بیرجند و نخبگان این استان حضور پیدا کرد.

رئیس‌جمهور جهادی و انقلابی در تعطیلات هفته گذشته، خدمت به مردم و پیشبرد امور کشور را به استراحت ترجیح داد. آیت‌الله رئیسی صبح روز چهارشنبه، مصادف با اربعین حسینی‌(ع)، به منظور شرکت در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیرجند و نیز دیدار با مردم شهرستان‌های درمیان و فردوس، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، استاندار و جمعی از مقامات محلی، وارد مرکز خراسان جنوبی شد.

افتتاح عملیات احداث خط‌آهن

نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی

رئیس‌جمهور در این سفر دستور آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌آهن نهبندان- بیرجند – قاین – یونسی را صادر کرد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در آغاز برنامه‌های سفر به خراسان جنوبی، دستور آغاز رسمی عملیات احداث خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی را به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب که از سرخس تا چابهار امتداد دارد، صادر کرد.

راه‌آهن زاهدان، زابل، بیرجند تا مشهد در مجموع 910 کیلومتر طول دارد که 430 کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

این پروژه در 23 قطعه با اعتباری بالغ بر 1.7 میلیارد یورو اجرا خواهد شد و در مجموع دارای 39 ایستگاه بوده و در مسیر آن 112 پل بزرگ به طول 11 هزار 655 متر، و 25 تونل به طول 11 هزار و 710 متر احداث خواهد شد.

خط‌آهن زاهدان به مشهد، در استان خراسان جنوبی از شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، قاین، گناباد و یونسی عبور خواهد کرد.

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح این پروژه در سخنانی اتصال به شبکه ریلی کشور را از آرزوهای دیرین مردم خراسان جنوبی و مسئولان کشور دانست که امروز مقدمات تحقق این مطالبه تمهید و اجرای آن با نام مبارک امام حسین‌(ع) آغاز شد.

دشمن به دنبال توقف تولید در کشور بود

اما رشد تولید و تجهیزات تولید را رقم زدیم

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع مردم شهر فردوس ضمن تسلیت اربعین حسینی به تمامی عزاداران امام حسین(ع) راجع به فعالیت‌های دشمن برای سنگ‌اندازی در کشور گفت: دشمن اراده کرد رشد اقتصادی ما را متوقف کند، اما ما رشد اقتصادی 4 درصدی را محقق کردیم، دشمن به دنبال توقف تولید در کشور بود، اما ما رشد تولید و تجهیزات تولید را رقم زدیم، دشمن به دنبال توقف تجارت ما بود، اما تجارت ما در منطقه رکوردشکنی کرد و با تلاش و حضور بموقع ملت در صحنه بار دیگر دشمنان ناامید شدند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت:‌ اگر کسانی فکر می‌کنند که بنده از تریبون‌های مختلف مشکلات را به جامعه منتقل خواهم کرد، بنده هرگز چنین کاری نخواهم کرد. ما آماده‌ایم که مشکلات را حل کنیم، نه اینکه با گفتن عباراتی همچون «خزانه خالی است» در جامعه ایجاد نگرانی کنیم.

«لزوم فعال شدن صنایع در شهرستان فردوس و برنامه دولت برای احداث پست برق به عنوان مهم‌ترین پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری»، «برنامه‌ریزی دولت برای آبرسانی پایدار به استان‌های جنوبی و شرقی کشور از جمله استان خراسان جنوبی»، «تأکید بر توجه به مسئله مهم ‌اشتغال» و همچنین «تلاش دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در موضوع مسکن» از دیگر محورهای سخنان رئیس‌جمهور در اجتماع پرشور مردم شهرستان فردوس بود.

آیت‌الله رئیسی در پایان با بیان اینکه امروز همه نقاط و بخش‌های کشور شاهد کار و فعالیت است، به فعال‌‌سازی بیش از 5 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل طی 2 سال گذشته و افزایش‌اشتغال و تولید در کشور ‌اشاره کرد و خطاب به مردم شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: ما با این ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در کشور و همچنین توکل و ایستادگی مردم آینده را بسیار روشن و درخشان می‌بینیم.

قله‌ها قطعا به دست ملت ایران فتح خواهند شد

رئیس‌جمهور شامگاه چهارشنبه نیز در جریان سفر به خراسان جنوبی، در دیدار جمعی از نخبگان و برگزیدگان استان از همه زائران و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، از جمله دولت و ملت عراق که با میزبانی شایسته خود رویدادی عظیم، خاطره‌انگیز و تمدن‌ساز برای جهان اسلام خلق کردند و اتحاد و مقاومت بین‌المللی اسلامی را به عنوان زمینه‌‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) به نمایش گذاشتند، تمجید و قدردانی کرد.

وی افزود: یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، توجه به موضوع زنان و خانواده و به‌ویژه تشکیل خانواده است. همچنین توجه به تربیت دینی همان‌گونه که در این استان شاهد هستیم می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند، چنان‌که در خراسان جنوبی آمار بسیاری از جرایم نسبت به خیلی از استان‌های دیگر پایین‌تر است و این توجه به معنویت و اخلاق در روش تربیتی خانواده‌ها که به شکل سنتی در خراسان جنوبی رواج دارد، باید به عنوان یک سرمایه و فاکتور هویتی استان حفظ و صیانت شده و ارتقا یابد.

آیت‌الله رئیسی به تلاش دولت برای تاسیس صندوق توسعه و پیشرفت در استان‌ها و نیز تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز ‌اشاره کرد و گفت: این دولت به طور جدی نسبت به تعویق پرداخت حقوق کارگران حساس است و بارها تاکید کرده‌ام که به‌ویژه شرکت‌های زیر نظر دستگاه‌های دولتی و حتی شرکت‌های مرتبط و همکار با دستگاه‌های دولتی به هیچ وجه حق ندارند به بهانه کمبود اعتبار و منابع در پرداخت حقوق کارگران خود حتی یک روز تعویق ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور با‌اشاره به تصمیم خود برای حضور در دانشگاه بیرجند افزود: در این دولت به پیروی از سلوک رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش داریم ارتباط گسترده‌ای با دانشگاه و دانشگاهیان داشته باشیم. همچنین در این دولت به موضوع آموزش و پرورش نیز توجه ویژه‌ای شد و قانون رتبه‌بندی معلمان پس از 11 سال تعویق و تاخیر، در همان سال اول دولت با همکاری مجلس اجرا شد. البته اجرای این قانون صرفا مقدمه‌ای برای علم‌افزایی و ارتقای سطح تعلیم و تربیت در مدارس است.

امروز کشور در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دولت مردمی تلاش مضاعفی برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در کشور دارد، تصریح کرد: انجام کار جهادی و تلاش نیاز به انگیزه جهادی و انقلابی دارد و کسی که می‌خواهد با کار مضاعف برای رفع مشکلات کشور تلاش و برای جامعه امیدآفرینی کند، ابتدا باید خود به آنچه می‌خواهد انجام دهد امید و ایمان داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: به‌رغم خواست دشمن برای توقف تولید و رشد و پیشرفت کشور در 2 سال گذشته تولید در کشور رونق یافته و تجارت ما با همسایگان 4 تا 6 برابر افزایش داشته است. امروز کشور در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است و کارهای افتخارآفرینی انجام شده که جوانان کشور در قالب اردوهای راهیان پیشرفت با این دستاوردها و کارهای افتخارآفرین آشنا خواهند شد.

رئیس‌جمهور گفت: رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی فقط در خراسان جنوبی طی 2 سال گذشته 2 برابر شده است و این گواه آن است که چنان‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند قله‌ها حتما به دست ملت ایران فتح خواهند شد و این ملت در جنگ اراده‌ها، اراده خود را برای پیشرفت و فرزانگی در همه عرصه‌ها بر دشمن که تلاش دارد با ایجاد بلوا و اغتشاش جلوی رشد آن را بگیرد، تحمیل خواهد کرد.

رئیسی درگذشت همسر آیت‌الله عبادی را تسلیت گفت

سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در جریان سفر به خراسان جنوبی، با حضور در منزل آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، ضمن دیدار و گفت‌وگو، بار دیگر درگذشت همسر مکرمه ایشان را تسلیت گفت.

 به دشمن ثابت کردیم می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم

و باز هم این کار را خواهیم کرد

آیت‌الله رئیسی همچنین شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی در دیدار جمعی از علما، ائمه جمعه و جماعت استان، علما و روحانیان را پیشتازان عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و تعلیم و تربیت نفوس مستعده دانست و گفت: علما در این مسیر با سختی‌ها و مشکلات فراوانی مواجه بوده‌اند، اما رمز اینکه همچنان در دل مردم جا دارند این است که در این مسیر از مشکلات نهراسیده و آماده خطرپذیری بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز علما و روحانیون در انجام این ماموریت‌ها و رسالت‌های خود مسئولیت سنگینی بر عهده ‌دارند و نباید ملامت‌ها آنها را از میدان خارج کند، افزود: شبکه هیئات و مساجد یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در کشورمان است که روحانیون و علما نقش مهم و موثری در آن برای پیشبرد اصلاح اجتماعی و ایجاد تحول دارند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز به جرات می‌توانیم جمهوری اسلامی را کشوری فناور و پیشرفته بنامیم، تصریح کرد: کشور همچنین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز به سرعت در حال پیشرفت است. در دولت مردمی علاوه‌بر اینکه توانستیم کسری بودجه 480 هزار میلیارد تومانی را بدون چاپ پول یا استقراض از بانک مرکزی و با ایجاد منابع درآمدی جدید برطرف کنیم، توانستیم 5 هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرده، تولید کالاهای اساسی را 22 درصد افزایش دهیم و شاخص‌های اقتصادی مثل نرخ رشد را مثبت کنیم.

جنگ امروز جنگ اراده‌هاست

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست و دشمن به دنبال آن است که با ادراک‌‌سازی در عرصه رسانه‌ای اراده خود را بر ما تحمیل کند، اما ملت ایران همان‌گونه که تاکنون در برابر توطئه‌های متعدد دشمن پیروز بوده، باز هم پیروز قطعی این میدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توکل بر خدا، اعتماد به نفس و تکیه بر داشته‌های کشور در مسیر تقویت ایمان و ایجاد امید حرکت می‌کنیم، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به فتح قله‌ها نزدیک هستیم و هیچ کس اجازه ندارد خسته و ناامید باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما به دشمن ثابت کردیم که می‌توانیم بر مشکلات غلبه کرده و کشور را اداره کنیم و باز هم این کار را خواهیم کرد. نکته مهم در این مسیر این است که قبل از هر اقدامی برای اصلاح و ایجاد تحول، باید خودمان به امکان اصلاح و تحول امید و ایمان داشته باشیم تا بتوانیم امید را به جامعه تزریق کرده و ایمان‌ها را تقویت کنیم.

باور داریم که راه‌حل مشکلات در داخل کشور است

آیت‌الله رئیسی با‌اشاره به مشکلاتی نظیر ناترازی در عرصه‌های تامین برق، گاز، بانک، بودجه، صندوق‌های بازنشستگی و تنش‌های آبی، برخی اقدامات دولت برای رفع این مشکلات را تشریح کرد و گفت:‌ باور داریم که راه‌حل مشکلات در داخل کشور است و برای حل آنها چشم به دست بیگانگان نداریم. در حالی که برخی توسعه روابط خارجی را در گرو پذیرفتن برخی شروط و تعهدات عنوان می‌کردند در این دولت در عرصه توسعه روابط خارجی موفق عمل کرده و در زمینه مبادلات تجاری رکوردشکنی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته منکر مشکلات نیستیم، افزود: در حدود 2 سال گذشته متوسط تورم مواد غذایی در کشورهای اروپایی 19 و در کشورهای منطقه بین 28 تا 29 درصد بوده است، اما با این وصف با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده حتما مشکلات حل شده و تورم نیز کاهشی خواهد شد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت مردمی تلاش کرده در عمل امیدآفرینی کند و دشمن این نکته به خوبی دریافته است و در مقابل با اقدامات و فتنه‌های متنوع و متعدد تلاش کرده این روند را کند و حتی متوقف کند که با حمایت مردم، همت دولت و از همه مهم‌تر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق نشده است.

عزم دولت برای مقابله با همه رویه‌های ناسالم

در دستگاه اجرائی کشور

آیت‌الله رئیسی صبح چهارشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی، در اجتماع پرشور عزاداران اربعین حسینی در شهر بیرجند، با بیان اینکه این اجتماع جلوه‌ای از عشق و دلدادگی و میثاق عاشورائیان با حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) است، گفت: همه کسانی که امروز در این اجتماعات باشکوه حضور پیدا کرده‌اند، می‌خواهند بگویند که اگر روز عاشورا و در کربلا نبودند که حسین بن علی‌(ع) را یاری کنند، امروز فریاد استنصار او را شنیده‌اند و یکصدا فریاد لبیک یا حسین‌(ع) سرمی‌دهند.

وی افزود: دشمنان دین می‌خواستند تا یاد و نام حسین‌(ع) نماند و عاشورا روز پایان باشد، اما اراده خدا بر آن شد که عاشورا روز آغاز باشد و حماسه عاشورا به‌جای اینکه در کربلا بماند، با زبان زینب کبری (س) و ابتکارات امام زین‌العابدین‌(ع) در دل‌ها نهادینه و به عصرها و نسل‌ها منتقل شود.

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که چرا عاشورا باید زنده بماند و چرا همه انبیاء و اولیاء الهی در این مسیر تلاش کرده‌اند؟ افزود: عاشورا منشأ همه تحولات تاریخ انسان و مبدأ همه خیزش‌ها، نهضت‌ها و انقلاب‌ها بوده و خواهد بود.

رئیسی اظهار داشت: جامعه آن روز باید با حسین‌(ع) می‌ماند، اما دشمنان دین و حقیقت با قدرت تبلیغاتی جهل را در جامعه رواج دادند و حق را باطل و باطل را حق جلوه دادند.

سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم مطالبات مردم

تحقق یافته است

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با‌اشاره به آغاز عملیات زیر‌سازی خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی، ضمن تقدیر از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران، پیمانکاران، مشاوران، مهندسان و کارگران این پروژه ابراز امیدواری کرد با احداث هر چه سریع‌تر این پروژه، مردم استان خراسان جنوبی از ثمرات این طرح مهم ریلی بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه مصوبات سفر اول دولت مردمی به خراسان جنوبی با جدیت در استان و مرکز پیگیری می‌شود، تصریح کرد: حضور بنده در این استان و در جای جای کشور محدودیت و عدد ندارد و آن‌قدر به شهرها و روستاهای کشور سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم مطالبات مردم تحقق یافته است.

رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به همه مدیران دولتی در همه ادارات و سازمان‌ها، افزود: بزرگ‌ترین افتخار من و شما آن است که خدمتگزار و نوکر مردم باشیم. از همه شما می‌خواهم منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «از مردم بودن و با مردم بودن» را مورد توجه قرار دهیم؛ در اتاق‌هایمان را به روی مردم باز نگه داریم و سخن آنان را بشنویم.

رئیسی با بیان اینکه روابط ناسالم، رشوه، پارتی‌بازی و تبعیض به هیچ عنوان زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی ایران نیست، بر عزم دولت برای مقابله با همه رویه‌های ناسالم در دستگاه اجرایی کشور تأکید کرد.

انتصاب دکتر علی فتحی آشتیانی

به عنوان رئیس‌سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

خبر دیگر اینکه، سید ابراهیم رئیسی به استناد قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و پیشنهاد شورای مرکزی آن سازمان، طی حکمی دکتر علی فتحی آشتیانی را به عنوان رئیس‌سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

رئیس‌جمهور ارتقای سطح دانش و آموزش روان‌شناسی و مشاوره، مبتنی بر آموزه‌های دینی، بومی و اقتضائات فرهنگی و اجتماعی کشور، شناسایی، پرورش، معرفی و تقویت روان‌شناسان و مشاوران متخصص، متعهد و کارآمد برای ارائه خدمات روان‌شناختی به آحاد جامعه، نظارت هوشمند و شفاف بر عملکرد روانشناسان و مشاوران با تأکید بر پیشگیری از آسیب‌های عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای، پیاده‌‌سازی نظام رتبه‌بندی به منظور افزایش آگاهی مردم از کیفیت کار تخصصی ایشان، تدوین و ارائه برنامه عملیاتی دارای قابلیت سنجش و ارزیابی به منظور ارتقای شاخص‌های سلامت روانی جامعه، احصای نظام مسائل روان‌شناختی و حوزه مشاوره کشور، ارتقای سواد سلامت روانی مردم با ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده و رفع موانع تنش‌آفرین در زندگی فردی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی، ایفای نقش فعالانه، مؤثر و میدانی در رویدادهای مختلف به ویژه بحران‌ها، حوادث و بلایای طبیعی، تحول و بازنگری در قانون فرآیندها و دستورالعمل‌های صنفی و حرفه‌ای سازمان، نو‌سازی ساختار اداری با تأکید بر استفاده از جوانان متخصص و انقلابی، بهره‌گیری از خبرگان کارآموخته و گسترش ارتباط و تعامل سازنده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اهم انتظارات خود از دکتر فتحی آشتیانی در این سمت عنوان کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ابد والله لن ننسى حسينا – باسم الكربلائي

السلام علی الحسین

وقتی جمهوری اسلامی در برخورد با فساد با هیچ احدی تعارف ندارد!

استعفای محمد مصدق کهنموئی معاون اول قوۀ قضائیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.