سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکا به ارتش لبنان گفته بود اگر مانع از ورود داعش شوید کمک‌ها متوقف می‌شود!

آمریکا به ارتش لبنان گفته بود اگر مانع از ورود داعش شوید کمک‌ها متوقف می‌شود!

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت در جريان حمله تکفیری‌ها به مناطقی از لبنان، آمریکایی‌ها ارتش لبنان را تهدید کردند که در صورت حمله به تروریست‌ها در منطقه مرزی الجرود، کمک‌های خود به این کشور را متوقف خواهند کرد.

«فجر الجرود» یا «آزاد‌سازی دوم» عملیاتی بود که 4 سال بعد از سیطره نظامی گروه تروریستی-تکفیری داعش در منطقه انجام شد؛ جایی که از سال 2013 تروریست‌ها نقاطی را در امتداد مرز سوریه و لبنان یعنی شمال‌شرق این کشور اشغال کرده بودند. گروه تروریستی جبهه النصره نیز بر قسمت وسیعی از منطقه عرسال مسلط شده بود. پیروزی مقاومت و ارتش لبنان در عملیات «فجرالجرود» نه‌تنها امنیت را به سراسر این کشور از شمال تا جنوب بازگرداند، بلکه یک شوک تازه برای رژیم صهیونیستی بود که متوجه شد نمی‌تواند از کابوس حزب‌الله رها شود.

«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه‌شب به مناسبت سالروز آزاد‌سازی ارتفاعات لبنان از چنگ تروریست‌های تکفیری که به «آزاد‌سازی دوم» معروف است، گفت که آزاد‌سازی الجرود، تجربه دیگری از موفقیت معادله ارتش، مردم و مقاومت در لبنان بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هدف گروه‌های تکفیری از تسلط بر بخش‌هایی از خاک لبنان، تبدیل کردن آن به بخشی از نقشه خلافت داعش بود، تصریح کرد: نباید این را فراموش کنیم مدعیان حاکمیت، از گروه‌های تکفیری که خاک لبنان را اشغال کردند و به تجاوز علیه لبنان پرداخته و افسران و نظامیان لبنانی را کشتند، حمایت کردند. دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «دولت به‌دلیل فشار آمریکا، به ارتش لبنان اجازه حمله علیه تروریست‌ها را نداد. آمریکایی‌ها، ارتش لبنان را تهدید کردند که در صورت حمله به تروریست‌ها، کمک‌های خود را متوقف خواهند کرد.»

فرافکنی نتانیاهو

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت: «با تقویت مقاومت در کرانه باختری و با توجه به عجز و ناتوانی اسرائیل، نتانیاهو سعی کرد آنچه را که در کرانه باختری اتفاق می‌افتد، به‌عنوان نقشه ایران به تصویر بکشد.» وی با تأکید بر اینکه مقاومت در کرانه باختری بیانگر عزم و اراده قاطع فلسطینیان است، ادامه داد: «دشمن صهیونیست باید اذعان کند که گرفتار یک بحران تاریخی، وجودی و راهبردی شده که هیچ راه برون‌رفتی از آن وجود ندارد.»

پاسخ قاطع به هر عملیات تروری توسط صهیونیست‌ها

سیدحسن نصرالله در ادامه با بیان اینکه هرگونه عملیات ترور دشمن صهیونیستی در لبنان با پاسخی قوی و قاطع مواجه خواهد شد، تصریح کرد: «ما هرگز اجازه نمی‌دهیم لبنان به میدان ترور تبدیل شود. نه تهدید و نه اجرای آن، مقاومت را متوقف نخواهد کرد بلکه موجب قدرت گرفتن هرچه بیشتر آن خواهد شد.» وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که دشمن صهیونیستی از آغاز نبرد با مقاومت دست به ترورهای زیادی زده اما آیا توانسته مقاومت را تضعیف کند؟ نصرالله خاطرنشان کرد: «اجازه نمی‌دهیم لبنان دوباره به عرصه ترور تبدیل شود و هرگز تغییر قواعد درگیری با دشمن صهیونیستی را نخواهیم پذیرفت و این رژیم باید این را به خوبی بداند.»

پروژه آمریکایی در سوریه

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد یک پروژه آمریکایی است که در آن آمریکا از تعدادی از کشورهای منطقه که از این پروژه حمایت کردند، کمک خواست. رهبر واقعی از روز اول جنگ سوریه، به اعتراف خود سفیر آمریکا در دمشق، آمریکا بود.

وی ادامه داد: «به بهانه داعش، نیروهای آمریکایی به عراق بازگشتند و به بهانه داعش برای اشغال شرق فرات وارد شدند. زمانی که آنها دریافتند که پروژه نظامی شکست خورده و وضعیت سوریه رو به بهبودی پیش رفته، این آمریکا بود که با اعمال قانون سزار و تحریم‌ها، سوریه را در تنگنا قرار داده است.»

سیدحسن نصرالله اضافه کرد، مهم‌ترین میادین نفت و گاز سوریه در شرق فرات قرار دارد و آمریکایی‌ها هر روز آنها را غارت کرده و مانع بازگشت آنها به دولت سوریه می‌شوند. وی ادامه داد: «سوریه و متحدانش به سادگی می‌توانند شرق فرات را آزاد کنند اما این منطقه تحت اشغال نیروهای آمریکایی است. نبرد شرق فرات با شبه‌نظامیان قسد نیست و نبرد در آن‌جا ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.»

تحولات داخلی لبنان

نصرالله تصریح کرد: «دولت لبنان به‌دنبال رفع اشتباهی است که سال گذشته رخ داد و حاکمیت لبنان را نقض می‌کند. دشمنان لبنان می‌خواهند یونیفل در لبنان به جاسوسی برای اسرائیلی‌ها تبدیل شود.» دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «آنها می‌گویند رئیس‌جمهور آینده لبنان می‌خواهد کشوری بسازند که با حزب‌الله مقابله کند، نه دولتی برای حل مشکلات مردم و این نشان می‌دهد که در خدمت هر پروژه‌ای هستند. آنها در خدمت هدف اعلام‌شده اسرائیل هستند.» سیدحسن نصرالله اضافه کرد: «من نه جنگ روانی روی لبنانی‌ها انجام می‌دهم و نه آنها را می‌ترسانم، بلکه حقایقی را به آنها می‌گویم که برخی روی آن کار می‌کنند. برخی بر این باورند که رؤیاهای آنها فقط بر روی خرابه‌های لبنان و اسکلت مردم لبنان محقق می‌شود.»

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به سخنرانی

رسانه‌های صهیونیستی به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان و تاکید بر پاسخ قدرتمند به هرگونه ترور در خاک لبنان واکنش نشان دادند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، شبکه صهیونیستی کان اقدام به پخش مستقیم بخش‌هایی از سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص اینکه هرگونه ترور در خاک لبنان منجر به جنگ خواهد شد، کرد. روزنامه عبری‌زبان میکور ریشون نیز در این خصوص نوشت: «نصرالله به خوبی از ضعف اسرائیل خبر داد و تمام آنچه که طی روزهای گذشته گفته‌ایم، می‌داند. کسی که می‌خواهد دست به ترور بزند این اقدام را با صدای بلند جار نمی‌زند بلکه آن را عملیاتی می‌کند. امروز بعد از سخنرانی نصرالله و تهدید مبنی بر واکنش به هرگونه ترور، در واقع به صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در لبنان مصونیت کامل اعطا شد.» سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: «سیدحسن نصرالله از صالح العاروری حمایت می‌کند.» شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: «دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنان به تهدیدات خود علیه اسرائیل ادامه می‌دهد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.