سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموز فداکار حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) «نشان شجاعت» داد

وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموز فداکار حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) «نشان شجاعت» داد

 

وزیر آموزش و پرورش در سفر سه ساعته خود به استان فارس با خانواده دانش‌آموز فداکار حادثه تروریستی حرم شاهچراغ‌(ع) دیدار و نشان شجاعت سازمان دانش‌آموزی را به این دانش‌آموز اهدا کرد.

رضا مراد صحرایی در سفری چند ساعته به شهر طسوج شهرستان کوار استان فارس، با حضور در منزل محمد مبین قدرتی؛ دانش‌آموز شجاع حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌(ع)، از نزدیک با این دانش‌آموز و خانواده‌اش دیدار و از حرکت شجاعانه این دانش‌آموز تجلیل کرد.

در این دیدار محمد مبین قدرتی گفت: در شب حادثه برای دفاع و کمک به پدرم لحظه‌ای تردید نداشتم. صحنه ترسناکی بود با خودم گفتم باید به پدرم کمک کنم و اجازه ندهم کسی به پدرم آسیب بزند.

وزیرآموزش و پرورش در این دیدار صمیمی پس از استماع شرح ماوقع از زبان محمد مبین و برادرش محمد متین قدرتی، گفت: حماسه کربلا الگویی بی‌بدیل برای نسل‌ها ساخته است، اینکه یک دانش‌آموز این‌گونه شجاعانه و با روحیه‌ای که در هیچ کلاسی تدریس نشده رفتار می‌کند نتیجه این فضایی است که فرهنگ عاشورا ساخته است.

رضامراد صحرایی ادامه داد: این بچه‌ها نشان دادند که این نسل برای مقابله با هر تهدیدی در آینده آماده‌تر از نسل گذشته است، امید، ایمان و خودباوری سه ویژگی است که در این نسل نونهال وجود دارد و آینده روشنی را نوید می‌دهد.

صحرایی افزود: در سازمان دانش‌آموزی نشان ملی شجاعت داریم که تنها یک بار و آن هم به شهید علی لندی؛ نوجوانی که به دل آتش زد و خانواده‌ای را نجات داد، و به یک اسطوره تبدیل شد، اهدا کردیم و امروز برای دومین بار این نشان شجاعت را به این پسر نونهال کواری اهدا می‌کنیم.

گفتنی است، در حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ‌(ع)، عیسی قدرتی به همراه همسر و فرزندانش محمد متین، محمد مبین و مهرسانا از زائرین حرم شاهچراغ علیه‌السلام بودند که پس از زیارت و هنگام خروج با حمله تروریست مهاجم مواجهه می‌شوند، پدر از ناحیه پا زخمی و بر زمین می‌افتد در این هنگام محمد مبین فرزند کوچک علی‌رغم تیراندازی مهاجم و فضای رعب و وحشت ایجاد شده، به سمت پدر برمی‌گردد و با شجاعت تمام تلاش می‌کند او را از مهلکه نجات دهد.

پدر این دانش‌آموز از ناحیه پا مجروح و اکنون در یکی از بیمارستان‌های شیراز بستری و تحت درمان قرار دارد.

محمد مبین و محمد متین دانش‌آموزان پایه اول و سوم در دبستان امام خمینی(ره) شهرطسوج شهرستان کوار هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعظم ولیپور از اهالی روستای دیزج قربان، داستان دهقان فداکار را تکرار کرد

زن مرندی با فداکاری مانع از بروز حادثه مرگبار برای سرنشینان خودروهای عبوری شد.

روایت دو سردار از شجاعت شهید صیاد شیرازی

امیر سپهبدشهید علی صیاد شیرازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.