سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / به این میگن زن، زندگی، آزادی غرب وحشی

به این میگن زن، زندگی، آزادی غرب وحشی

نیروهای پلیس در ایالت اوهایو آمریکا زن بارداری را که مظنون به سرقت از یک فروشگاه بود با شلیک گلوله به قتل رساندند.

معضل خشونت‌های مسلحانه در اشکال مختلف اعم از تیراندازی با انگیزه نژاد‌پرستی، خشونت‌های کور و همین‌طور خشونت بی‌رحمانه ماموران پلیس علیه مظنونان غیرمسلح همچنان ‌گریبان آمریکا را گرفته و بیش از پیش جامعه این کشور را شوکه می‌کند. بامداد یکشنبه بود که رسانه‌های آمریکایی از تکرار تیراندازی‌های کور و مرگبار، این‌بار در شهر «جکسون‌ویل» واقع در ایالت فلوریدا توسط یک سفیدپوست نژادپرست که از روی نفرت از سیاه‌پوستان انجام داد، خبر دادند. ساعتی بعد از این جنایت، کلانتر شهر «جکسون‌ویل» در ایالت فلوریدا اعلام کرد که عامل تیراندازی در بیانیه‌ای که از خود به‌جا گذاشته، گفته که از سیاه‌پوستان متنفر است و روی سلاح وی نیز نمادهای نازی درج شده بود.در این حادثه 4 نفر و از جمله خود ضارب کشته شدند.

دیروز نیز رسانه‌های آمریکایی از جنایتی دیگر این‌بار از سوی پلیس این کشور خبر دادند. به گزارش فارس، مقام‌های پلیس شهر «کلمبوس»، مرکز ایالت اوهایو آمریکا از قتل زن بارداری با شلیک یک مامور پلیس در پارکینگ یک فروشگاه در حومه این شهر خبر دادند. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مقام‌های پلیس کلمبوس ادعا کردند، این زن مظنون به سرقت کالا از یک سوپرمارکت بوده و بعد از آنکه با سرعت خودرویش را به سمت یک مامور پلیس در پارکینگ این سوپرمارکت هدایت کرد، هدف گلوله قرار گرفت. «جان بلفورد»، رئیس پلیس بخش «بلندون» شهر کلمبوس گفت، کارمند یک فروشگاه در این منطقه نزد چند مامور پلیس که برای موضوع نامربوط دیگری در فروشگاه بودند رفته و به آنها گزارش داد، چند نفر بعد از سرقت اجناسی از این سوپرمارکت در حال فرار کردن هستند.

متعاقب این گزارش، یک مامور پلیس به سمت درب راننده خودروی متعلق به «تاکیا یانگ»، زن قربانی 21 ساله، در پارکینگ فروشگاه رفت و به او دستور توقف داد و مامور دیگری نیز از رو‌به‌رو به سمت خودرو حرکت کرد. به گفته این مقام ارشد پلیس، این زن باردار در واکنش به این مسئله پای خود را روی پدال گاز گذاشت و مامور پلیس نیز بلافاصله مستقیما از پنجره جلو به او شلیک کرده و او را به قتل رساند.خانواده این زن

21 ساله گفتند، کودک او دو ماه دیگر قرار بود به دنیا بیاید و با مرگ او جنین دختر به دنیا نیامده او نیز کشته شد. براساس این گزارش دفتر تحقیقات جنایی ایالت اوهایوی آمریکا تحقیقاتی را درباره این خشونت پلیس به جریان انداخته است. مقامات پلیس هویت و اطلاعات دو مامور پلیس دخیل در این تیراندازی مرگبار را منتشر نکرده‌اند. طبق اعلام پلیس، این تیراندازی توسط دوربین روی یونیفرم مامور عامل ضبط شده اما اشاره‌ نکرده که آیا این فیلم به شکل عمومی منتشر می‌شود یا خیر. گفتنی است سالانه در آمریکا بیش از هزار نفر توسط پلیس کشته می‌شوند.

افزایش 10 برابری خودکشی در بین کهنه‌سربازان

خبر دیگر از آمریکا اینکه تحقیقات جدید نشان داده که خودکشی در بین کهنه‌سربازان آمریکایی حتی در سال‌های قبل از تعطیلی‌های جهانی به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش قابل‌توجهی داشته است. «واشنگتن‌تایمز» نوشت: «تحقیقی که با بودجه دولت آمریکا در روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد میزان خودکشی در بین کهنه‌سربازانی که بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خدمت کرده‌اند، طی ۱۴ سال قبل از همه‌گیری کرونا، بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.»

این تحقیق که وزارت دفاع و وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکایی به‌طور مشترک بودجه آن را تامین کرده‌اند در مجله معتبر پزشکی «جاما نورولوژی» متعلق به انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است و ۶ محققی که در این مطالعه شرکت داشتند به اختلافی که به‌سرعت در میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی بین کهنه‌سربازان آمریکایی بعد از حملات ۱۱ سپتامبر و جمعیت بزرگسال عادی آمریکا در سال‌های بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ رخ داده پی بردند. گزارش‌ها از مدت‌ها قبل نشان‌دهنده این است کهنه‌سربازانی که دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند، بیشتر از سایر نیروهای سابق ارتش در معرض خودکشی هستند، اما محققان دریافتند که این نرخ‌ها سالانه برای هر دو گروه تقریبا با سرعت یکسانی افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید: تازه‌ترین یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر خدمت می‌کردند، در سازگاری با زندگی پس از پایان دوران خود با چالش‌های بسیار بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی رو‌به‌رو بودند. از میان 2 میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۸۹ بیماری که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ تحت مراقبت سازمان بهداشت نظامی و اداره بهداشت کهنه‌سربازان بودند، میزان خودکشی از ۷.۱۱ به ۹۰.۸۱ مرگ در هر ۱۰۰ هزار کهنه‌سرباز دارای آسیب مغزی بعد از حمله ۱۱ سپتامبر افزایش یافته است. برای کهنه‌سربازانی که آسیب مغزی نداشتند این نرخ سالانه به‌طور میانگین ۱۴.۴ درصد افزایش داشته و از ۴.۶۵ خودکشی به ۵۵.۶۵ مورد خودکشی در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. میزان خودکشی برای همه بزرگسالان آمریکایی در همان سال‌ها به‌طور متوسط سالانه ۱.۲ درصد افزایش یافته است و از ۱۵.۹۷ به ۱۹.۲۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا «جفری هوارد» یکی از محققان مطالعه جدید گفت: خطرات رایج خودکشی شامل سوءمصرف مواد مخدر یا الکل، اختلال استرس‌، افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی و از دست دادن حمایت اجتماعی پس از خدمت سربازی است. یافته‌های این تحقیق زنگ هشدار را برای روانشناسان و کارشناسان بهداشت روان که در این مطالعه شرکت نداشتند، به صدا درآورده است. «هوارد» همچنین گفت به تحقیقات بیشتری نیاز هست تا مشخص شود چرا نرخ خودکشی در بین کهنه‌سربازان نسبت به مردم عادی با این سرعت بعد از ۱۱ سپتامبر افزایش یافته است. این تحقیقات همچنین شامل بررسی این موضوع است که آیا از زمان همه‌گیری کرونا این اختلاف بیشتر شده یا خیر.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.