سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / منبع امنیتی عراقی: آمریکا در پشت صحنه فرار عناصر داعش از زندان است

منبع امنیتی عراقی: آمریکا در پشت صحنه فرار عناصر داعش از زندان است

یک منبع امنیتی عراقی گفت که آمریکا با فراری دادن تروریست‌های داعش از زندانی در سوریه، در پی تکرار سناریوی زندان «ابوغریب» در عراق است.

، منابع خبری از فرار دوباره تعداد نامشخصی از تروریست‌های داعش از زندان «الصناعه» خبر دادند؛ زندانی که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد و ائتلاف آمریکایی است؛ البته فرار زندانیان داعش از این زندان اتفاق جدیدی نیست.

در این راستا یک منبع امنیتی عراقی به وبگاه المعلومه گفت که فرار تروریست‌های داعش و فرماندهانشان از زندان‌های سوریه از سال‌های گذشته تاکنون تحت اشراف مستقیم نیروهای آمریکایی صورت می‌گیرد.

او بدون ذکر نام خود افزود: «فرار زندانیان از زندان‌های الحسکه و غویران با طرح و برنامه آمریکا و با اجرای شبه‌نظامیان قسد صورت می‌گیرد؛ فراریان به طور عمده از فرماندهان بلندپایه داعش هستند که بسیاری از آن‌ها حکم اعدام دارند».

این منبع امنیتی عراقی تأکید کرد که آمریکا از تروریست‌های داعش برای ناآرام کردن مناطق شرق سوریه و حمله به نظامیان ارتش سوریه بهره می‌برد. او فرار عناصر داعش از زندان‌های سوریه را به فرار تروریست‌های القاعده از زندان ابوغریب در تیر ماه ۱۳۹۲ تشبیه کرد؛ تروریست‌هایی که هسته اولیه داعش را در سوریه و عراق بنا گذاشتند. در آن برهه با حمله گروه القاعده به دو زندان امنیتی مهم عراق، ابوغریب و تاجی در نزدیکی بغداد حدود ۶۰۰ نفر از زندانیان موفق به فرار از این زندان‌ها شدند.

داعش طی ماه اخیر چندین حمله خونین علیه نیروهای ارتش سوریه داشت، به طوریکه در یک مورد در تاریخ ۲۰ مرداد، اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه در کمین داعش گیر افتاد و ۳۲ نظامی سوری کشته شدند.

در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی نیز تروریست‌های داعش در یک حمله گسترده به زندان «الصناعه» تلاش کردند تا زندانیان را آزاد کنند که در این میان درگیری شدید به مدت یک هفته رخ داد؛ در آن درگیری‌ها طبق آمار کردهای سوریه، ۳۷۴ تروریست داعشی از جمله ۱۷۴ زندانی و همچنین ۱۱۷ شبه‌نظامی کُرد کشته شدند و در نهایت ۴۰۰ داعشی توانستند فرار کنند. در آن زمان نیز منابع بسیاری از همکاری آمریکا برای فرار تروریست‌های داعش سخن گفتند.

در ۱۸ بهمن سال گذشته نیز حدود ۲۰ زندانی داعشی پس از زلزله ویرانگر در شمال غرب سوریه، موفق به فرار از زندان «راجو» در نزدیکی مرز ترکیه شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.