سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کشتی فرنگی جوانان جهان|۳ طلا و یک نقره در ۵ وزن اول برای ایران

کشتی فرنگی جوانان جهان|۳ طلا و یک نقره در ۵ وزن اول برای ایران

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پنج وزن نخست مسابقات قهرمانی جوانان جهان صاحب ۳ نشان طلا و یک مدال نقره شد.

در پایان رقابت‌های نیمه‌نهایی 5 وزن دوم که با فینالیست شدن یاسین یزدی و حضور امیررضا ده‌بزرگی و اهورا بویری به مسابقه رده‌بندی و راهیابی میری و اکبری به گروه شانس مجدد همراه بود، مبارزه‌های نهایی 5 وزن اول در شهر امان آغاز شد.

شب گذشته تیم کشورمان در چهار وزن فینالیست شده و احمدی‌وفا هم به دیدار رده‌بندی راه یافته بود تا امشب در هر 5 وزن نماینده داشتیم باشیم. پیکارهای 5 وزن اول با 3 طلا و یک نقره و یک عنوان پنجمی برای تیم ایران تمام شد.

در مسابقات امشب احمدرضا محسن نژاد در وزن 63 کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن 77 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا و ابوالفضل چوبانی در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

در وزن 55 کیلوگرم، علی احمدی‌وفا که بعد از شکست حریفانی از آلمان، رومانی و آمریکا به نیمه‌نهایی رسیده بود و در این مرحله مغلوب کشتی‌گیر آذربایجانی شد تا از رسیدن به فینال بازماند، در دیدار رده‌بندی کشتی خیلی زود از دستش درآمد و 8 امتیاز مقابل علیشیر گانیف ازبک از دست داد. درحالیکه کادرفنی درخواست چلنج داده بود، این چلنج مورد قبول واقع نشد تا او 9-صفر در همان تایم اول کشتی را ببازد.

احمدی‌وفا روی تشک زیر گریه زد و داور دستش را گرفت تا از تشک بلندش کرده و دست حریف را بالا ببرد.

در وزن 63 کیلوگرم: احمدرضا محسن‌نژاد در فینال این وزن در وقت اول چهار امتیاز از حریف گرفت. او در خاک موفق به اجرای بارانداز شد و سپس توانست حریف را به بیرون از تشک ببرد. درحالیکه در تایم اول اخطار کم‌کاری به کشتی گیر قرقیز داده شده بود، در وقت دوم چون محسن‌نژاد خیلی هجومی ظاهر شد باز هم برای حریفش درخواست اخطار شد که او با استفاده از این اخطار امتیاز، کار را خیلی زود تمام کرد و با نتیجه 9-صفر میرزالیف را شکست داده و قهرمان جوانان جهان شد.

در وزن 77 کیلوگرم: علیرضا عبدولی بعد از آنکه در وقت اول اخطار کم‌کاری گرفت، مقاومت فوق‌العاده‌ای در خاک مقابل حریف قدرتمند مولداوی داشت تا این تایم یک -صفر به سود سولووی تمام شود. در وقت دوم هم اخطار به کشتی‌گیر مولداوی داده شد تا امتیاز آخر از آن عبدولی شود و با همین نتیجه 1-1 مدال طلای 77 کیلوگرم را از آن خود کرده و تیم ملی فرنگی را صاحب دومین نشان طلایش کند.

وزن 87 کیلوگرم: یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین فینال‌ها برای کشتی‌گیران کشورمان، همین وزن 87 کیلوگرم بود. بولکوادزه گرجستانی که دیروز کشتی‌های خوبی در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی گرفته و فینالیست شده بود، در وقت اول یک امتیاز از اخطار کم‌کاری به چوپانی گرفت. در وقت دوم هم چوپانی در همین وضعیت صاحب یک امتیاز شد تا باتوجه به گرفتن امتیاز آخر، برنده کشتی باشد. بولکوادزه که خودش را به شکست نزدیک می‌دید، در وضعیت هجومی کار را دنبال کرد تا 46 ثانیه مانده به پایان مبارزه، چوپانی در خاک قرار بگیرد. اخطار دوم امتیازی ندارد و او به شدت برای کسب امتیاز تلاش کرد که دو امتیاز از اجرای سوبلس از آن بولکوادزه شد و کادرفنی تیم ملی ایران درخواست چلنج کرد.

این درخواست مورد قبول واقع نشد تا یک امتیاز دیگر به جمع امتیازات کشتی‌گیر گرجی اضافه شده و 25 ثانیه به پایان مبارزه، نتیجه 4-یک به سود بولکوادزه شود. تلاش چوپانی برای تغییر نتیجه بی‌حاصل بود و کشتی با همین نتیجه به سود حریف گرجی تمام شد.

به این ترتیب، چوپانی که روز گذشته از سد حریفانی از بلغارستان، آمریکا و ارمنستان گذشته بود، به مدال نقره جوانان جهان بسنده کرد.

وزن 130 کیلوگرم:

وزن 130 کیلوگرم: فردین هدایتی که روز گذشته هم خیلی خوب از سد حریفان عبور کرده بود، برای رسیدن به مدال طلای جوانان جهان، جیانگ چینی را به راحتی از پیش رو برداشت و صاحب سومین طلای تیم ملی فرنگی در 5 وزن اول شد.

کشتی‌گیر آملی که شاگرد قاسم رضایی و امیرحسین حسینی است، در یک دقیقه و 30 ثانیه حریف را با امتیاز عالی 8-صفر شکست داد و طلایی شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مراقب وزن خود باشید/ روش اصلی تشخیص کبد چرب

بیماری سلیاک،اغلب مبتلایان فاقد علامت‌های بالینی هستند

جهش ۲۸ درصدی طلای جهانی در ۶ ماه اخیر عامل کلیدی در افزایش قیمت‌ها در بازار طلا

طلا و سکه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.